Blog e-commerce - eCommerceCafe.pl

Jak budować pozytywny wizerunek firmy w Internecie?

Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Prawda stara jak świat i tyczy się również kwestii budowania wizerunku firmy w Internecie. Jest to proces o który należy zadbać na wielu płaszczyznach. Mało tego, bywa pracochłonny, co więcej, również czasochłonny.  Posiadanie dobrej reputacji firmy to jednak bardzo ważna składowa jej sukcesu.  Jak budować pozytywny wizerunek firmy w Internecie?

Kreowanie wizerunku firmy w internecie – firmy z którymi pracowałeś, rekomendacje i dobre opinie.

Jednym z elementów budowania Twojego wizerunku jako godnego zaufania specjalisty w Twojej dziedzinie jest prezentacja firm z którymi miałeś przyjemność pracować. Oczywiście, jeżeli te firmy nie mają nic przeciwko temu. Zamieść logotyp, dodaj kilka słów na temat tego projektu. Jeżeli owa firma wystawiła Ci opinię, tym lepiej. Skromność to nie w biznesie. Pochwal się nią.  Pozostając w temacie opinii, warto na swojej stronie zagospodarować miejsce w którym będziesz prezentował pochlebne opinie od Twoich klientów.

Pozytywny wizerunek firmy w Internecie – prezentuj się jako ekspert

Nie ograniczaj się do samego prowadzenia firmy. Warto budować swój wizerunek jako specjalisty. Co przyjdzie Ci z pomocą? Ekspercki kanał na youtube. Specjalistyczny podcast czy prowadzony przez Ciebie webinar. Jeżeli nie czujesz się w tym mocny postaw na prowadzenie bloga firmowego. Chodzi o to, aby uchylić rąbka tajemnicy, dzielić się wiedzą. W rezultacie, jeżeli to czym się dzielisz jest potrzebne i wartościowe rośnie Twoja popularność i postrzeganie Ciebie jako speca w swojej dziedzinie. Ludziom łatwiej obdarzyć zaufaniem kogoś kto działa w ten sposób i kogoś kogo po prostu kojarzą, np. z poczytnego bloga. Dodatkowym bonusem jest to, że takie 'dodatki’ do działania firmy świetnie się spisują jako wsparcie pozycjonowania strony.

Budowanie wizerunku w internecie  nie tylko online!

Szkoda życia, a i możliwości aby budować wizerunek swojej marki siedząc przed komputerem. Wykorzystaj wydarzenia branżowe, targi, szkolenia czy konferencje na pozyskiwanie kontaktów osobiście(ludzka pamięć bywa zawodna, więc miej przy sobie wizytówkę). Być może kogoś zainteresujesz i zechce się zapoznać z ofertą Twojej firmy. Z własnego doświadczenia wiem, że szkolenia SEO były przede wszystkim fantastyczną okazja do poznawania ludzi z innych firm. O ile faktycznie dysponujesz potężną wiedzą którą lubisz się dzielić, być może dzięki temu ktoś kiedyś zaprosi Cię na konferencję w roli prelegenta. To również znakomita okazja do promowania się i kolejna cegiełka do budowania pozytywnego wizerunku swojej firmy.

Zadbaj o pracowników a przełoży się to na pozytywny wizerunek firmy w internecie

Firma to przede wszystkim ludzie którzy w niej pracują. Dbaj o nich. Zadowolony pracownik to nie tylko wydajny pracownik, ale i taki który nawet po zakończeniu pracy w firmie jest Ci w stanie wystawić dobre świadectwo i dobrze mówić o firmie. Ludzie lubią gdy biznes ma twarz. Przedstaw członków swojej załogi, sfotografuj się z nimi w trakcie targów branżowych, szkolenia czy w trakcie jakiegoś eventu w pracy .  Zgrany zespół i dobra atmosfera w firmie, zadowoleni ludzie którzy ją tworzą to kolejny element do budowania pozytywnego wizerunku firmy w sieci.

