Blog e-commerce - eCommerceCafe.pl

Jak pisać opisy produktów?

Jak pisać opisy produktów?


Opis produktu do sklepu internetowego? Jak się do niego zabrać? I po co, skoro można go skopiować ze strony producenta? Sęk w tym, że NIE można – o tym wkrótce poniżej.

Prawidłowe przygotowanie opisu w sklepie internetowym to odpowiedzialne zadanie. W sklepie stacjonarnym, wątpliwości rozwieje kompetentny sprzedawca, lub zaznajomisz się z produktem sam. W sklepie internetowym tego nie ma, więc warto zastąpić to właśnie dobrym opisem produktu.

Co więcej, opisy produktów są istotne nie tylko pod względem sprzedażowym, ale mają też duże znaczenie jeżeli chodzi o proces pozycjonowania sklepu internetowego.

Opisy produktów do sklepu online – najczęściej popełniane błędy

Buszując po raczkujących e-commerce’ach wprawne oko w mig wyłowi kilka powtarzających się błędów. Są to między innymi:

Kopiowanie opisów od producenta – czas nagli, rzeczy do zrobienia jeszcze cała lista, więc skopiowanie opisu to nęcąca opcja. Niemniej, warto zrezygnować z tego działania, bo można sobie zaszkodzić. Kopiowanie oznacza, że dany opis będziesz mieć Ty i cała masa konkurencji która być może postąpiła tak samo. Dochodzi do duplikacji treści – Google napotykając wiele jednakowych wyników pokazuje ten z “najsilniejszej” strony a resztę ukrywa, bo po co serwować użytkownikom powtarzalny content?

Zbyt krótkie opisy – opis produktu to przestrzeń gdzie nie tylko możesz zaprezentować walory danego produktu, przemawiając językiem korzyści, ale i przemycić cenne frazy kluczowe. Gdy opis jest zbyt krótki, albo co gorsza – składa się jedynie z nazwy i numeru katalogowego, ciężko znaleźć tam frazy kluczowe

Powielanie unikalnej treści –  zdarza się, że ktoś chcąc uniknąć duplicate content przygotuje unikalną treść… a potem powiela ją na bliźniaczych produktach, czy na aukcjach na Allegro. Cóż, wtedy przestaje być ona unikalna i znów mamy do czynienia z duplikacją! Serwisy sprzedażowe mają wysoki autorytet, więc to one będą wyświetlane wyżej, nie Twoja witryna.

Jak pisać dobre opisy produktów?

Skoro już wiemy czego nie robić, przejdźmy teraz do dobrych praktyk które pozwolą stworzyć naprawdę dobry opis produktu!

  1. Dopasuj styl wypowiedzi do grupy docelowej

Przede wszystkim dobrze jest znać grupę docelową do której kierowany jest produkt. Czy będą to młode mamusie które szukają akcesoriów dla swoich pociech? A może posiadacz samochodu szukający sprawdzonych części do swojego pojazdu? A może majętni ludzie szukający wyposażenia premium do swojej łazienki?To będzie rzutować na styl wypowiedzi, dobór słów i to, co warto będzie podkreślić w opisie.

  1. Użyj fraz kluczowych

Sprawdź jak dany produkt może być wyszukiwany i użyj tych fraz tworząc opis. Oczywiście z umiarem.

  1. Dokładnie opisz produkt

Pamiętaj, w sklepie Klient często ma możliwość dotknięcia produktu, pooglądania go z każdej strony, jak również dopytania o szczegóły sprzedawcę. W sklepie online te kwestie warto nadrobić opisem. W przypadku wielu produktów istotne są też dane techniczne, ale nie ograniczaj się tylko do nich.

  1. Pisz językiem korzyści

Co klient zyska dzięki temu produktowi? Jaki jego problem ten produkt może rozwiązać? W jakiej sytuacji sprawdzi się idealnie? Wykorzystaj swoje umiejętności do szkicowania korzyści jakie da konkretny produkt.

  1. Pamiętaj, że unikalność to podstawa

Masz do czynienia z bardzo zbliżonymi produktami? Nie ulegaj pokusie skopiowania go. Zmień go, przeredaguj, podkreśl nieco inne walory.

Jak napisać opis produktu – formatowanie  treści

Finezyjny opis produktu jest? To fantastycznie! Teraz zaprezentuj go tak, aby chciało się czytać, czyli innymi słowy – dostosuj go do zasad którymi rządzi się webwriting.

  • Najważniejsze informacje po lewej stronie – wielu jest zwolenników wypośrodkowania, ale badania dowodzą, że ludzkie oko po zawartości strony wędruje kreśląc kształt litery “F”
  • podziel tekst – akapity przyjdą Ci z pomocą. Unikaj ścian tekstu. Staraj się aby jeden akapit nie był dłuższy niż 5-6 linijek
  • stosuj śródtytuły – możesz użyć do ich tworzenia nagłówków(h2-h6). Niech rzetelnie informują co czeka użytkownika w danej partii tekstu… i niech zawierają frazę kluczową.
  • stosuj wypunktowania – to lubiana przez konsumentów forma serwowania najistotniejszych informacji.

Jeżeli zastosujesz się do tych kilku wskazówek, jakość opisów produktów spod Twojego pióra czy z Twojej klawiatury zdecydowanie się poprawi! Pamiętaj o frazach, oraz o tym aby przemawiać językiem korzyści. Niech każdy kolejny opis będzie lepszy od poprzedniego


Inne artykuły

Obsługa klienta

Doświadczenie klienta z daną firmą zaczyna się już na etape jego obsługi. To, w jaki sposób będą dobierać Cię Twoi klienci w dużej mierze zależy właśnie od obsługi klienta. To już nie jest taki sam dział, jaki był w przeszłości. Dawniej wystarczyło odpowiedzieć na wiadomość klienta lub po prostu odebrać telefon, aby dać klientowi to, […]

Narzędzia dla copywriterów

Pisanie tekstów nie zawsze jest łatwe. Artykuł musi być skonstruowany tak, aby był ciekawy dla czytelnika, dostarczał jakiejś wartości. Dla wielu stron istotne jest również aby był zoptymalizowany pod kątem SEO. Na szczęście narzędzia dla copywriterów to nie tylko ołówek, kartka i klawiatura. Istnieje wiele narzędzi pomocnych w pracy nad tworzeniem pisemnego contentu. Od aplikacji pomagających wyszukać […]

e-commerce – czym jest i jak działa?

Co to jest e-commerce Popularność sklepów internetowych na całym świecie rośnie każdego dnia. Wszyscy przeglądamy oferty w sieci, porównujemy ceny, analizujemy podane informacje o produkcje, a na końcu wybieramy najlepszą dla siebie propozycję. Proces kupna i sprzedaży produktów, a także usług w Internecie nazywamy e-commerce. Jest to po prostu handel elektroniczny, który odbywa się nie tylko na […]