Blog e-commerce - eCommerceCafe.pl

Jak napisać wartościowy content?

Co chwilę słyszy się, że Content is king, a wiele strategii marketingowych opiera są na pozyskiwaniu klientów online poprzez klepanie i rozpowszechnianie potężnych ilości contentu. Terminy gonią, efekt ma być i jakoś w tym wszystkim zapomina się o tym, o kim powinno się pamiętać w pierwszej kolejności : o odbiorcy.  Ci z kolei wykształcają w sobie mechanizm obronny na spłycone treści o nijakiej wartości którymi są bombardowani każdego dnia. Uodparniają się.

Zastanówmy się, dlaczego szkoda czasu, energii i pieniędzy na content bez wartości?

Nowe spojrzenie na treści

Czym tak naprawdę jest pisanie treści? Konstrukcją porad? Stworzeniem artykułu, który faktycznie spisuje się jeżeli chodzi o SEO, ale dla użytkownika nie jest czymś dla czego warto poświecić czas i uwagę?  Takich treści jest mnóstwo, nie dorzucaj swoich do tego kotła nijakości. Staraj się stworzyć coś, co Cię wyróżni.

Nowoczesny marketing to nie bombardowanie klientów komunikatami.  Nowoczesny content marketing to taki który pozwala wejść z odbiorcami w relację, wzbudzić w nich ciekawość, aktywność i zachęca do dyskusji.

Oferuj pomoc, a nie wciskaj produkt

Już 100 lat temu, legendarny copywriter i mistrz reklamy, Claude Hopkins wykorzystywał fakt, że aby zwiększyć sprzedaż firma powinna oferować pomoc, a nie namawiać do kupna. Ta tendencja nie zmieniła się do dziś. Co jest potrzebne, aby zaoferować pomoc?

  • wiedza na temat tego kim jest Twój klient i czego może potrzebować
  • empatia

Tworząc content wystrzegaj się przechwalania, a tym bardziej nie uderzaj w konkurencję. To nie urządza Twoich odbiorców, a Twojej firmie nie dodaje splendoru. Zamiast tego opowiadaj o funkcjonalności, bawiąc się językiem korzyści.  Rozmawiaj z klientem o tym, co dla niego ważne, zamiast przekonywać do zakupu.

Konstruuj historie, które będą współgrać z doświadczeniami klientów, a za motyw przewodni obierz sobie slogan “Jak mój produkt/usługa mogą pomóc”.

Kiedy dzielisz się wiedzą, cennymi informacjami i serwujesz pomysły, a nie piejesz nad wspaniałością swojej firmy osiągasz to, na czym powinno Ci zależeć – budujesz zaufanie klienta do marki.

Bądź autentyczny

Twój klient zasługuje na szczerość. Nie wyolbrzymiaj, nie koloryzuj. Kładź nacisk na to, aby zachować autentyczność. Pokazuj konkretne dane. Przekazuj misję marki, i zadbaj, aby klienci otrzymywali treści odpowiadające ich potrzebom.  To kolejny krok ku zdobywaniu zaufania.

Tworzenie dobrych treści – wskazówki

Rozeznanie co do tego kim jest Twój klient, jest kluczowe aby dobrać styl komunikacji i wybrać tematy na które będzie udzielać się odpowiedzi. Niemniej istnieje kilka uniwersalnych wskazówek, które sprawdzą się przy tworzeniu contentu.

  1. Używaj prostego języka – używanie skomplikowanej terminologii, zawiłych zdań, nie buduje zaufania, a barierę.
  2. Buduj proste komunikaty które zapadną czytelnikom w pamięć
  3. Postaw na treści zwięzłe, ale dobrze zredagowane i przygotowane dla internauty(patrz. webwriting)

Ignoruj swoich przeciwników

Owszem, dobrze wiedzieć co tam słychać u konkurencji, ale w swoich działaniach  marketingowych zachowuj się tak, jakby ich nie było. Nie odnoś się do nich, nie komunikuj “Lepiej kupić u mnie, niż u XY!” bo to tylko wpłynie na Twoją niekorzyść.

