Blog e-commerce - eCommerceCafe.pl

Książki o copywritingu – 5 książek które copywriter powinien przeczytać

Jeżeli uważasz, że aby zostać dobrym copywriterem wystarczy rekomendacja polonistki z liceum, to niestety – jesteś w błędzie. Copywriting to dziedzina pojemna, jak również wymagająca. Różnorodne teksty rządzą się swoimi prawami. Bywa, że copywriter w swojej pracy musi być trochę psychologiem, trochę sprzedawcą, a trochę socjologiem… przede wszystkim zaś świetnym marketingowcem. 

Jakie umiejętności powinien posiąść copywriter? Książka zawsze będzie mu przyjacielem. Sprawdź polecane przez nas książki dla copywritera!

Książki o copywritingu – co warto przeczytać?

Dobra wiadomość – zdobywając wiedzę w dziedzinie pisania tekstów wcale nie musisz przeczytać setek książek. Warto czytać przede wszystkim te dobre, pełne merytorycznej wiedzy. Po co w takim razie warto sięgnąć? Prezentujemy naszą subiektywną złotą piątkę!

“Techniki warsztatu legendarnego copywritera” –  Claude Hopkins.

Książka klasyka. Niech Was nie odstraszy fakt, że książka ma około 100 lat. Zawarte w niej wskazówki są ponadczasowe! 

Książka Claude Hopkinsa to porywająca podróż w czasie – pokazuje jak wyglądały początki copywritingu i reklamy, na co warto zwracać uwagę tworząc teksty reklamowe, co stosować i czego się wystrzegać. W każdym rozdziale znajdzie się coś co zdumiewa trafnością i tym jak jest aktualne mimo upływu lat.  Książka uczy myślenia reklamowego i koncentracji na kliencie. Mnóstwo w niej tipów psychologicznych które sprawdzają się w promocji produktu. Jeżeli przeczytacie i będzie Wam mało polecamy “Scientific Advertising” tego samego autora.


“Magia słów” – Joanna Wrycza-Bekier

Aby pisać dobrze, nie wystarczy pisać poprawnie ortograficznie i wiedzieć gdzie postawić przecinek. Książka “Magia słów” to fantastyczna, pełna ciekawych przykładów recepta na to jak poprawić swój styl pisania. Autorka radzi dlaczego warto wystrzegać się strony biernej, nominalizacji i co zrobić aby nadać tekstowi tempa i lekkości. 

Dodatkowym atutem jest to, że ta książka o stylu pisania… sama jest świetnie napisana. Czyta się ją niezwykle przyjemnie, a to już reklama sama w sobie. 


“Biblia Copywritingu” – Dariusz Puzyrkiewicz

Pisanie tekstów to nie tylko klepanie w klawiaturę czy gryzmolenie po papierze. Autor w swojej książce w bardzo ciekawy sposób przekazuje, że pisanie to sztuka w której tkwi wielka moc. W książce tej brak jest nic nie wnoszących wypełniaczy – zawiera ona sam konkret do tego podany w porywającej formie, która daje do myślenia. Obowiązkowa książka dla copywritera do poczytania! Po jej lekturze inaczej będziesz patrzeć na teksty sprzedażowe które tworzysz.


„Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować)” – Artur Jabłoński

Tę książkę określilibyśmy jako kompendium wiedzy copywritingo-webwritingowej skondensowanej w niewielkiej postaci. Jest to bardzo przystępnie napisana książka zawierająca same konkrety, obfitująca w ciekawie zaserwowane wskazówki. Znajdziecie tam wytyczne jak pisać w języku sprzedażowym i czego się trzymać aby tworzyć artykuły do internetu, które zostaną  pokochane przez odbiorców. 


“To jest marketing” Seth Godin

Niespodzianka! Nie jest to książka o copywritingu. Niemniej uważamy, że każdy kto tworzy treści sprzedażowe powinien się z nią zaznajomić. Jak już wspomnieliśmy na początku, prawdziwy copywriter to nie tylko pisarz, ale i marketingowiec! Książka “To jest marketing” przedstawia nowe, nieco bardziej ludzkie spojrzenie na marketing. Godin objaśnia, że to co tworzymy powinno mieć wartość. Warto się zastanowić PO CO coś robimy i dla kogo. Dzięki temu można złapać wiatr w żagle i tworzyć coś, co będzie się wyróżniać i będzie przemawiać do ludzi.


Jaka książka dla copywritera?

Oczywiście książek o copywritingu jest całe mnóstwo, ale w naszej obiektywnej ocenie na zaprezentowanej powyżej piątce, szczególnie warto się skupić. Pomogą Wam one opanować podstawy copy i webwritingu, jak również poprawić swój styl pisania, za co potencjalni odbiorcy tekstów z pewnością będą wdzięczni.

Czytałeś już może którąś z tych książek? Jak wrażenia? A może polecisz jakąś inną, godną uwagi książkę dla copywritera?

Redakcja

Redakcja serwisu eCommerceCafe.pl


Inne artykuły

Dobrego marketingowca – 7 cech

Wiele osób twierdzi, że marketingowcem trzeba się urodzić.  Niekoniecznie, możliwości uczenia się są ogromne, niemniej zapewne spotkaliście się z jednostkami wybitnie utalentowanymi w tym zakresie tak po prostu, z natury. Gdyby tak włożyć kilku dobrych marketingowców w laboratoryjną wirówkę dałoby się zapewne kilka cech wyekstrahować. Jakie są cechy dobrego marketingowca? Wyłowiliśmy 7 uniwersalnych. Kreatywność Nazwa […]

Recykling treści – jak wykorzystać treści które już masz?

Recykling treści, cóż to takiego? Człowiek może i kiedyś podśmiewał się z tego, że jest taki zawód jak blogger… Do czasu aż sam nie zasiadł do tworzenia treści na stronę.  Wszak ma być to merytoryczne, wartościowe, unikatowe, zoptymalizowane pod SEO. Zbierasz materiały, piszesz. Optymalizujesz, publikujesz. Bujasz się z dystrybucją treści, wszak trzeba sprawić aby ktoś ten wpis […]

Wywieranie wpływu na ludzi – recenzja książki Roberta Cialdini

Poszukując wiedzy wertujesz internetowe przestworza w poszukiwaniu idealnej książki do marketingu? Super! Mam cenną wskazówkę – nie ograniczaj się się jednak tylko do książek o tematyce stricte marketingowej. Sięgnij, dalej i głębiej – a Twój biznes, Twoja praca zyskają solidniejsze podstawy i pozwolą Ci przenieść się na wyższy poziom. Będziesz tworzyć skuteczniejsze oferty, a także […]