Spis treści
Fajną stronę już masz, w socialach działasz prężnie i zastanawiasz się jakby tu jeszcze się wyróżnić na tle konkurencji? Co z blogiem? Wydaje Ci się, że to przeżytek albo było na niego czasu? Przemyśl ten temat raz jeszcze, bo wartościowy blog firmowy to coś, co warto mieć. Poniżej 4 powody dlaczego,
Spraw, aby blog Twojej firmy był kopalnią wiedzy z Twojej branży i to takiej, za którą warto dać nura na główkę. Dzięki takiemu podejściu uczynisz z bloga platformę do komunikacji z klientami których już masz lub z osobami które być może nimi zostaną.
Poprzez publikację merytorycznych wpisów możesz dostarczać odbiorcom odpowiedzi na ich zapytania, czy wątpliwości jakie nimi targają. Nikt nie zmusza Cię do wyjawiania na jego łamach firmowych tajemnic. Nakierowuj, dziel się wiedzą, a umocnisz swój wizerunek eksperta i zbudujesz zaufanie do marki.
Ludzie często(ale nie zawsze 😉 ) bardzo poważnie podchodzą do swoich pieniędzy. Jeżeli mają daną kwotę na coś przeznaczyć, to chcą się upewnić, że to coś będzie im odpowiadać i nie okaże się bublem. Gdy targają nimi rozterki, dobrze napisany artykuł na bloga pozwoli przedstawić produkt czy usługę lepiej niż zdawkowy opis bądź krótka reklama.
Potraktuj taki wpis jako kompedium wiedzy dla klienta- zaserwuj sporą dawkę wiedzy w skondensowanej, lekkostrawnej formie. Z pozytywnym odbiorem spotykają się wpisy typu ranking lub porównanie produktów. Pomóż klientowi podjąć dobrą decyzję. Jest spora szansa, że kupi przedstawiony produkt właśnie u Ciebie.
Podejdź do bloga poważnie, systematyczne dodawaj fajne treści(z odpowiednimi frazami kluczowymi), a po jakimś czasie Twój serwis zaczyna pojawiać się na nowe, powiązane tematycznie frazy. Może któryś Twój wpis typu poradnik zostanie przez algorytmy indeksujące szczególnie ciepło przyjęty i będą one go podsuwać poszukującemu info użytkownikowi?
Weź pod uwagę, że w blogu świetnie odnajdą się cenne frazy long-tail. Często “długie ogony” nie mają zastosowania w innych częściach serwisu, bo nijak nie pasują, ale mieć je warto. Są wyszukiwane przez użytkownika o konkretnym zainteresowaniu=bardziej zdecydowanego). Mogą być to frazy bazujące właśnie na owych zapytaniach np.:
…szukaj natchnienia odnośnie Twojej branży w podpowiedziach wyszukiwarki w trybie incognito.
Gdy blog firmowy będzie bogaty w content świetnej jakości, zoptymalizowany pod SEO, świeży i systematyczny, wujek Google to doceni i nagrodzi większą widocznością witryny. Oczywiście nie zapominaj o dystrybucji treści( o tym więcej napiszemy w kolejnym wpisie).
Frazy to nie wszystko – wpisy to także świetne pole, aby wspomóc witrynę linkowaniem wewnętrznym. Owo linkowanie, nie tylko będzie nawigować zainteresowanego użytkownika po meandrach witryny, ale i sprawi, że boty indeksujące będą sprawniej przemieszczać się i dotrą do wszystkich podstron.
Jakimi wartościami kieruje się Twoja marka? Jaka historia za nią stoi? Blog jest świetnym miejscem aby przemycić takie info i to w fascynującej, wciągającej formie. Przedstaw swoją firmę, dziel się wiedzą, działaniami, zyskuj zaufanie i buduj przywiązanie – to wyjdzie Ci na dobre.
Żeby nie było tak różowo – blog to narzędzie wszechstronne, ale i wymagające. Wymaga czasu i odpowiedniego podejścia. Ile czasu potrafi pochłonąć dobry wpis, wie ten który ambitnie do tworzenia contentu podchodzi i nieraz go noc zastała. Niemniej – gra jest warta świeczki. Nie lekceważ bloga! Potraktuj go poważnie, a on się odwdzięczy.