Spis treści
Co chwilę słyszy się, że Content is king, a wiele strategii marketingowych opiera są na pozyskiwaniu klientów online poprzez klepanie i rozpowszechnianie potężnych ilości contentu. Terminy gonią, efekt ma być i jakoś w tym wszystkim zapomina się o tym, o kim powinno się pamiętać w pierwszej kolejności : o odbiorcy. Ci z kolei wykształcają w sobie mechanizm obronny na spłycone treści o nijakiej wartości którymi są bombardowani każdego dnia. Uodparniają się.
Zastanówmy się, dlaczego szkoda czasu, energii i pieniędzy na content bez wartości?
Czym tak naprawdę jest pisanie treści? Konstrukcją porad? Stworzeniem artykułu, który faktycznie spisuje się jeżeli chodzi o SEO, ale dla użytkownika nie jest czymś dla czego warto poświecić czas i uwagę? Takich treści jest mnóstwo, nie dorzucaj swoich do tego kotła nijakości. Staraj się stworzyć coś, co Cię wyróżni.
Nowoczesny marketing to nie bombardowanie klientów komunikatami. Nowoczesny content marketing to taki który pozwala wejść z odbiorcami w relację, wzbudzić w nich ciekawość, aktywność i zachęca do dyskusji.
Już 100 lat temu, legendarny copywriter i mistrz reklamy, Claude Hopkins wykorzystywał fakt, że aby zwiększyć sprzedaż firma powinna oferować pomoc, a nie namawiać do kupna. Ta tendencja nie zmieniła się do dziś. Co jest potrzebne, aby zaoferować pomoc?
Tworząc content wystrzegaj się przechwalania, a tym bardziej nie uderzaj w konkurencję. To nie urządza Twoich odbiorców, a Twojej firmie nie dodaje splendoru. Zamiast tego opowiadaj o funkcjonalności, bawiąc się językiem korzyści. Rozmawiaj z klientem o tym, co dla niego ważne, zamiast przekonywać do zakupu.
Konstruuj historie, które będą współgrać z doświadczeniami klientów, a za motyw przewodni obierz sobie slogan “Jak mój produkt/usługa mogą pomóc”.
Kiedy dzielisz się wiedzą, cennymi informacjami i serwujesz pomysły, a nie piejesz nad wspaniałością swojej firmy osiągasz to, na czym powinno Ci zależeć – budujesz zaufanie klienta do marki.
Twój klient zasługuje na szczerość. Nie wyolbrzymiaj, nie koloryzuj. Kładź nacisk na to, aby zachować autentyczność. Pokazuj konkretne dane. Przekazuj misję marki, i zadbaj, aby klienci otrzymywali treści odpowiadające ich potrzebom. To kolejny krok ku zdobywaniu zaufania.
Rozeznanie co do tego kim jest Twój klient, jest kluczowe aby dobrać styl komunikacji i wybrać tematy na które będzie udzielać się odpowiedzi. Niemniej istnieje kilka uniwersalnych wskazówek, które sprawdzą się przy tworzeniu contentu.
Owszem, dobrze wiedzieć co tam słychać u konkurencji, ale w swoich działaniach marketingowych zachowuj się tak, jakby ich nie było. Nie odnoś się do nich, nie komunikuj “Lepiej kupić u mnie, niż u XY!” bo to tylko wpłynie na Twoją niekorzyść.
Zastanawiałeś się kiedyś dlaczego tzw. storytelling ma tak wielką moc? Uwielbiamy słuchać historii już od najmłodszych lat. To sposób na ubranie przekazu w przyjemną, przemawiającą do wyobraźni formę. Prawdziwa historia, opowiedziana autentycznym językiem wzbudzi zaufanie i pozytywne odczucia. Sprawi nawet, że ludzie zapomną, że czytają artykuł o marce… a dobry marketing to taki, którego nie widać.
Jak wykorzystać historię w tworzeniu treści które uwiodą użytkownika? I tutaj znów uparcie wracamy do wiedzy co do tego, kim są Twoi klienci 🙂 Pomyśl , z jakimi problemami może się mierzyć Twoja grupa docelowa? Sprawdź to.
Dzięki temu zyskasz kanwę, na bazie której stworzysz historię pasującą do sytuacji. Jak to zrobić?
Misja i wizja formy mają ogromne znaczenie, dlatego do tworzonych treści warto podejść tak, aby zapisały się w świadomości odbiorców. Szkoda czasu, energii i pieniędzy na tworzenie treści, które zostaną tylko umieszczone, muśnięte wzrokiem odbiorcy i natychmiast zapomniane. Poświęcaj uwagę contentowi który pracuje – odpowiada potrzebom klienta, pozwala utrzymywać kontakt z odbiorcami, buduje zaufanie, tak samo jak zasięgi i sprzedaż.