Blog e-commerce - eCommerceCafe.pl

Landing Page – co to jest i jak go stworzyć?

Landing Page – co to jest i jak go stworzyć?


Co to jest Landing Page i jak działa?

Landing Page w wolnym tłumaczeniu to strona lądowania. Innymi słowy jest to strona docelowa, na którą przekierowany jest użytkownik po kliknięciu w link. Landing Page może być stroną produktową lub usługową. To szansa na zwiększenie sprzedaży i liczby zapytań. Landing Page pozwala użytkownikowi na dotarcie do miejsca, które go interesuje – może przyjąć formę linków sponsorowanych w Google Ads, newslettera czy postów w mediach społecznościowych. To skuteczne działanie marketingowe, które przynosi widoczne zyski.

Co zawiera strona docelowa Landing Page?

Landing Page ma za zadanie przedstawić w atrakcyjny dla potencjalnego klienta sposób dany produkt lub usługę i przeobrazić anonimowego użytkownika w tego zainteresowanego. Po stronie docelowej leży zadanie pozyskania od użytkownika danych osobowych, które pomogą właścicielowi serwisu określić kim jest persona danej grupy docelowej. Dzięki Landing Pages można otrzymać takie informacje jak:

  • wiek,
  • płeć,
  • wykształcenie,
  • miejsce zamieszkania,
  • hobby,
  • status społeczny i styl życia.

Bardzo często zdarza się, że Landing Pages przyjmują formę ankiety lub formularza do wypełnienia.

Dobrze zaprojektowana strona docelowa powinna zawierać wysokiej jakości treści, napisane pod użytkowników, które skutecznie zachęcą ich do wykonania konkretnej czynności. Co jeszcze potrzebne jest do budowania Landing Page?

  • Przykuwający uwagę nagłówek,
  • widoczne przyciski Call To Action,
  • prosty i jasny przekaz,
  • wysokiej jakości zdjęcia,
  • certyfikat SSL.

Przydatne są także opinie innych klientów – taki społeczny dowód słuszności zawsze działa na plus.

Kiedy stosuje się Landing Pages?

Landing Page to strona, której głównym zadaniem jest nakłonienie użytkownika do konkretnej czynności. To najczęściej nieodzowna część kampanii marketingowej, a tym samym główne źródło ruchu trafiającego na nasz Landing Page. Strony docelowe pozwalają na przedstawienie biznesu z jak najlepszej strony i dają możliwość skorzystania z naszych usług. Kiedy zastosować Landing Page?

Aby stworzyć Landing Page warto zastanowić się, co chcemy wypromować. Strona docelowa sprawdzi się w przypadku promocji różnego rodzaju kursów i webinarów. Zawierające formularz kontaktowy o wiele skuteczniej zachęcają do zapisania się niż szukanie interesujących potencjalnego klienta informacji na stronie głównej. Efektywną stronę docelową możesz stworzyć do zaprezentowania nowego produktu w swoim sklepie internetowym lub usługi.

Dlaczego nie kierować ruchu na stronę główną?

Aby dokładnie zrozumieć czym różni się Landing Page od strony głównej przedstawię to za pomocą krótkiej łamigłówki:

Strona główna to rondo, które prowadzi do Twoich usług lub produktów.

Landing Page to zjazd z ronda, który prowadzi do konkretnej usługi lub produktu.

Skoro strona główna na kierować potencjalnych klientów, to nie obejdzie się bez odpowiednich znaków, takich jak menu czy linkowanie. Może okazać się, że Twój klient nie do końca będzie wiedział, z którego 'zjazdu’ ma skorzystać i będzie się kręcił w kółko. Landing Page ma ułatwić mu to zadanie i pozwolić szybciej dotrzeć do celu. Strona docelowa ma kierować do konkretnego i precyzyjnego miejsca, które szuka Twój klient. Warto wiedzieć, że strony docelowe są elementami zazwyczaj pojedynczej kampanii marketingowej, a nie stałą częścią strony.

Jak stworzyć skuteczny Landing Page?

W stronach docelowych chodzi o to, aby były one skuteczne. Co to oznacza? Muszą być napisane językiem korzyści, odpowiednio zaprojektowane i przede wszystkim dążące do konwersji. Obecnie na rynku jest dostępnych wiele narzędzi, z którymi można stworzyć skuteczne strony docelowe. Jak powinien wyglądać Landing Page?

  1. Zadbaj o to, aby na Twojej stronie docelowej nie było zbyt dużo informacji, zbędnych grafik, odnośników do innych podstron – to zwykłe 'rozpraszacze’, które robią więcej szkody niż pożytku.
  2. Zamieść na stronie lądowania perswazyjne treści, które jasno będą prowadzić użytkownika do wykonania pożądanego działania.
  3. Podkreśl korzyści, które niesie ze sobą Twój produkt lub usługa: możesz je wypunktować i pogrubić.
  4. Stwórz zachęcające CTA – Call To Action, koniecznie musi być widoczne i odróżniające się od tła.
  5. Uprość formularz – im mniej pól do wypełnienia tym lepiej!
  6. Najważniejsze informacje umieść u góry strony, powinny być widoczne dla potencjalnego klienta bez konieczności przewijania strony.
  7. Korzystaj z białych przestrzeni: puste, białe obszary na stronie pozwolą Ci wyróżnić określony element.
  8. Umieść opinie zadowolonych klientów – społeczny dowód słuszności może 'zwabić’ tych niezdecydowanych użytkowników.
  9. Testuj, poprawiaj, optymalizuj! Celem Landing Page’y jest oczywiście konwersja. Pamiętaj o ich testowaniu i ulepszaniu na podstawie wyników testu.

Landing Page – zadbaj o własną stronę docelową

Cele strony docelowej są jasno określone – ma się nią zainteresować potencjalny klient, tak aby mogła sprzedawać i generować leady. Landing Page jest skuteczny i naprawdę przynosi zyski!


Inne artykuły

Narzędzia dla copywriterów

Pisanie tekstów nie zawsze jest łatwe. Artykuł musi być skonstruowany tak, aby był ciekawy dla czytelnika, dostarczał jakiejś wartości. Dla wielu stron istotne jest również aby był zoptymalizowany pod kątem SEO. Na szczęście narzędzia dla copywriterów to nie tylko ołówek, kartka i klawiatura. Istnieje wiele narzędzi pomocnych w pracy nad tworzeniem pisemnego contentu. Od aplikacji pomagających wyszukać […]

Co to jest Newsletter i co powinieneś wiedzieć?

Co to jest newsletter? Pragniesz zbudować bazę klientów, dzięki której sprawniej i szybciej będziesz mógł się z nimi komunikować? Zależy Ci na tym, aby docierać do nich i zostać zapamiętanym? Jednym ze sposobów, jakie ułatwi Ci to zadanie jest newsletter. Co to jest? Newsletter to rodzaj mailingu wysyłanego do stałych klientów, w celu informowania ich […]

Jak napisać streszczenie?

Być może postawiono Cię przed wyzwaniem, które myślami każe Ci się wrócić do lat spędzonych w szkolnych ławie, a mianowicie: masz napisać streszczenie. Tylko wtedy, to Ty posiłkowałeś się streszczeniami, a nie byłeś ich autorem. Najczęściej chodzi o książki, może być to również streszczenie dotyczące jakiegoś wydarzenia. W takim razie jak napisać streszczenie? Co to […]