Blog e-commerce - eCommerceCafe.pl

Copywriting seo – jak pisać teksty SEO?

Copywriting seo – jak pisać teksty SEO?


SEO copywriting – co to jest?

Copywriting SEO polega na tworzeniu wartościowych treści na blogi, strony i sklepy internetowe, które będą przyjazne zarówno dla użytkownika, jak i wyszukiwarki Google. W ten sposób nie tylko zachęcą odbiorców do pozostania na witrynie, ale poprawią również jej pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. To właśnie teksty pisane zgodnie z zasadami SEO odpowiadają za ruch na stronie! Jak zatem je pisać, aby zwiększyć pozycję witryny w Google? Czy lekkie pióro copywritera wystarczy w osiągnięciu wyznaczonych przez firmę celów? Sprawdźmy!

Pisanie tekstów SEO – dlaczego jest tak ważne?

Bez wątpienia spotkałeś się z określeniem Content is King. Slogan ten jest bardzo popularny w świecie marketingu internetowego, i choć od lat przewija się w mowie specjalistów, to ani na chwilę nie stracił na ważności. W temacie pozycjonowania ma ogromne znaczenie – branża e-commerce prężnie się rozwija, powstaje coraz więcej nowych sklepów online, a… pozycji na pierwszej stronie w Google wciąż jest tyle samo. Aby zająć jedno z miejsc w TOP3, a nawet w TOP10 warto postawić na SEO copywriting.

Tworzenie treści dla użytkowników

Algorytmy mające wpływ na widoczność w wyszukiwarce na przestrzeni kilku lat wypracowały zasadę, że teksty na stronie internetowej mają być nie tylko widoczne przez roboty Google, ale również odpowiadać na potrzeby potencjalnych klientów. Po trafieniu na daną stronę mają oni spędzić na niej jak najwięcej czasu i wykonać jakąś czynność – może to być złożenie zamówienia lub zapisanie się do newslettera.

Zasady SEO a budowanie Topical Authority

SEO copywritingu liczy się nie tylko odpowiedni dobór słów kluczowych i odpowiedzi na potrzeby użytkowników. Swoimi tekstami należy budować także autorytet w opisywanej dziedzinie. Opisy i artykuły muszą być merytoryczne i rzetelne – jednym słowem: muszą przybrać jak najbardziej wartościową i wyczerpującą formę danego tematu. Im więcej powiązanych z nim pojęć znajdzie się w tekście, tym lepiej.

Słowa kluczowe – na co zwrócić uwagę

Key words, czyli frazy kluczowe to połowa sukcesu dla copywritera. Odgrywają ogromną rolę w tworzeniu treści na strony i sklepy internetowe. Warto wiedzieć, że każde słowo kluczowe nie należy wybierać przypadkowo. Proces ten powinien być w pełni przemyślany. Na co zwrócić uwagę, aby mieć pewność, że jako copywriter planujesz odpowiednie frazy?

Ogólne słowa kluczowe – nie zdradzają one szczegółowej intencji użytkownika. Najczęściej są to frazy składające się z 1-2 wyrazów. I choć mają one najwięcej wyszukiwań, to jednocześnie charakteryzują się najmniejszym współczynnikiem konwersji. Przyjrzyjmy się frazie: kubek – nie daje nam ona nic konkretnego, choć bardzo dużo osób wpisuje właśnie ją w wyszukiwarkę. Takie osoby w większość przypadków szukają zdjęcia czy inspiracji, rzadko kiedy kończy się to zakupami.

Słowa kluczowe z długimi ogonami (tzw. long tail) – na ich podstawie możemy dokładniej poznać intencje użytkownika. Takie słowa składają się z kilku wyrazów i są bardziej wartościowe dla każdego biznesu. Dokładne opisanie potrzeb użytkownika, dzięki długiemu ogonowi przekłada się na zwiększenie konwersji. Dla przykładu: kubek z własnym nadrukiem – taka fraza mówi nam dokładnie, że szukająca osoba chce znaleźć kubek, który może stworzyć wg własnego pomysłu, z personalizacją, często na prezent.

Słowa brandowe – to szczególny rodzaj słów kluczowych, w którym dodatkowo pojawia się nazwa firmy, producenta czy produktu. Każdy użytkownik wpisujący taką frazę w wyszukiwarkę mówi, jaka marka dokładnie go interesuje. Weźmy: kubek Harry Potter – dzięki tej frazie mamy sygnał, że fani nastoletniego czarodzieja szukają takich gadżetów.

