Blog e-commerce - eCommerceCafe.pl

Indeksowanie strony w Google – na czym polega i jak to zrobić?

Indeksowanie strony w Google – na czym polega i jak to zrobić?


Czym jest indeksacja strony w wyszukiwarce Google?

Posiadanie strony internetowej to nie wszystko! Aby była ona wyświetlana w wynikach wyszukiwania należy ją zaindeksować. Co to właściwie oznacza w praktyce? Indeks Google przedstawia wszystkie strony, o jakich wie wyszukiwarka. Boty Google, które odwiedzają daną witrynę internetową odkrywają nowe podstrony – wtedy właśnie aktualizują indeks. Innymi słowy: indeksowanie to proces dodawania stron internetowych do wyszukiwarki Google.

Dlaczego indeksowanie strony w Google jest takie ważne?

Na samym początku warto jednak zdać sobie sprawę z tego, dlaczego indeksowanie strony w wyszukiwarce Google jest takie ważne. To jakie korzyści przyniesie Tobie i Twojej firmie strona internetowa nie zależy od tego jak wygląda ona wizualnie, ale jak wiele osób ją odwiedzi. Załóżmy, że klient wpisuje w wyszukiwarce frazę, która odpowiada profilowi Twojej firmy. Jeśli właśnie to hasło zostanie u Ciebie zaindeksowane, to istnieje duża szansa, że pojawisz się wysoko w wynikach wyszukiwania, a klient wybierze właśnie Twoją stronę i zapozna się z przedstawioną na niej ofertą. Brak indeksacji oznacza to, że potencjalny nie odnajdzie Cię w wynikach wyszukiwania Google.

Co jest brane pod uwagę podczas wyświetlania strony w wyszukiwarce?

Indeksacją strony internetowej zajmują się roboty Google. 'Wędrują’ one z jednej do drugiej lokacji za pomocą linków. W ten sposób migrują one na stronie i docierają do miejsc wewnętrznych, a także zewnętrznych. Podczas całego procesu robot Google chce sprawdzić, która strona docelowa będzie najlepiej odpowiadała na pytanie użytkownika. Oczywiście stron, które spełniają ten warunek jest mnóstwo, dlatego jako właściciel witryny musisz postarać się o to, aby to właśnie na Twój serwis postawiła wyszukiwarka Google i wyświetliła go jak najwyżej.

Aby wyróżnić swoją stronę internetową na tle konkurencji warto wziąć pod uwagę:

  • oryginalność treści, ich wysoką jakość i różnorodność – powinny być one odpowiednio sformatowane, uzupełnione nagłówkami, pogrubieniami i wypunktowaniem. Ponadto warto postawić na obecność zdjęć z altami dopasowanymi tematycznie do zapytania.
  • linkowanie wewnętrzne – to odnośniki w postaci tekstu lub grafik, które pozwalają na poruszanie się w obrębie strony.
  • dostępność strony – szybkość jej ładowania, dopasowanie do urządzeń mobilnych i bezpieczeństwo (certyfikat SSL).
  • autorytet strony – roboty Google próbują określić czy dana strona jest ceniona przez innych użytkowników.

Indeksowanie stron jest w pewnym sensie powiązane z pozycjonowaniem strony. Należy jednak pamiętać, że w pierwszej kolejności trzeba zadbać o odpowiednią indeksację, a docelowo wdrożyć działania marketingowe, które pozwolą zajmować wysokie pozycje w wyszukiwarce.

Indeksowanie strony w Google Search Console

Jednym z najprostszych sposobów, dzięki któremu możesz przyspieszyć indeksowanie witryny jest skorzystanie z narzędzia, jakim jest Google Search Console. Za jego pośrednictwem możesz poprosić, aby roboty wyszukiwarki przeskanowany Twoją witrynę i ją zaindeksowały. Wystarczy w odpowiednie pole wkleić adres URL, który ma zostać dodany do indeksu Google i nacisnąć odpowiedni przycisk. To szybki i najlepszy sposób na przeindeksowanie nowopowstałych podstron, artykułów lub kategorii.

