Blog e-commerce - eCommerceCafe.pl

Dobrego marketingowca – 7 cech

Wiele osób twierdzi, że marketingowcem trzeba się urodzić.  Niekoniecznie, możliwości uczenia się są ogromne, niemniej zapewne spotkaliście się z jednostkami wybitnie utalentowanymi w tym zakresie tak po prostu, z natury. Gdyby tak włożyć kilku dobrych marketingowców w laboratoryjną wirówkę dałoby się zapewne kilka cech wyekstrahować. Jakie są cechy dobrego marketingowca? Wyłowiliśmy 7 uniwersalnych.

Kreatywność

Nazwa tego bloga- Kreatywny marketing- mówi sama za siebie. Super aby osoba którą wciągniecie do marketingowego teamu była pomysłowa, miała nieszablonowy sposób myślenia i wiedziała jak ową kreatywność podtrzymać(wiedzieliście, że kreatywność można trenować? Można ją też unicestwić, uważajcie). Świat marketingu gna jak szalony, zmienia się niczym kameleon. Kreatywność pomoże zaskoczyć odbiorców, wzbudzić ich zainteresowanie. Bycie kreatywnym to takie must have dobrego marketingowca.

Analityczny umysł

Dobry marketingowiec nie działa na oślep.  Analizuje, mierzy, testuje i zapisuje wnioski. Szybko zmienia strategię, gdy coś idzie nie tal.  Innymi słowy, zbiera potrzebne info, aby przygotować skuteczną kampanię i potrafi reagować w porę.  Czasy nasze obfitują w narzędzia analityczne, które znacząco ułatwiają analizy. Rozeznanie w świecie tabelek i danych, oraz umiejętność wyciągania z nich wniosków to ogromny plus.

Umiejętność pracy w zespole

W marketingu rzadko ktoś jest Zosią Samosią. Przeważnie, do działań w tym zakresie przeznaczony jest zespół specjalistów. Dlatego też komunikatywność i umiejętność współpracy  to bardzo cenne umiejętności. Aby sprawnie poprowadzić kampanię która onieśmieli wynikami, dobrze jest się umieć porozumieć z copywriterami, fotografem czy grafikami, oraz zachować asertywność kiedy trzeba.  Brzmi banalnie, ale nieraz życie pokazuje jak często problemy tkwią w samej komunikacji właśnie.

Słynne “lekkie pióro”

Czyli umiejętność pisania angażujących tekstów, które aż czytać się chce. Jeżeli w zespole macie wziętego copywritera to uff, można sobie odpuścić. Niemniej rozeznanie w tworzeniu wszelkiej maści treści marketingowych mieć warto.

Dobra organizacja i terminowość

Wiele projektów na raz, a wszystko na już, albo na za chwilę – skądś to znasz? Umiejętność planowania i dobrej organizacji czasu pozwala sprawnie poruszać się w świecie deadlineów zbliżających się kampanii marketingowych.

Umiejętność pracy pod presją czasu i odporność na stres

Czasu raczej nigdy nie ma się za wiele. Projekty gonią jeden za drugim, terminy świecą się na czerwono, a jeszcze maile trzeba powysyłać.  Gdy robi się gorąco i tylko spokój może nas uratować żelazne nerwy bardzo się przydają.

Chęć ciągłego rozwoju

Branża marketingu zmienia się każdego dnia. Tutaj nie ma tak, że coś wiesz i to Ci wystarczy.  Posiadaną wiedzę należy uaktualniać i pilnie rozglądać się za nowymi umiejętnościami. Marketingowcy muszą być na bieżąco z tym co się dzieje w świecie marketingu, z  nowinkami technologicznymi.

Dochodzi do tego biegłe władanie narzędziami marketingowymi które przecież co rusz wzbogacają się o nowe funkcjonalności. Bardzo przydaje się wymiana doświadczeń – super platforma do tego są mniejsze i większe konferencje z dziedziny marketingu.

Jakie z tych cech zauważyłeś u siebie? A może chciałbyś dorzucić coś do tej listy?

Lidia Szpara

Pasjonatka dobrego copywritingu i marketingu online zafascynowana mocą jaką ma słowo pisane. Interesuje się psychologią i pochłania książki na kilogramy. Dba o najwyższą jakość tekstów jakie wychodzą spod jej pióra i dzieli się swoją wiedzą z innymi.


Inne artykuły

Recykling treści – jak wykorzystać treści które już masz?

Recykling treści, cóż to takiego? Człowiek może i kiedyś podśmiewał się z tego, że jest taki zawód jak blogger… Do czasu aż sam nie zasiadł do tworzenia treści na stronę.  Wszak ma być to merytoryczne, wartościowe, unikatowe, zoptymalizowane pod SEO. Zbierasz materiały, piszesz. Optymalizujesz, publikujesz. Bujasz się z dystrybucją treści, wszak trzeba sprawić aby ktoś ten wpis […]

Jak napisać wartościowy content?

Co chwilę słyszy się, że Content is king, a wiele strategii marketingowych opiera są na pozyskiwaniu klientów online poprzez klepanie i rozpowszechnianie potężnych ilości contentu. Terminy gonią, efekt ma być i jakoś w tym wszystkim zapomina się o tym, o kim powinno się pamiętać w pierwszej kolejności : o odbiorcy.  Ci z kolei wykształcają w […]

Marketingowiec na home office – jak zadbać o efektywność pracy zdalnej

Praca zdalna – pandemiczna rzeczywistość wymusiła ten tryb wypełniania obowiązków na wielu osobach. Zdarza się, że początkowy entuzjazm wynikający z braku konieczności szykowania się do wyjścia i dojazdu do pracy zostaje ostudzony przez powtarzalność, czy rozpraszacze. Jak zadbać o efektywność w pracy zdalnej? Home office – planowanie obowiązków Przypomnij sobie dotychczasową pracę w biurze. Niezależnie […]