Jeżeli sprzedaż to nie tylko przez sklep internetowy

Nie ograniczaj się tylko do samego sklepu internetowego. Przynajmniej w Twoich początkach drogi do podbicia sprzedaży online. Alegro może i haracze pobiera, ale ludzie często mają problem z zaufaniem nowemu sklepowi i wolą kupić na allegro, lub chociażby sprawdzić, czy dany sklep internetowy działa też na allegro. Zaufany serwis sprzedażowy to Twój sprzymierzeniec. Dodatkowo tam również zbierasz opinie od klientów.

Twoja firma w Social Media czyli pozytywny wizerunek firmy w internecie z ręką na pulsie

Wraz z pojawieniem się Social Media spora część interakcji firma – klient przeniosła się właśnie tam. Co jest ważne? Reaguj w czasie rzeczywistym. Odpowiadaj na pytania klientów, zarówno pod postami jak i tymi na messenger. Szybka odpowiedź działa na Twoją korzyść. ZAWSZE odpowiadaj na opinie klientów. Jak odpowiadać na negatywne opinie w sieci już pisaliśmy. Nie załamuj się, nie złość tylko odpowiedz uprzejmie i wykorzystaj to jako kolejny element do budowania pozytywnego wizerunku Twojej firmy w sieci.  Pamiętaj, aby odpowiadać również na pozytywne opinie.  Klientom zazwyczaj nie chce się wystawiać opinii (pozytywnych, bo negatywa wystawi na fali emocji) – doceń trud i pokaż, że zadowolenie klienta to dla Ciebie priorytet. Nie ograniczaj się do klasycznego „dziękuję, pozdrawiam”. Zwróć się personalnie do klienta, rozbuduj wypowiedź. Zasługuje na to.

Nawiąż współpracę z wiarygodnym influencerem

Dobry youtuber czy bloger potrafi wspaniale przysłużyć się wizerunkowi Twojej firmy. Mają ogromne zasięgi jak i dużą moc przekonywania.

Co jest jeszcze ważne? Weź pod uwagę, że budowanie pozytywnego wizerunku firmy w sieci to proces. Proces ma to do siebie, że trwa. Co więcej wymaga regularnych działań i trzymania ręki na pulsie . Wizerunek firmy w Internecie to coś co bezpośrednio może się przełożyć na jej być albo nie być. Gra jest warta świeczki.

Redakcja

Redakcja serwisu eCommerceCafe.pl


Inne artykuły

Rozszerzenia SEO Chrome

W codziennej pracy nad SEO i pozycjonowaniem stron warto korzystać z dodatków oraz wtyczek do przeglądarek. Dzięki nim optymalizowanie stron www jest nie tylko łatwiejsze, ale i szybsze. Przeglądarek jest trochę, natomiast od lat króluje Chrome więc skupiam się własnie na dodatkach do tej przeglądarki. Jakie to wszystko jest proste! Kiedyś trzeba było mieć szklaną kulę, dzisiaj wystarczą odpowiednie dodatki […]

Obsługa klienta

Doświadczenie klienta z daną firmą zaczyna się już na etape jego obsługi. To, w jaki sposób będą dobierać Cię Twoi klienci w dużej mierze zależy właśnie od obsługi klienta. To już nie jest taki sam dział, jaki był w przeszłości. Dawniej wystarczyło odpowiedzieć na wiadomość klienta lub po prostu odebrać telefon, aby dać klientowi to, […]

Plusy i minusy zakupów na Allegro i w sklepach internetowych według klientów indywidualnych

Przeprowadziliśmy krótką ankietę wśród naszych odbiorców, by porównać sprzedaż na Allegro oraz w sklepach internetowych i można śmiało powiedzieć, że klienci dzielą się na dwie grupy:  osoby, które preferują zakupy na Allegro, osoby, które zdecydowanie częściej wybierają sklepy online.  Zastanawiasz się, gdzie najczęściej ludzie robią zakupy i z jakiego powodu właśnie tam? Chciałbyś przenieść swoją […]