Frazy geolokalizowane – przydatne są szczególne w pozycjonowaniu lokalnym. To key words, które zawierają nazwę miejscowości, a w przypadku dużych miast nawet konkretnej dzielnicy. Fraza: nadruki na kubkach Warszawa będzie doskonała dla firm wykonujących tą usługę właśnie w tym mieście. Mówi nam, że użytkownik potrzebuje jej na już lub ma własny kubek. Warto wykorzystać potencjał tego słowa kluczowego.

Narzędzia do analizy słów kluczowych

Zastanawiasz się, gdzie szukać fraz kluczowych i ich częstotliwości? W tym pomogą Ci takie narzędzia jak:

  • Senuto – jedno z najpopularniejszych narzędzi SEO. Posiada zakładkę z ogromną bazą słów kluczowych, w której otrzymamy szczegółowe statystyki i dane.
  • Semstorm – to kolejne pomocnicze narzędzie do planowania treści i słów kluczowych. Podobnie jak Senuto jest płatne.
  • SurferSEO – to płatne narzędzie nie tylko do wyszukiwania słów kluczowych, ale i do tworzenia contentu. Można z nim napisać wartościowe treści, oparte o analizę konkurencji.
  • Google Trends – to bezpłatne narzędzie, które bada popularność danego słowa kluczowego
  • Answer The Public – to narzędzie pomaga nie tylko w znalezieniu fraz kluczowych, ale i tematów. Wpisując daną frazę otrzymasz propozycje związane z różnymi pytaniami, jakie użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę.
  • Planer słów kluczowych – to darmowe narzędzie od Google. Służy do planowania kampanii Google Ads, ale może przydać się w pozycjonowaniu strony internetowej.

Jak pisać teksty zgodne z SEO?

SEO copywriting opiera się na kilku zasadach, które obowiązują niemal od samego początku. Należą do nich:

  • stosowanie nagłówków H1-H6 – nagłówki H1 to zawsze tytuły, natomiast H2-H6 to śródtytuły, które powinny być odpowiedzią na potrzeby użytkowników,
  • słowa kluczowe – każdy copywriter SEO powinien wyżywać ich w naturalnie odmienionej formie. Dziś boty Google doskonale radzą sobie z ich polską odmianą,
  • pogrubienia i wypunktowania – treści SEO warto wyróżnić za pomocą pogrubień i wypunktowań. Do najczęściej wybieranych należą słowa kluczowe i najważniejsze informacje w tekście,
  • linkowanie wewnętrzne – polega na oznaczaniu w tekście odnośników do innych podstron w obrębie strony. Musi być naturalnym rozwinięciem tematu opisywanego w tekście.

Copywriting SEO – opisz swoją stronę

Warto wiedzieć że copywriting SEO to nie tylko blog i artykuły – to także opis na stronie głównej, opisy produktów, kategorii i usług. Im więcej wartościowych treści znajdzie się w obrębie Twojego sklepu internetowego czy strony, tym lepiej. Pamiętaj jednak, aby trzymać się kluczowych struktur.


Inne artykuły

Copywriter – kto to taki i jaki jest jego zakres obowiązków?

Copywriter – co to za zawód? I jakie obowiązki w swojej codziennej pracy wykonuje taka osoba? Niektórym ludziom być może nazwa ta już obiła się o uszy i coś im świta, że chodzi o kogoś kto pisze. Dokładniej rzecz ujmując copywriter to autor różnego rodzaju tekstów do internetu i nie tylko, oraz haseł reklamowych. Na […]

Blog firmowy – 4 powody dlaczego warto go mieć

Fajną stronę już masz, w socialach działasz prężnie i zastanawiasz się jakby tu jeszcze się wyróżnić na tle konkurencji? Co z blogiem? Wydaje Ci się, że to przeżytek albo było na niego czasu? Przemyśl ten temat raz jeszcze, bo wartościowy blog firmowy to coś, co warto mieć. Poniżej 4 powody dlaczego, Blog to źródło informacji […]

Jak odpowiadać na negatywne opinie w sieci?

Firma bez negatywa, jest jak żołnierz bez karabinu! 😉 Niestety, życie jest życiem, ludzie są różni, niedociągnięcia się zdarzają – bywa, że negatywna opinia wleci i odciśnie piętno na nieskazitelnym profilu firmy. Co wtedy? Wbrew pozorom, jest to świetna okazja do tego aby zaprezentować się jako profesjonalna,rzetelna firma. Niestety szkolenia SEO czy inne wartościowe szkolenia […]