Blog e-commerce - eCommerceCafe.pl

Czy prowadzenie bloga firmowego ma wpływ na pozycjonowanie strony?

„Content is king” – pewnie nie raz słyszałeś/aś to stwierdzenie. Content marketing już od dłuższego czasu króluje w internecie, a Google jasno daje do zrozumienia, że wartościowe treści są pozytywnie odbierane przez boty wyszukiwarki. Treści na stronie wypełnione merytoryką, odpowiednio zoptymalizowane pod kątem seo mają ogromny wpływ na pozycję naszej strony w wynikach wyszukiwania. Bogaty opis produktu lub kategorii jest niezwykle cenny dla potencjalnego klienta. W ten sposób możemy szczegółowo opisać oferowaną przez nas usługę, budujemy zaufanie klientów oraz rozpoznawalność marki, a także zachęcamy do zakupu.

Zależy Ci, aby przedstawić swój produkt z jak najlepszej strony? Może masz pomysły na inspiracje z wykorzystaniem danego produktu? Od tego jest właśnie blog firmowy! Regularne zamieszczanie contentu jest pozytywnie postrzegane przez Google. Jest to również świetny sposób na budowanie relacji z odbiorcami.

Prowadzenie bloga firmowego – korzyści

Blog firmowy to w pewnym sensie taki wirtualny poradnik, gdzie można przedstawić swój produkt z każdej strony. To świetne miejsce nie tylko do tworzenia contentu związanego z konkretnym produktem czy usługą, ale ogólnie z całą branżą. Blog to nie tylko miejsce do treści. Warto również zamieszczać ciekawe, przykuwające uwagę infografiki, krótkie video oraz wiele innych materiałów, które pozytywnie wpłyną na promocję firmy.

Blog, a budowanie relacji z klientem

Prowadzenie firmowego bloga pozwala na przedstawienie oferowanych przez nas usług lub produktów w sposób, którego nie moglibyśmy przedstawić w opisie. Dodatkowo, jako ekspert w danej dziedzinie możemy tworzyć wartościowe artykuły, pomocne w rozwiązywaniu wielu problemów. Oprócz tego, jest to świetna okazja, by postawić się w roli klienta. Dzięki temu poznamy oczekiwania oraz potrzeby naszej grupy docelowej, co po czasie może przełożyć się na zwiększenie sprzedaży.

Blog to również miejsce, w którym jakość oraz rodzaj treści dopasujemy do konkretnej grupy odbiorców. Oznacza to, że w zależności od branży będziemy używać podobnego języka, jakiego używają nasi potencjalni klienci. Na blogu możemy poruszać tematy, które interesują odbiorców, możemy odpowiadać na pytania, jakie często zadają użytkownicy. W ten sposób budujemy relację z odbiorcą, ale również osoba po drugiej stronie ma szansę lepiej poznać naszą firmę. W wielu przypadkach ten czynnik w znacznym stopniu wpływa na zwiększenie sprzedaży.

Storytelling na blogu

Publikowanie artykułów na blogu firmowym to nie tylko przedstawianie produktów lub usług, które nasza firma ma w ofercie. To idealne miejsce do przedstawienia wartości, jakimi kieruje się firma. Jeśli marka posiada ciekawą historię, również warto ją opowiedzieć na blogu. Co więcej, wszelkiego rodzaju wydarzenia, imprezy firmowe, eventy oraz wyjazdy możemy w ciekawy sposób zaprezentować odbiorcom. W ten sposób nasza marka zostanie zapamiętana, a klienci będą darzyć firmę zaufaniem oraz sympatią.

Artykuł na blogu, a wyszukiwarka Google

Wyszukiwarka Google bardzo pozytywnie odbiera unikalne, wartościowe treści. Każdy nowy artykuł na blogu to kolejna podstrona. Regularnie publikowane artykuły, ciekawe dla odbiorców oraz prawidłowo zoptymalizowane pod kątem seo to znak dla wyszukiwarki, że nasza strona się rozwija, dzięki czemu jest pozytywnie odbierana.

Artykuły na blogu to także świetne miejsce do linkowania wewnętrznego, co wpływa na zwiększenie widoczności oferowanych usług czy produktów. Jeśli poruszony przez nas temat zainteresował odbiorców, to jest to również doskonała szansa na pozyskanie linków. Odbiorcy mogą publikować nasz artykuł w social mediach lub na innych stronach. Takie działanie znacznie zwiększa potencjał zarówno wpisu, jak i strony internetowej.

Wpisy na blogu z wykorzystaniem „long tail”

Zastanawiasz się, w jaki sposób wykorzystać zapytania, które użytkownicy często wpisują w wyszukiwarkę, ale które nie należą do głównych fraz kluczowych na Twojej stronie internetowej? Najlepszym rozwiązaniem będzie umieszczenie słów kluczowych z długim ogonem w artykule na blogu! Istnieje bardzo dużo fraz z długim ogonem, które mają duży potencjał i nie warto ich lekceważyć. Idealnym miejscem na ich zastosowanie będzie artykuł na blogu.

Blog firmowy, a pozycjonowanie

Prowadzenie bloga firmowego niesie za sobą sporo korzyści zarówno dla potencjalnych klientów, jak i pozytywnie wpływa na poprawę pozycji strony w wyszukiwarce Google. Wykorzystanie słów kluczowych z długiego ogona, linkowanie wewnętrzne oraz pozyskanie linków zwiększa promocję marki, a także pozytywnie wpływa na zwiększenie sprzedaży oferowanych usług lub produktów. Warto jednak pamiętać, że prowadzenie bloga wymaga przede wszystkim systematyczności oraz czasu – jak większość działań SEO.

Redakcja

Redakcja serwisu eCommerceCafe.pl


Inne artykuły

Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?

Blogosfera kwitnie. Rozrasta się niczym trawnik na wiosnę. Obecne blogi wyewoluowały z internetowych pamiętników w potężne medium reklamowe, opiniotwórcze oraz informacyjne. Blog  firmowy, dlaczego warto go mieć? Ponieważ taki blog to bardzo wszechstronne narzędzie, to taki multitool świata internetowego! Przejdę do meritum: dlaczego warto prowadzić blog firmowy i dlaczego powinieneś robić to dobrze? Prowadzenie bloga firmowego –  zalety Co […]

Hasła reklamowe – jak je stworzyć, by zostały zapamiętane

Hasła reklamowe to rodzaj marketingu, który jest dobrze znany nie tylko przez specjalistów z branży. To chwytliwe slogany, które są wykorzystywane nie tylko przez światowe marki, ale również przez lokalnych przedsiębiorców, choć tymi pierwszymi warto się inspirować. Po czym poznać dobre hasło reklamowe? Przede wszystkim po tym, że zostało zapamiętane, a do tego ma się ochotę powtórzyć […]

Sprzedaż na Allegro – jak zacząć?

Biznes w branży e-commerce – sklep internetowy czy platforma sprzedażowa? Planując wejście na rynek e-commerce wielu początkujących sprzedawców zadaje sobie pytanie: Lepszym rozwiązaniem dla mnie będzie stworzenie sklepu internetowego czy platforma sprzedażowa? Oczywiście nie ma reguły, która odnosiłaby się do każdej branży, jednak warto wiedzieć, że Allegro jest jednym z czołowych miejsc w polskim e-commerce, gdzie powinien pojawić się Twój asortyment i […]