5 książek które copywriter powinien przeczytać

Jeżeli uważasz, że aby zostać dobrym copywriterem wystarczy rekomendacja polonistki z liceum, to niestety – jesteś w błędzie. Copywriting to dziedzina pojemna, jak również wymagająca. Różnorodne teksty rządzą się swoimi prawami. Bywa, że copywriter w swojej pracy musi być trochę psychologiem, trochę sprzedawcą, a trochę socjologiem… przede wszystkim zaś świetnym marketingowcem. 

Jakie umiejętności powinien posiąść copywriter? Książka zawsze będzie mu przyjacielem. Sprawdź polecane przez nas książki dla copywritera!

Książki o copywritingu – co warto przeczytać?

Dobra wiadomość – zdobywając wiedzę w dziedzinie pisania tekstów wcale nie musisz przeczytać setek książek. Warto czytać przede wszystkim te dobre, pełne merytorycznej wiedzy. Po co w takim razie warto sięgnąć? Prezentujemy naszą subiektywną złotą piątkę!

“Techniki warsztatu legendarnego copywritera” –  Claude Hopkins.

Książka klasyka. Niech Was nie odstraszy fakt, że książka ma około 100 lat. Zawarte w niej wskazówki są ponadczasowe! 

Książka Claude Hopkinsa to porywająca podróż w czasie – pokazuje jak wyglądały początki copywritingu i reklamy, na co warto zwracać uwagę tworząc teksty reklamowe, co stosować i czego się wystrzegać. W każdym rozdziale znajdzie się coś co zdumiewa trafnością i tym jak jest aktualne mimo upływu lat.  Książka uczy myślenia reklamowego i koncentracji na kliencie. Mnóstwo w niej tipów psychologicznych które sprawdzają się w promocji produktu. Jeżeli przeczytacie i będzie Wam mało polecamy “Scientific Advertising” tego samego autora.


“Magia słów” – Joanna Wrycza-Bekier

Aby pisać dobrze, nie wystarczy pisać poprawnie ortograficznie i wiedzieć gdzie postawić przecinek. Książka “Magia słów” to fantastyczna, pełna ciekawych przykładów recepta na to jak poprawić swój styl pisania. Autorka radzi dlaczego warto wystrzegać się strony biernej, nominalizacji i co zrobić aby nadać tekstowi tempa i lekkości. 

Dodatkowym atutem jest to, że ta książka o stylu pisania… sama jest świetnie napisana. Czyta się ją niezwykle przyjemnie, a to już reklama sama w sobie. 


“Biblia Copywritingu” – Dariusz Puzyrkiewicz

Pisanie tekstów to nie tylko klepanie w klawiaturę czy gryzmolenie po papierze. Autor w swojej książce w bardzo ciekawy sposób przekazuje, że pisanie to sztuka w której tkwi wielka moc. W książce tej brak jest nic nie wnoszących wypełniaczy – zawiera ona sam konkret do tego podany w porywającej formie, która daje do myślenia. Obowiązkowa książka dla copywritera do poczytania! Po jej lekturze inaczej będziesz patrzeć na teksty sprzedażowe które tworzysz.


„Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować)” – Artur Jabłoński

Tę książkę określilibyśmy jako kompendium wiedzy copywritingo-webwritingowej skondensowanej w niewielkiej postaci. Jest to bardzo przystępnie napisana książka zawierająca same konkrety, obfitująca w ciekawie zaserwowane wskazówki. Znajdziecie tam wytyczne jak pisać w języku sprzedażowym i czego się trzymać aby tworzyć artykuły do internetu, które zostaną  pokochane przez odbiorców. 


“To jest marketing” Seth Godin

Niespodzianka! Nie jest to książka o copywritingu. Niemniej uważamy, że każdy kto tworzy treści sprzedażowe powinien się z nią zaznajomić. Jak już wspomnieliśmy na początku, prawdziwy copywriter to nie tylko pisarz, ale i marketingowiec! Książka “To jest marketing” przedstawia nowe, nieco bardziej ludzkie spojrzenie na marketing. Godin objaśnia, że to co tworzymy powinno mieć wartość. Warto się zastanowić PO CO coś robimy i dla kogo. Dzięki temu można złapać wiatr w żagle i tworzyć coś, co będzie się wyróżniać i będzie przemawiać do ludzi.


Jaka książka dla copywritera?

Oczywiście książek o copywritingu jest całe mnóstwo, ale w naszej obiektywnej ocenie na zaprezentowanej powyżej piątce, szczególnie warto się skupić. Pomogą Wam one opanować podstawy copy i webwritingu, jak również poprawić swój styl pisania, za co potencjalni odbiorcy tekstów z pewnością będą wdzięczni.

Czytałeś już może którąś z tych książek? Jak wrażenia? A może polecisz jakąś inną, godną uwagi książkę dla copywritera?

Redakcja

Redakcja serwisu eCommerceCafe.pl