Opowiedz historię

Zastanawiałeś się kiedyś dlaczego tzw. storytelling ma tak wielką moc?  Uwielbiamy słuchać historii już od najmłodszych lat. To sposób na ubranie przekazu w przyjemną, przemawiającą do wyobraźni formę.  Prawdziwa historia, opowiedziana autentycznym językiem wzbudzi zaufanie i pozytywne odczucia. Sprawi nawet, że ludzie zapomną, że czytają artykuł o marce… a dobry marketing to taki, którego nie widać.

Jak wykorzystać historię w tworzeniu treści które uwiodą użytkownika? I tutaj znów uparcie wracamy do wiedzy co do tego, kim są Twoi klienci 🙂 Pomyśl , z jakimi problemami może się mierzyć Twoja grupa docelowa? Sprawdź to.

  • bierz do serca wypowiedzi klientów na portalach społecznościowych
  • sprawdź o czym dyskutuje się w branżowych grupach
  • pytaj klientów o zdanie. Dialog to potęga.

Dzięki temu zyskasz kanwę, na bazie której stworzysz historię pasującą do sytuacji.  Jak to zrobić?

  1.  Uczyń klienta głównym bohaterem historii – scharakteryzuj go tak, aby Twoja grupa mogła się z nim utożsamić
  2.  Opieraj się na analogiach
  3.  Zarysuj pozytywny wpływ twojej misji na sytuację tego bohatera

Dlaczego nie stać Cię na tworzenie treści bez wartości

Misja i wizja formy mają ogromne znaczenie, dlatego do tworzonych treści warto podejść tak, aby zapisały się w świadomości odbiorców.  Szkoda czasu, energii i pieniędzy na tworzenie treści, które zostaną tylko umieszczone, muśnięte wzrokiem odbiorcy i natychmiast zapomniane.  Poświęcaj uwagę contentowi który pracuje – odpowiada potrzebom klienta, pozwala utrzymywać kontakt z odbiorcami, buduje zaufanie, tak samo jak zasięgi i sprzedaż.

Lidia Szpara

Pasjonatka dobrego copywritingu i marketingu online zafascynowana mocą jaką ma słowo pisane. Interesuje się psychologią i pochłania książki na kilogramy. Dba o najwyższą jakość tekstów jakie wychodzą spod jej pióra i dzieli się swoją wiedzą z innymi.


Inne artykuły

Sprzedaż internetowa w wielu językach

Tworzenie sklepu internetowego na światową skalę Robienie zakupów internetowych we własnym języku jest doceniane przez użytkowników na całym świecie. Przeczytanie opisów produktów i parametrów w dobrze znanym nam języku sprawia, że chętniej chcemy skorzystać z oferty danego sklepu online. Warto wiedzieć, że przedstawienie treści w kilku wersjach językowych może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży – […]

Wywieranie wpływu na ludzi – recenzja książki Roberta Cialdini

Poszukując wiedzy wertujesz internetowe przestworza w poszukiwaniu idealnej książki do marketingu? Super! Mam cenną wskazówkę – nie ograniczaj się się jednak tylko do książek o tematyce stricte marketingowej. Sięgnij, dalej i głębiej – a Twój biznes, Twoja praca zyskają solidniejsze podstawy i pozwolą Ci przenieść się na wyższy poziom. Będziesz tworzyć skuteczniejsze oferty, a także […]

Optymalizacja treści pod SEO w WordPress

Najpopularniejszy system do tworzenia stron internetowych to…. jasne, że WordPress. Nie za trudny w obsłudze, wszechstronny, o ile zadbasz o SEO strona na WordPressie pozycjonuje się, aż miło. Optymalizacja treści pod SEO w WordPress – jak o nią zadbać aby cieszyć się jak najlepszymi efektami? SEO copywriting i spółka są jak najbardziej do ogarnięcia jeżeli […]