Blog e-commerce - eCommerceCafe.pl

Darmowa strona internetowa w Google Moja Firma

W obecnych czasach posiadanie firmowej strony internetowej zdaje się być obowiązkiem. Wiele osób nie wyobraża sobie, że jakaś firma może jej nie mieć. A jednak. Istnieje sporo firm które, owszem być może posiłkują się możliwościami jakie dają social media, z mniejszą lub większa werwą prowadzą funpage firmowy na Facebooku, jednak nie posiadają własnej witryny internetowej. Dlaczego? Część z nich utrzymuje, że nie ma czasu, inni tłumaczą, że nie mają do tego głowy, a jeszcze innych innych odstraszają potencjalne koszty. Strona internetowa Google Moja Firma to dodatkowe możliwości które warto wykorzystać.

Dlaczego warto mieć stronę internetową w Google Moja Firma

Stronę internetową mieć warto, nie odkryje tutaj Hameryki, ale taka prawda.  Aktualizowana strona jest ważnym źródłem informacji dla potencjalnych klientów. Można na niej zaprezentować oferowane usługi lub produkty. Posiadanie własnej witryny internetowej korzystnie wpływa na wizerunek firmy! Rola Wizytówek Google Moja Firma błyskawicznie rośnie w siłę i coraz więcej firm angażuje się w ich prowadzenie, nie każdy jednak wie, że dzięki Google Moja Firma można w szybki i łatwy sposób stworzyć stronę internetową. Darmową. Kreator strony jest bardzo intuicyjny w użyciu! Parę chwil i macie już swoje miejsce w internecie. Jak zacząć?

Jak założyć stronę internetową w Google Moja firma

  1. Po wejściu w waszą wizytówkę Google Moja Firma po lewej stronie wyświetli się panel do zarządzania. Odszukaj na nim pozycję „Witryna”

2. Mądre Google zaproponuje Wam początkowy widok witryny na podstawie tego co do tej pory wrzucaliście do swojej wizytówki(Zdjęcia i wpisy – m.in dlatego warto dodawać wpisy! ) Nie podoba się? Spokojnie możecie zmienić motyw szablonu, czcionki oraz dodawać zdjęcia. Eksperymentujcie, bez obaw – dopóki nie klikniecie magicznego przycisku : 

…strona nie ujrzy światła dziennego.

3. Wybór szablonu – kliknij w ikonkę przedstawiającą paletę malarską, a będziesz mógł wybrać sobie szablon najlepiej pasujący do Twojej wizji witryny

4. Klikając we wskazana strzałką poniżej, ikonkę uzyskujesz dostęp do umieszczenia treści na stronie. Dane kontaktowe, oraz opis firmy (niech zamieszkają tam słowa kluczowe  ).

5. Dodaj zdjęcia – nie poprzestawaj na samej treści(która notabene jest mega ważna). Ludzie są wzrokowcami.  Zdjęcia nie tylko ożywią stronę ,ale będą także istotnym elementem jeżeli chodzi o prezentowanie oferowanych przez Ciebie usług, produktów oraz co jest bardzo istotne- budowanie wizerunku Twojej marki. Podpowiemy, że dobrze jest abyś identyfikował się ze swoją marką- a potencjalni klienci identyfikowali ją z Tobą. Dlatego zdjęcie Ciebie lub Twojego(uśmiechniętego) zespołu na tle sklepu/logo marki będzie dobrze odebrane. Jeszcze jeden hint: nie poprzestawaj na jednej wrzutce zdjęć, co jakiś czas dodawaj nowe. Google lubi aktywne, żyjące strony!

6. Wszystko dograne? Publikuj  Na stronę zostaną automatycznie ściągnięte zdjęcia z Wizytówki Google – wskazówki dojazdu, godziny otwarcia, oraz dane kontaktowe i możliwość „zadzwoń teraz”. Gratulacje, masz swoją stronę!

Owszem nie jest to hiper złożona strona, ale dla zaprezentowania swojej marki w wielu przypadkach będzie wystarczająca. Gdy ktoś ma już własna witrynę często nie zaprząta sobie głowy stroną internetową Google Moja Firma…

Już mam własną stronę, więc po co mi strona internetowa w Google Moja Firma?

W natłoku konkurencji w wynikach wyszukiwarki wsparcia nigdy za wiele. Dodatkowa strona Twojej działalności w Google Moja Firma pozwoli dotrzeć do większego grona odbiorców, ale to nie wszystko. Umieszczając wpisy na stronie możesz zamieścić np. link do wpisu na blogu Twojej strony. Jeżeli chodzi o pozycjonowanie, linki zewnętrzne z dobrej jakości stron prowadzące do Twojej witryny są na wagę złota. Co wiec przemawia za tym aby powstała strona internetowa Google Moja Firma?

  • prosty, intuicyjny kreator – przyjemny w obsłudze nawet dla osób które pierwszy raz mają z nim do czynienia
  • pomoże Ci dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów
  • w internecie powinno być Ciebie dużo i dodatkowa witryna Ci w tym pomoże
  • odgrywa rolę w pozycjonowaniu
  • kolejny szczebel w budowaniu rozpoznawalności i wizerunku Twojej marki
  • jest darmowa! – a to janusze lubią najbardziej  Oczywiście żartuję, ale jeżeli coś jest fajne, przydatne, proste, wartościowe a do tego darmowe, to żal nie skorzystać.

WARTO.

To co? Macie już zamysł tego jak będzie wyglądać Wasza strona internetowa w Google Moja Firma? Zakładajcie! 

Redakcja

Redakcja serwisu eCommerceCafe.pl


Inne artykuły

Tajniki warsztatu legendarnego copywritera – Claude Hopkins

Poszukując wiedzy copywritersko-marketingowej być może natknąłeś się na takiego jegomościa jak Claude Hopkins. Może nawet jego książkę czytać zapragnąłeś, gdy wtem zdałeś sobie sprawę, że facet urodził się w 1866 i stwierdziłeś, że szkoda czasu bo pewnie wiedza się zdezaktualizowała? Nic bardziej mylnego! Tendencje jakie ujął w swojej książce C. Hopkins nie mają terminu przydatności […]

Strategia marketingowa

Przemyślana strategia marketingowa to fundament skutecznej kampanii reklamowej. Dzięki niej możesz rozwinąć swoją firmę szybciej i co najważniejsze efektywniej. Od dłuższego czasu strategie marketingowe cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem – wszelkie reklamy i kampanie prowadzone są teraz w Internecie, tradycyjne sposoby reklamy, takie jak ulotki i gazetki odeszły w zapomnienie. Dzięki dobrze opracowanej strategii firmy mają szansę […]

Wpływ treści na pozycję serwisu

Gdy zaczynałam pracę w branży SEO i marketingu internetowego, zewsząd, niczym komary latem atakował mnie slogan „content is king”. Cóż, atakuje dalej bo w tym szaleństwie jest metoda. Dobra treść to jeden z elementów rankingujących – pozycjonowanie stron www znacząco na tym zyskuje.  Jak stworzyć treść jednocześnie atrakcyjną i dla użytkowników i botów wyszukiwarek? Jakie […]