Blog e-commerce - eCommerceCafe.pl

Recykling treści – wykorzystaj materiał który już masz

Recykling treści – wykorzystaj materiał który już masz


Po początkowym zapale i napadzie weny twórczej, niektórzy mogą tymczasowo uznać temat za wyczerpany i stanąć przed zagadnieniem: skąd brać pomysły na treści? Wszak warto dobry content dostarczać odbiorcom systematycznie. Co więcej, tworzenie treści to zajęcie bardzo czasochłonne – pomysł, research, właściwa oprawa. Jest pewien sposób, aby radzić sobie w momentach chronicznego niedoczasu i wyczerpania tematu, a mianowicie: recykling treści. Wykorzystaj treści, które już masz.

Recykling treści – co i jak?

Twoje treści, to nic innego jak Twoje zasoby, które możesz wykorzystywać wielokrotnie. Weź je znów na tapet, zaprezentuj nowym odbiorcom, a odśwież tym, którzy już się kiedyś z danym tematem spotkali. Niektórzy mogą się zastanawiać czy to jest fair. Jak najbardziej. Istnieje wiele tematów, które nie mają terminu ważności – będą aktualne cały czas. Wątki w nich zawarte możesz skonkretyzować. Być może całkiem niedawno napisałeś już wartościowy artykuł na temat “Jaki laptop wybrać do pracy?”. Bazując na owym tekście możesz stworzyć “Jaki laptop do pracy 3 tys, do 4 tys…” – pozwoli Ci to lepiej odpowiedzieć na bardziej wyspecjalizowane pytania użytkowników i zgarnąć więcej ruchu z organika.

Pisałeś kiedyś porównanie 2 laptopów? To już masz pomysł na przynajmniej 2 nowe wpisy – recenzję każdego z nich.

Powtórne wykorzystanie treści nie musi oznaczać wyłącznie przeróbki jednego wpisu na inny. Podobnie jak jeden człowiek miewa różne twarze, tak content może mieć wiele formatów. Na bazie posiadanych już treści możesz przygotować:

  • infografikę – odbiorcy bardzo lubią ten obrazowy sposób przygotowywania contentu
  • webinar – rzeczowy materiał dla wielbicieli tej formy przekazywania wiedzy
  • film na youtube
  • podcast – ta forma zyskuje sobie ogromną popularność. Osobiście nie podzielam zachwytu, ale ważna sprawa: gdy robisz podcast zrób też jego transkrypcję. Dotrzesz w ten sposób do ludzi którzy wolą czytać niż słuchać (do mnie ), jak również będzie to działanie pozytywnie odbierane przez algorytmy indeksujące
  • może mały ebook na pokuszenie, aby odbiorcy zapisywali się do newslettera?

Możliwości jest mnóstwo!

Jak zrobić recykling treści

Już wiesz co można zrobić w temacie recyklingu, ale jak się za to zabrać? Przede wszystkim:

  1. Namierz najpopularniejsze treści – czyli takie które spotkały się z aplauzem, szczególnie dużym zainteresowaniem. To znak, że warto podejść do nich ponownie, bo najwyraźniej istnieje duże zapotrzebowanie. Wytypować taki content pomoże Ci Google Analytics lub Google Search Console.
  2.  Dostosuj treść do wybranego formatu – każda z form prezentacji treści, ma prawa którymi się rządzi. Zadbaj aby infografika była przejrzysta i czytelna, podcast wciągający, a filmik na youtube nie był kręcony kalkulatorem i nie uśpił odbiorcy.  Dobry content składa się na Twoją markę, więc pamiętaj aby zadbać o jakość.

Zalety recyklingu treści

Recykling to samo dobro – zarówno jeżeli chodzi o odpady, jak i to, czym dzielisz się ze światem na łamach swojego bloga lub strony firmowej. Zbierzmy wszystkie zalety takiego działania  w jednym miejscu.

  • sprawdzony pomysł na treści – prezentujesz jeszcze raz(ale inaczej), coś co wzbudza zainteresowanie
  • jeden content wiele możliwości – treści możesz rozbijać na mniejsze, bardziej konkretne wątki i dzięki temu odpowiadać na zapytania użytkowników(SEO się ucieszy)
  • oszczędność czasu – nie siedzisz nad researchem, bo treści już masz
  • możliwość dotarcia do nowych użytkowników – ludzie są różni. Do miłośnika wiedzy serwowanej na YT łatwiej będzie Ci dotrzeć za pomocą filmu, niż wpisu na bloga. Wzrokowcom bardziej przyda się zwięzła grafika, niż bazowy, zwalisty artykuł na ten sam temat. Różnorodne podejście do treści pomoże Ci zyskać większą ilość odbiorców z różnych kanałów.

Recyklingujesz swoje treści? Jaka metoda jest Twoją ulubioną?


Inne artykuły

Jak napisać mail do Klienta?

Obecnie w biznesie nie chodzi o sam produkt, czy usługę. Cóż, konkurencji jest mnóstwo, jak nie Twoja firma, to inna. Decyzja zakupowa często zapada na podstawie sumy wrażeń jakie klient odniósł zwiedzając Twoją stronę internetową(w tym bardzo ważną zakładkę “O nas!”), obserwując jak się prezentujesz w social media, czy w trakcie interakcji z Tobą czy […]

Co to jest Newsletter i co powinieneś wiedzieć?

Co to jest newsletter? Pragniesz zbudować bazę klientów, dzięki której sprawniej i szybciej będziesz mógł się z nimi komunikować? Zależy Ci na tym, aby docierać do nich i zostać zapamiętanym? Jednym ze sposobów, jakie ułatwi Ci to zadanie jest newsletter. Co to jest? Newsletter to rodzaj mailingu wysyłanego do stałych klientów, w celu informowania ich […]

Opisy produktów w sklepie internetowym – dlaczego są tak ważne?

Jak powinien wyglądać idealny opis produktu do sklepu internetowego? Gdyby świat był czarno biały, moglibyśmy przepis na opis produktu przedstawić następująco: skondensowane zalety produktu – opisuj konkretnie, szkicuj zalety ale nie lej wody. dostosowany do odbiorcy (buyer persona z grupy docelowej), słowa kluczowe, żeby opis przysłużył się SEO witryny No dobrze, przepis już mamy, ale to […]