Blog e-commerce - eCommerceCafe.pl

Landing Page – co to jest?

Landing Page – co to jest?


Landing page to inaczej strona docelowa konkretnej usługi lub kampanii, na którą kierujemy odbiorcę w celu zwiększenia konwersji. Stworzenie landing page służy temu, by użytkownik podjął konkretne działania np. w formie wysłania formularza kontaktowego, zapisu do newslettera, czy zakupu usługi lub produktu. Stronę docelową możemy   stworzyć chcąc promować konkretną usługę przez określony czas. Możemy ją również zostawić na stałe, by pozycjonowała całą witrynę pod wybrane słowa kluczowe. Najczęściej spotykane landing pages to strony w formie one-page, które informują odbiorcę o konkretnej usłudze, jej zaletach i zachęcają do skorzystania z oferty.

Cechy skutecznej landing page

Najważniejszą cechą, jaką powinniśmy wziąć pod uwagę podczas tworzenia landing page jest to, by użytkownik mógł na tej samej stronie dokonać konkretnego działania. Chodzi o to, by odbiorca będący na landing page mógł od razu np. wysłać formularz kontaktowy, bez przechodzenia na inne podstrony. Czym jeszcze charakteryzuje się strona docelowa?

  • strona typu 'one-page’,
  • chwytliwe nagłówki,
  • widoczne CTA (wezwanie do działania),
  • przedstawia korzyści płynące z konkretnej usługi lub produktu.

Najważniejsze cechy strony docelowej to zachęcanie użytkownika do generowania leadów, czyli wypełnienia formularza lub zakupu produktu. Przykuwające uwagę nagłówki, konkretne CTA oraz treści nawiązujące do usługi przedstawiające korzyści. Odbiorca przeglądając stronę powinien poczuć, że właśnie ta usługa lub ten produkt są mu niezbędne.

Jak stworzyć landing page – krok po kroku

Wiemy już, czym charakteryzuje się strona docelowa oraz co ma na celu. Jednak pewnie wielu z Was nadal zastanawia się, jak przygotować landing page? Krok po kroku wyjaśnimy, jak zbudować skuteczną stronę by przyciągała uwagę odbiorców i zachęcała do generowania leadów.

Chwytliwy, zachęcający nagłówek

Nagłówek na landing page jest najprawdopodobniej pierwszym czynnikiem, na jaki zwróci uwagę Twój potencjalny klient. Powinien dotyczyć konkretnej usługi, by nie zniechęcił odbiorcy. Powinieneś w nim zamieścić korzyści płynące ze skorzystania z usługi. Jednocześnie nie może być zbyt długi – więcej informacji na temat oferty zamieścisz w akapicie.

Wartościowa treść

W akapicie pod nagłówkiem przedstaw konkretny produkt lub usługę w sposób, który sugeruje odbiorcy, że właśnie tego potrzebuje. W wyczerpujący sposób opisz dokładnie cechy oferty, kto powinien z niej skorzystać, kiedy jest przydatna. Twórz treści tak, by rozwiały wszelkie wątpliwości potencjalnego klienta związane z produktem czy usługą.

Korzyści i wezwanie do działania

Tworząc teksty na landing page nie zapominaj o przedstawianiu korzyści płynących z danej usługi czy produktu. Przedstaw, dlaczego to właśnie ten klient powinien z oferty skorzystać, jakie korzyści wyniesie, dlaczego ten produkt jest potrzebny lub czym się wyróżnia. Nie zapominaj o CTA, które zachęci użytkownika do wysłania zapytania czy skorzystania z usługi. W treści na stronie możesz też zachęcić odbiorców do zapytań, np. dzwoniąc pod numer telefonu lub wysyłając e-maila.

Widoczne dane kontaktowe i prosty formularz kontaktowy

Umieść numer telefonu lub adres e-mail w widocznym miejscu. W ten sposób potencjalny klient przeglądając stronę docelową będzie mógł w szybki sposób zadzwonić i zapytać o szczegóły oferty. Formularz kontaktowy powinien być prosty, przejrzysty i niezbyt rozbudowany. Często spotykamy formularze, które wymagają podania zbyt wielu informacji. To zniechęca klientów, a w rezultacie opuszcza stronę.

CTA na landing page

Najważniejszym czynnikiem, o jakim powinieneś pamiętać podczas tworzenia strony docelowej jest wezwanie do działania. To właśnie od tego zależy, czy potencjalny klient zostanie na stronie i wykona oczekiwane przez Ciebie działanie, czy opuści stronę. Jeśli zależy Ci na generowaniu leadów, zachęcaj użytkownika do działania. Zapraszaj do kontaktu czy do zapytania o szczegóły oferty.

Landing page, a pozycjonowanie

Landing page to strona, która ma na celu zwiększyć konwersję. Jednak by była widoczna w wyszukiwarce Google musi być prawidłowo zoptymalizowana pod kątem SEO. Na pozycję strony składa się kilka czynników:

  • Słowa kluczowe – wykonaj analizę słów kluczowych, zastanów się, na jakie frazy potencjalny klient może wyszukiwać Twój produkt czy usługę. Następnie stwórz listę słów kluczowych, na których najbardziej Ci zależy. Słowa kluczowe zamieszczaj w sposób naturalny w treści oraz nagłówkach.
  • Meta title – zamieść słowo kluczowe w znaczniku tytułu strony. W ten sposób boty Google indeksujące Twoją landing page będą wiedziały, czego dotyczy strona.
  • Meta description – opis wyświetlany pod tytułem w wynikach wyszukiwania powinien zainteresować odbiorcę oferowaną usługą i zachęcić do odwiedzenia strony.

Wbrew pozorom stworzenie strony docelowej jest proste. Jednak by była skuteczna, wymaga zastosowania tych kilku czynników, które skłonią potencjalnego klienta do skorzystania z oferowanych usług lub produktów.


Inne artykuły

Jak pisać opisy produktów?

Opis produktu do sklepu internetowego? Jak się do niego zabrać? I po co, skoro można go skopiować ze strony producenta? Sęk w tym, że NIE można – o tym wkrótce poniżej. Prawidłowe przygotowanie opisu w sklepie internetowym to odpowiedzialne zadanie. W sklepie stacjonarnym, wątpliwości rozwieje kompetentny sprzedawca, lub zaznajomisz się z produktem sam. W sklepie […]

Teksty SEO – od czego zacząć

Napisanie treści tak, aby była interesująca dla użytkownika oraz zoptymalizowana pod wyszukiwarkę to niełatwe zadanie. Przekonał się o tym każdy kto do tekstu tworzenia tekstu SEO zasiadł i … zgłupiał. Jak napisać skuteczny tekst SEO? Skorzystaj z kilku poniższych wskazówek. Pomysł na tekst i research W szeroko pojętym copywritingu, research to podstawa. Pomysł na tekst to […]

Skąd brać pomysły na tematy na bloga? Poznaj 5 sposobów

Gdy mowa o prowadzeniu bloga, jest pewno zagadnienie przed którym stanie zarówno blogowy debiutant, jak i stary wyjadacz mający na swoim koncie setki stworzonych tekstów. Mianowicie, skąd brać tematy na wpisy blogowe? W dzisiejszym wpisie przygotowaliśmy 5 sprawdzonych propozycji na to skąd warto czerpać inspiracje. Tematy na bloga – o czym pisze konkurencja? Nie zawsze […]