Blog e-commerce - eCommerceCafe.pl

Narzędzia dla copywriterów

Narzędzia dla copywriterów


Pisanie tekstów nie zawsze jest łatwe. Artykuł musi być skonstruowany tak, aby był ciekawy dla czytelnika, dostarczał jakiejś wartości. Dla wielu stron istotne jest również aby był zoptymalizowany pod kątem SEO. Na szczęście narzędzia dla copywriterów to nie tylko ołówek, kartka i klawiatura. Istnieje wiele narzędzi pomocnych w pracy nad tworzeniem pisemnego contentu. Od aplikacji pomagających wyszukać słowa kluczowe, przez strony pomagające wyszukać temat, po kontrolę antyplagiatową.

Pomocne narzędzia dla copywriterów – Answer the public

Wiesz o czym pisać, ale jak ująć temat aby był zgodny z tym, jak tego poszukują użytkownicy? Polecamy Answer the public. To bardzo sympatyczne, darmowe narzędzie dla copywritera. Po wpisaniu w wyszukiwarce danej frazy otrzymujemy nie tylko jej rozmaite kombinacje, ale również wyszukiwane w związku z nią zapytania. Warto zainspirować się tymi podpowiedziami i potraktować jako pomysł na temat wpisu bądź poszczególne nagłówki.

Synonimy.pl

Jeżeli ktoś w tym momencie parsknął śmiechem, to zapewne jeszcze wiele przed nim jeżeli o pisanie tekstów chodzi. Owszem, zazwyczaj copywriterzy zasób słów mają znacznie większy niż statystyczny Kowalski, niemniej zdarzają się sytuacje, gdy chce się uniknąć powtórzeń, a odpowiednie słówko jak na złość umyka po umyśle – znalezienie synonimu słowa które chcesz zamienić, sprawi, że tekst będzie urozmaicony, a Ty nie stracisz czasu na główkowanie nad jednym wyrazem.

Plagiator i Copyscape

Kto już zaznajomił się nieco z kwestiami SEO ten wie, jak ważne jest to, aby treści były nie tylko merytoryczne, ale i unikalne. Wspomniane narzędzia pozwolą sprawdzić unikalność Twojego tekstu. Copyscape wyjawi, czy czasem ktoś inny nie nazbyt agresywnie inspiruje się artykułami napisanymi przez Ciebie. Warto o to zadbać.

Senuto, Keywordtool i inne narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych

W SEO copywritingu, czyli w tworzeniu treści zgodnie z zasadami SEO krok pierwszy to wyszukanie odpowiednich fraz kluczowych. Przydadzą się do tego odpowiednie narzędzia. Bardzo rozbudowaną bazę słów kluczowych(jak również możliwość podglądania na jakie frazy pozycjonuje się konkurencja) ma Senuto. Jest to płatne, ale bardzo wszechstronne narzędzie.  Jeżeli szukacie darmowej alternatywy do szukania fraz to polecamy keywordtool.io.

Masz już frazy? Świetnie, możesz przystąpić do pisania! Nie zapomnij, aby fraz używać z umiarem. Przeoptymalizowanie jest passe.

Pomocne narzędzia dla copywriterów: Google Trends, Google Keyword Planner i Google Search Console

Poczciwe Google ma wiele do zaoferowania! Za sprawą Googe Trends namierzysz tematy które zyskują na popularności, więc może warto byłoby o nich napisać. Keyword Planner pomoże namierzyć wyszukiwane frazy. Z kolei Search Console ujawni na jakie zapytania wyświetla się Twoja witryna, jakie frazy ściągają najwięcej ruchu, więc warto byłoby je wzmocnić, tworząc kolejny artykuł w tym temacie.

Content Editor z Surfer SEO

Tworzysz teksty mocno skoncentrowane na SEO? W takim razie może przydać Ci się edytor Surfera. Po wpisaniu danej frazy Surfer analizuje kilka najmocniejszych stron pod tym względem i w rezultacie generuje proponowane frazy do użycia, łącznie z ich ilością i długością tekstu. Oczywiście ilość znaków można zmienić, a Surfer wtedy na nowo przeliczy frazy. W trakcie pisania, narzędzie to samo zlicza użyte frazy i na bocznym panelu sygnalizuje których jeszcze należy użyć, a których jest za dużo. Zasugeruje również pytania na które warto odpowiedzieć w artykule i./lub użyć ich jako nagłówków.

Tworzenie treści to zajęcie wymagające, dlatego warto korzystać z możliwości jakie oferuje Internet i wspomagać się w procesie tworzenia. Umiejętnie użyte narzędzia dla copywriterów pomogą Ci stworzyć skuteczniejsze, lepsze teksty. Jedne narzędzia pomogą Ci wyłonić słowa kluczowe, inne sprawią, że będzie Ci łatwiej pisać – bo będziesz wiedzieć jaki aspekt interesuje odbiorców i jak do niego podejść.

Przedstawione tutaj narzędzia warto wykorzystać w praktyce. Jak jest w Twoim przypadku? Korzystasz z jakichś narzędzi, czy może dopiero masz zamiar?


Inne artykuły

Copywriter – kto to taki i jaki jest jego zakres obowiązków?

Copywriter – co to za zawód? I jakie obowiązki w swojej codziennej pracy wykonuje taka osoba? Niektórym ludziom być może nazwa ta już obiła się o uszy i coś im świta, że chodzi o kogoś kto pisze. Dokładniej rzecz ujmując copywriter to autor różnego rodzaju tekstów do internetu i nie tylko, oraz haseł reklamowych. Na […]

e-commerce – czym jest i jak działa?

Co to jest e-commerce Popularność sklepów internetowych na całym świecie rośnie każdego dnia. Wszyscy przeglądamy oferty w sieci, porównujemy ceny, analizujemy podane informacje o produkcje, a na końcu wybieramy najlepszą dla siebie propozycję. Proces kupna i sprzedaży produktów, a także usług w Internecie nazywamy e-commerce. Jest to po prostu handel elektroniczny, który odbywa się nie tylko na […]

Obsługa klienta

Doświadczenie klienta z daną firmą zaczyna się już na etape jego obsługi. To, w jaki sposób będą dobierać Cię Twoi klienci w dużej mierze zależy właśnie od obsługi klienta. To już nie jest taki sam dział, jaki był w przeszłości. Dawniej wystarczyło odpowiedzieć na wiadomość klienta lub po prostu odebrać telefon, aby dać klientowi to, […]