Spis treści
Po początkowym zapale i napadzie weny twórczej, niektórzy mogą tymczasowo uznać temat za wyczerpany i stanąć przed zagadnieniem: skąd brać pomysły na treści? Wszak warto dobry content dostarczać odbiorcom systematycznie. Co więcej, tworzenie treści to zajęcie bardzo czasochłonne – pomysł, research, właściwa oprawa. Jest pewien sposób, aby radzić sobie w momentach chronicznego niedoczasu i wyczerpania tematu, a mianowicie: recykling treści. Wykorzystaj treści, które już masz.
Twoje treści, to nic innego jak Twoje zasoby, które możesz wykorzystywać wielokrotnie. Weź je znów na tapet, zaprezentuj nowym odbiorcom, a odśwież tym, którzy już się kiedyś z danym tematem spotkali. Niektórzy mogą się zastanawiać czy to jest fair. Jak najbardziej. Istnieje wiele tematów, które nie mają terminu ważności – będą aktualne cały czas. Wątki w nich zawarte możesz skonkretyzować. Być może całkiem niedawno napisałeś już wartościowy artykuł na temat “Jaki laptop wybrać do pracy?”. Bazując na owym tekście możesz stworzyć “Jaki laptop do pracy 3 tys, do 4 tys…” – pozwoli Ci to lepiej odpowiedzieć na bardziej wyspecjalizowane pytania użytkowników i zgarnąć więcej ruchu z organika.
Pisałeś kiedyś porównanie 2 laptopów? To już masz pomysł na przynajmniej 2 nowe wpisy – recenzję każdego z nich.
Powtórne wykorzystanie treści nie musi oznaczać wyłącznie przeróbki jednego wpisu na inny. Podobnie jak jeden człowiek miewa różne twarze, tak content może mieć wiele formatów. Na bazie posiadanych już treści możesz przygotować:
Możliwości jest mnóstwo!
Już wiesz co można zrobić w temacie recyklingu, ale jak się za to zabrać? Przede wszystkim:
Recykling to samo dobro – zarówno jeżeli chodzi o odpady, jak i to, czym dzielisz się ze światem na łamach swojego bloga lub strony firmowej. Zbierzmy wszystkie zalety takiego działania w jednym miejscu.
Recyklingujesz swoje treści? Jaka metoda jest Twoją ulubioną?