Blog e-commerce - eCommerceCafe.pl

Jak pisać opisy kategorii do sklepu internetowego

Jak pisać opisy kategorii do sklepu internetowego


Opis kategorii do sklepu internetowego – po co go robić, skoro i tak tego nikt nie przeczyta, tylko od razu skupi się na liście produktów? Z jednej strony racja. Opisy kategorii to nie to co interesuje klienta, sęk w tym, że to właśnie dzięki niemu potencjalny klient może trafić na Twoją stronę internetową.

Wszak to właśnie wyszukiwarka sprowadza część klientów – algorytmy indeksujące wczytują opisy kategorii i analizują czy zawarte tam treści odpowiadają zapytaniu internauty.

Opisy kategorii w sklepie internetowym – jaka jest ich rola?

Opis kategorii ma za zadanie wskazać algorytmom co dana strona zawiera. Dzięki temu roboty mogą ją sprawniej przypisywać do zapytań użytkowników. Innymi słowy, dzięki odpowiednio sporządzonym opisom kategorii pozyskujesz ruch z organicznych(czyli tych darmowych!) wyników wyszukiwania.

To nie wszystko. Opis może również nakreślić zawartość kategorii użytkownikom, lub nawet pełnić funkcję edukacyjną, jeżeli odpowiedziano w nim na kilka pytań które najczęściej nurtują użytkowników, gdy o danych produktach mowa( a to również świetnie działa na SEO).

SEO a opisy kategorii

To jest najważniejszy powód który powinien Cię przekonać do zadbania o opisy. Dzięki odpowiednio napisanym treściom, możesz zyskać cenne frazy kluczowe na których Ci zależy, nawet te z tzw długiego ogona(np. skórzane buty dla dzieci polskiej produkcji) które zazwyczaj ciężko jest umieścić w nazwach, a warto byłoby się na nie wyświetlać.

Co więcej opis kategorii to również znakomite pole do popisu jeżeli chodzi o linkowanie wewnętrzne, które również jest niezmiernie istotne jeżeli chodzi o proces pozycjonowania witryny internetowej. Możesz w nich umieszczać odnośniki do innych kategorii, aby skuteczniej kierować do innych podstron tak użytkowników, jak i algorytmy indeksujące.

Jak napisać opis kategorii do sklepu internetowego?

Gdy już się okazało, że opis kategorii ma ogromny potencjał, warto byłoby go należycie wykorzystać. Co więc powinno znaleźć się w opisie? O czym należy pamiętać przy ich tworzeniu i czym się kierować?

Przede wszystkim warto pamiętać, że piszesz nie tylko dla robota wyszukiwarki, ale i dla użytkownika z krwi i kości. Najbardziej skuteczne teksty nie są sztucznie wypełnione nadmiarem fraz, i naszpikowane błędami stylistycznymi które czasem są wymuszane przez pewne słowa kluczowe. Teksty które działają, mają naturalnie rozmieszczone frazy kluczowe w umiarkowanej ilości, oraz niosą ze sobą merytoryczną wartość.

  1. Wyszukaj odpowiednie frazy kluczowe – pomoże Ci w tym Senuto lub inne narzędzie z bogatą bazą słów kluczowych. Sprawdź też podpowiedzi Google po przejściu w tryb incognito – mogą być bardzo cenne. Nie trzymaj się sztywno danej frazy – używaj również jej odmian czy synonimów.
  2. Pamiętaj, aby nie przesadzać z ową frazą! Staraj się użyć jej nie więcej niż raz na 1000 znaków ze spacjami.
  3. Tekst musi być unikalny – nie posiłkuj się treściami ze strony producenta, oraz nie wklejaj go na kilku stronach, nawet jeżeli kategorie są bardzo zbliżone do siebie. Prowadzi to do zjawiska zwanego duplicate content(duplikacja treści) – to nie tylko nie wspomaga pozycjonowania, ale wręcz szkodzi.
  4. Podziel tekst na akapity przy pomocy śródtytułów utworzonych za pomocą nagłówków. Jest to też świetne miejsce na to, aby zawrzeć w nich frazę kluczową i/lub frazę z długiego ogona (np. Jakie buty do biegania będą najlepsze).
  1. Postaraj się aby tekst był merytoryczny. Google premiuje treści które są wartościowe.
  2. Nie zapomnij o linkowaniu wewnętrznym. Warto linkować z:
    1. kategorii głównej do podkategorii i odwrotnie
    2. do kategorii powiązanych ze sobą/uzupełniających się (np. z kategorii ze skórzanymi czółenkami możesz linkować do kategorii z preparatami do konserwacji obuwia)
    3. z kategorii głównej do podstron producentów na Twojej stronie

Opis kategorii – jak formatować treść?

Tworząc treści do internetu, nawet opisy kategorii warto kierować się zasadami webwritingu.

Do jakich wytycznych warto się stosować?

  • wyrównaj tekst do lewej
  • unikaj jednolitych ścian tekstu – rozdzielaj akapity i stosuj nagłówki
  • pogrubiaj fragmenty na które chcesz zwrócić uwagę użytkownika
  • stosuj wypunktowania

Jak widać opis kategorii to sprawa złożona, niemniej warto je mieć. Poświęć na nie trochę czasu, lub jeśli tego nie czujesz zleć to komuś kto to potrafi. To działanie po pewnym czasie zaprocentuje większym ruchem z wyszukiwarki!


Inne artykuły

Słowa kluczowe do sklepu internetowego

Zakładasz sklep internetowy?  Masz zapał, pomysł i chęci do działania? Fantastycznie! Zapewne głowę zaprząta Ci wiele spraw, formy wysyłek, gospodarka magazynowa produktami etc. W całym tym zamieszaniu nie zapomnij o SEO – pozycjonowanie sklepów internetowych to  proces wymagający czasu, więc o aspekty związane z SEO warto zadbać już na początku. Jak? Przede wszystkim chodzi o […]

Jak pisać opisy kategorii do sklepu internetowego

Opis kategorii do sklepu internetowego – po co go robić, skoro i tak tego nikt nie przeczyta, tylko od razu skupi się na liście produktów? Z jednej strony racja. Opisy kategorii to nie to co interesuje klienta, sęk w tym, że to właśnie dzięki niemu potencjalny klient może trafić na Twoją stronę internetową. Wszak to […]

Google Moja Firma – jak poprawić pozycję wizytówki

Wizytówka w Google – niby taka niepozorna, a dająca tak wiele możliwości, jeżeli chodzi o lokalne promowanie Twojego biznesu. W takim razie jak poprawić pozycję wizytówki? Kiedy użytkownik szuka usług i produktów na danym obszarze, Google podpowiada konkretne miejsca. Wizytówka Google sprawia, że przedsiębiorstwo częściej wyświetla się w wyszukiwarkach. Co więcej, GMF jest też sposobem na […]