Blog e-commerce - eCommerceCafe.pl

3 rzeczy których należy unikać pisząc opisy produktów

W czasach gdy sprzedaż w ogromnym stopniu przenosi się do internetu, opisy produktów zyskują na znaczeniu. Owe teksty mają zastąpić przemiłą panią czy pana, którzy udzielą Ci koniecznego info na dany temat w sklepie i sprawią, że pójdziesz do kasy z pieśnią na ustach.  Język korzyści – to jest to, co do człowieka trafia. Tymczasem łatwo jest o pewne zwroty, które wydają się adekwatne, ale jednak nie działają. Poznaj 3 typy słów i zwrotów których należy unikać

#1 Nie pisz o produkcie jaki jest doskonały i cudowny

Może i taki jest, ale nie ustanawiaj tego trzonem tekstu. To ogólniki które nie schwycą niczyjej uwagi – wszak każdy tak może opisać produkt.  Już ponad 100 lat temu mistrz reklamy i copywritingu Claude Hopkins podkreślał, że opis/reklama nie ma za zadanie wrzeszczeć „Kup bo tak” tylko obiecywać ludziom przysługę. Warto się skupić na konkretnych potrzebach, na które owa rzecz może być odpowiedzią.  Przykładowo – tarka do warzyw. Co można napisać, o tarce?  Ściera się na niej jak marzenie? 😉 Też, ale przyjrzyj się temu produktowi.

Przedstaw, że jest wyposażona w chwytak do warzyw, który sprawia, że nie ma już ryzyka skaleczenia się. Gumowe nóżki które zabezpieczają przed przesuwaniem się, dzięki czemu użytkownik upora się z zadaniem szybko, sprawnie i bez nerwów. Naszkicuj, że jest trwała(materiały etc) i że mimo intensywnego użytkowania posłuży długi czas. Wspomniany w tym akapicie C. Hopkins naciskał „Od początku do końca proponuj oddanie usługi klientowi”.

#2 Wystrzegaj się tych frazesów

Musisz to mieć! Każdy powinien to kupić! Kupuj tylko nasze produkty.

A nieprawda, nic nie muszę.  Nie wiem jak Wy, ale nawet ja, człowiek usposobienia nadzwyczaj spokojnego, w odpowiedzi na taki komunikat włączam tryb „przekora”. Nie mam zamiaru zostawiać z trudem zarobionych złotówek, bo mi każecie, a do tego nie dajecie konkretów. Co muszę i powinnam decyduję ja(no dobra, nie zawsze, ale wiecie o co mi chodzi).  Co więcej taki zapis przekazuje czystą intencję sprzedażową, bez jakiejkolwiek otoczki. Myślicie, że ryba z wielką ochotą złapie za goły, dobrze wyeksponowany haczyk? 😉

#3  Unikaj Naj!

Najlepszy w swoim rodzaju! Najwyższa jakość! Najwspanialszy!

Już mdli, czy jeszcze nie? 😀 Tego naj mamy już po prostu za dużo, wyskakuje zewsząd. Bombarduje z internetu, z gazet, z telewizji. Nikt już dziś nie wierzy zapewnieniom z reklam- szczególnie opatrzonym przedrostkiem naj.  Klienci są bardzo świadomi, nie przekonuje ich Twoje „naj” a konkret.

Buty są najwyższej jakości? Fajnie, całe allegro ma buty najwyższej jakości.  Opisz co sprawia, że są właśnie takie. Specjalnie wyprawiane skóry użyte do ich produkcji? Innowacyjne podeszwy z systemem Shock Absorber które przekładają się na świetną amortyzację? Profilowana, antybakteryjna wkładka premium z jonami srebra? Poinformuj o tym.

Super jeżeli dysponujesz danymi. Jeżeli już 900 biegaczy kupiło to obuwie, to chyba powód jest. Masz PRAWDZIWE opinie na temat konkretnego produktu? Podziel się nimi, lub nawiąż do cech które opisują tam klienci.

Jak napisać dobry opis produktu

Jak się okazuje, napisać dobry opis produktu to jednak jest sztuka.  Powyżej wymienione błędy są często robione automatycznie – tym nasiąkliśmy, tego czasami wymaga przełożony, ale to nie działa.

Skup się na języku korzyści, czyli co klient będzie miał, z tego, że to będzie miał.  Jaką przysługę odda mu ten produkt. Wystrzegaj się zwrotów, że klient coś musi, lub takich sugerujących „koniecznie kup u mnie, a nie u niego”. Na wszelki wypadek unikaj „naj”. I baw się dobrze. Pisanie opisów może być frajdą.

Redakcja

Redakcja serwisu eCommerceCafe.pl


Inne artykuły

Opisy kategorii – dlaczego są takie ważne i jak je tworzyć

Opisy kategorie w sklepie internetowym Zakładasz sklep internetowy.  Roboty masa, tworzysz kategorie, zapełniasz je produktami wysokiej klasy. Włożyłeś w to serce, lwią część zawartości swojego konta oraz nerwy.  Miło byłoby aby biznes zaczął się kręcić. Często jest tak, że w pośpiechu deprecjonuje się rolę opisów kategorii. Może nawet nie tyle deprecjonuje, co całkiem je olewa […]

Czy prowadzenie bloga firmowego ma wpływ na pozycjonowanie strony?

„Content is king” – pewnie nie raz słyszałeś/aś to stwierdzenie. Content marketing już od dłuższego czasu króluje w internecie, a Google jasno daje do zrozumienia, że wartościowe treści są pozytywnie odbierane przez boty wyszukiwarki. Treści na stronie wypełnione merytoryką, odpowiednio zoptymalizowane pod kątem seo mają ogromny wpływ na pozycję naszej strony w wynikach wyszukiwania. Bogaty […]

Personal branding

Personal branding to pojęcie, które już od kilku lat gości na polskim rynku marketingu. Liczba specjalistów zajmujących się kreowaniem wizerunku zwiększa się z roku na rok. Jeszcze do niedawna personal branding był zarezerwowany wyłącznie dla ważnych osobistości, takich jak politycy czy celebryci. Dziś jednak wiemy, że pojęcie to dotyczy bezwzględnie wszystkich. W tym artykule skupię się […]