Blog e-commerce - eCommerceCafe.pl

SEO Copywriting – o co chodzi?

SEO Copywriting – o co chodzi?


SEO copywriting niektórym kojarzy się źle, jako niskiej jakości teksty typu masło maślane, nastawione na upychanie słów kluczowych. Parę lat temu tak było, ale aktualizacje algorytmów sprawiły, że ten odłam copywritingu musiał ewoluować.

Dzisiaj dobry SEO copywriting czyli pisanie treści zoptymalizowanych pod wyszukiwarki to zadanie wymagające polotu i umiejętności. Tekst musi zawierać określone słowa kluczowe, ale w odpowiednim zagęszczeniu. Co za mało to nie działa, co za dużo, to niezdrowo!

Co więcej, powinien też kompleksowo opisywać zagadnienie, tak aby dostarczyć sporo informacji i wyczerpać temat.

Rola treści na stronie

Pokutuje przekonanie, że ludzie w internecie nie czytają(a nieprawda! Czytają, tylko inaczej – skocz do wpisu o webwritingu), przez co wielu tworząc swoją stronę stawia na modny minimalizm, lub koncentruje się wyłącznie na stronie wizualnej. Tymczasem skąd algorytmy indeksujące mają wiedzieć co ciekawego jest na Twojej stronie, jak mało jest tam treści?

Zamieszczając zoptymalizowane pod SEO, wartościowe treści możesz budować widoczność swojej strony w wyszukiwarkach. Z kolei widoczność przekłada się na ruch i możliwość dotarcia do nowych klientów/odbiorców. To w efekcie może Ci przynieść coś, na czego dźwięk wzdycha niejeden marketingowiec: konwersję.

SEO Copywriting a widoczność w Internecie

Wiesz o tym, że internauci, wcale nie muszą znać nazwy Twojej firmy aby trafić na Twoją stronę? Świetnie prowadzony, merytoryczny i zoptymalizowany pod SEO  blog może być narzędziem który pozwoli na przypływ odwiedzających poszukujących informacji. Tak krok po kroku możesz budować rozpoznawalność swojej marki, pozycję firmy godnej zaufania itd.  Oczywiście, mowa nie tylko o blogu. SEO copywriting warto wykorzystywać tworząc wszelkie teksty na stronę: stronę “O nas”, opisy produktów, usług itd. To działa.

E-commerce i SEO Copywriting

Rozbudowane treści w sklepie internetowym to sprzymierzeniec względem SEO. Niepozorne i niestety często pomijane opisy kategorii potrafią zrobić naprawdę niezłą robotę względem optymalizacji.  Są  polem do tego, aby opisać czego dana kategoria dotyczy i umieścić w niej słowa kluczowe na jakich nam zależy. To też świetna przestrzeń aby zastosować linkowanie wewnętrzne, tak miłe jeżeli chodzi o proces pozycjonowania.

Tutaj znów wrócę do bloga firmowego. To idealne miejsce aby zyskiwać frazy z długiego ogona( np. zaczynające się od “co”, lub “jak”. Na przykładzie tego tekstu mogłoby być to “Co to jest seo copywriting”) . Da on też możliwości, aby nieść internautom pomoc jako prawdziwy ekspert w branży oraz odsyłać czytelników do stron z produktami bądź usługami. Stosowanie się do wytycznych SEO copywritingu rozszerzy zasięg.

Warto pomyśleć o dobrych tekstach z frazami również gdy chodzi o karty produktów. Owszem, aż kusi aby zaoszczędzić czas i skopiować opis od producenta, ale bywa to marnotrawstwem potencjału jaki ma w sobie poczciwa karta produktowa.  Google ceni treści wartościowe i unikalne,a nie takie powielane jota w jotę na nieskończonej ilości stron.

O czym pisać pod SEO

W wielu działaniach w internecie przydaje się strategia. Tak jest też i w tym przypadku. Przede wszystkim dowiedz kim są Twoi odbiorcy – ustal personę. Pomoże Ci to ustalić jakich treści mogą poszukiwać, co może ich interesować oraz jaki styl wypowiedzi będzie najbardziej efektywny.

Skąd wiedzieć o czym pisać? Słuchaj ludzi. Wspomnieć muszę, że fejsbukowe grupy dotyczące konkretnego tematu/branży to istna kopalnia informacji odnośnie tego co teraz jest tym, co intryguje konkretną grupę ludzi.

Pamiętaj, aby zweryfikować, czy dane tematy są wyszukiwane przez użytkowników w Google! Najprostszy sposób? Przejdź w tryb  incognito i wpisz dane zapytanie w wyszukiwarkę. Zobacz co wyszukiwarka serwuje, jak i jakie bliźniacze tematy podpowiada. To cenna podpowiedź co do tego jakich słów kluczowych używać, oraz jak formułować tytuły i nagłówki.

Nie zapominajmy o tak ważnym dostawcy inspiracji jakim jest… konkurencja. Dobra konkurencja to samo dobro! Nie dość, ze mobilizuje Cię do działania, to jeszcze potrafi dostarczyć pomysłu na poczytne treści. Zwróć uwagę na temat który ma szczególne wzięcie, zebrał dużo lajków lub udostępnień.

Uwaga – nikt nic nie mówi o kopiowaniu. Twój inspirowany tekst powinien być unikalny i lepszy. Dobrze, aby poruszał temat szerzej i bardziej wyczerpująco odpowiadał na ewentualne zapytania użytkowników.  Jeżeli stworzysz taki tekst zgodnie z regułami SEO copywritingu być może po pewnym czasie pojawi się on w wynikach wyszukiwania wyżej niż inspiracja.

Dziś tak ogólnie, a jak pisać pod SEO i do jakich reguł się stosować? O tym już wkrótce!


Inne artykuły

Skąd brać pomysły na tematy na bloga? Poznaj 5 sposobów

Gdy mowa o prowadzeniu bloga, jest pewno zagadnienie przed którym stanie zarówno blogowy debiutant, jak i stary wyjadacz mający na swoim koncie setki stworzonych tekstów. Mianowicie, skąd brać tematy na wpisy blogowe? W dzisiejszym wpisie przygotowaliśmy 5 sprawdzonych propozycji na to skąd warto czerpać inspiracje. Tematy na bloga – o czym pisze konkurencja? Nie zawsze […]

UX writing – co to jest i dlaczego jest tak wazny?

Być może pławiąc się w branżowych nowościach, coraz częściej natrafiasz na wzmianki o UX writingu czy o poszukiwanym UX writerze. Na czym polega ten tajemniczy UX writing? Co to jest UX Writing Samo UX,czyli user experience to wrażenia, jakich doświadcza użytkownik w czasie korzystania z produktu(może to być buszowanie po stronie internetowej, czy korzystanie z […]

Słowa kluczowe do sklepu internetowego

Zakładasz sklep internetowy?  Masz zapał, pomysł i chęci do działania? Fantastycznie! Zapewne głowę zaprząta Ci wiele spraw, formy wysyłek, gospodarka magazynowa produktami etc. W całym tym zamieszaniu nie zapomnij o SEO – pozycjonowanie sklepów internetowych to  proces wymagający czasu, więc o aspekty związane z SEO warto zadbać już na początku. Jak? Przede wszystkim chodzi o […]