Google Search Console możesz wykorzystać w indeksie Google do przesłania mapy strony (site map). Jest to plik, który należy utworzyć w formacie xml. Jeśli Twoja strona powstała np. na WordPressie lub innym popularnym systemie, to bez wątpienia będziesz w stanie samodzielnie wygenerować mapę witryny – w wielu przypadkach pomoże Ci w tym odpowiednia wtyczka.

Ile trwa indeksacja strony www?

W trakcie indeksowania strony musisz być cierpliwy. Cały proces może potrwać od kilku dni do nawet kilku tygodni. Nie ma złotego środka, który przyspieszyłby to działanie i dokładnie odpowiedział na powyższe pytanie. Roboty codziennie indeksują miliardy stron, podstron – nowych i starych domen. Boty Google odwiedzają witryny w różnych odstępach czasowych. Mogą robić codzienne wizyty, ale także comiesięczne. Zależy to od wielu czynników np. rozwoju strony czy ilości aktualizacji.

Jak sprawdzić czy strona jest zaindeksowana w Google?

To, czy dana strona jest zaindeksowana w wyszukiwarce nie jest trudne do sprawdzenia i można to ustalić ręcznie! Wystarczy, że w wyszukiwarkę wpiszesz hasło: site:twojadomena.pl i naciśniesz Enter. Jeśli Google nie podało żadnych wyników oznacza to, że Twoja strona internetowa nie została zaindeksowana. W takim przypadku niezwłocznie powinieneś znaleźć przyczynę, rozwiązać napotkane problemy i zgłosić stronę do indeksacji.

Indeksacja strony w Google pomoże Twojej witrynie

Indeksowanie strony internetowej tak naprawdę odpowiada za jej być albo nie być. To pierwszy krok do pozycjonowania witryny i osiągnięcia satysfakcjonujących efektów. Warto postarać się o to, aby Twoja strona była zauważona w wyszukiwarce. Przed rozpoczęciem jakichkolwiek kampanii marketingowych sprawdź indeksację strony. Przyniesie to Tobie i Twojemu biznesowi wiele korzyści.


Inne artykuły

Pisanie tekstów na zlecenie – czy to łatwa praca?

Pisanie tekstów to domena copywritera. Zawód ten bywa niedoceniany, ponieważ wielu osobom wydaje się, że nie jest to ambitne zadanie. Nic bardziej mylnego. Copywriting to obszerna dziedzina, wymagająca nie tylko kreatywności czy umiejętności pisania chwytliwych tekstów. Bardzo istotne jest również robienie skutecznego researchu, czy znajomość zasad jakimi rządzi się SEO Pisanie tekstów jako praca Siedzi […]

e-commerce – czym jest i jak działa?

Co to jest e-commerce Popularność sklepów internetowych na całym świecie rośnie każdego dnia. Wszyscy przeglądamy oferty w sieci, porównujemy ceny, analizujemy podane informacje o produkcje, a na końcu wybieramy najlepszą dla siebie propozycję. Proces kupna i sprzedaży produktów, a także usług w Internecie nazywamy e-commerce. Jest to po prostu handel elektroniczny, który odbywa się nie tylko na […]

Recykling treści – wykorzystaj materiał który już masz

Po początkowym zapale i napadzie weny twórczej, niektórzy mogą tymczasowo uznać temat za wyczerpany i stanąć przed zagadnieniem: skąd brać pomysły na treści? Wszak warto dobry content dostarczać odbiorcom systematycznie. Co więcej, tworzenie treści to zajęcie bardzo czasochłonne – pomysł, research, właściwa oprawa. Jest pewien sposób, aby radzić sobie w momentach chronicznego niedoczasu i wyczerpania […]