Blog e-commerce - eCommerceCafe.pl

Jak się uczyć skutecznie – wskazówki

Temat wpisy niby mało związany z tematyką bloga, czyli e-commerce, SEO i spółki – czyżby?

Człowiek uczy się przez całe życie- pewnie słyszałeś to nie raz. Nie jest to pusty frazes czy jakieś porzekadło. Nauka nie kończy się na odebraniu świadectwa maturalnego, czy na pozowaniu pod ścianą z logo uczelni ze świeżo obronioną pracą inżynierską czy magisterską.  Przeważnie nauka wtedy dopiero się zaczyna.

Optymalizacja stron internetowych, SEO, cały świat marketingu online – to dziedziny które cały czas się zmieniają, transformują niczym gąsienice na wiosnę. W świecie e-commerce nie ma tak, że umiem, nauczyłem się, już nie muszę więcej się uczyć. Cały czas trzeba za wiedzą gonić, łapać nowinki, stosować i obserwować. Z tego powodu w Kuźni bardzo często bierzemy udział w szkoleniach, konferencjach i meet upach. Już wiemy, że aby nadążyć, trzeba się cały czas uczyć. Tylko jak się uczyć skutecznie?

Skuteczna nauka – określ cel

Spotkałeś się kiedyś z wyznaczaniem celów metodą S.M.A.R.T ? Jeżeli nie, bardzo polecam wyguglac o co chodzi. Określenie celu, brzmi jak bzdurka ale prawda jest taka, że przeważnie cel określamy zbyt ogólnie co powoduje, że próbujemy ogarnąć cały poligon zamiast strzelać do właściwego celu. Chcesz ogarnąć marketing online? Świetnie! Ale co konkretnie? Wszak e-marketing do kobyła tematów. Warto określić co chcesz wziąć na cel. Ogarnięcie Google Ads? Okiełznanie  Google Analytics? Jeżeli jesteś  aspirującym SEOwcem może warto poznać metody i narzędzia do wyszukiwania skutecznych fraz kluczowych?

Myśl szczegółem. Konkretne, cele łatwo jest zidentyfikować i je osiągnąć niż cel ujęty ogólnikowo.

Znajdź metodę dla siebie

Każdy człowiek jest inny. Jedni wolą najpierw ogarnąć teorię. Inni stawiają na praktykę.  Jeszcze inni nie wyobrażają sobie startu w danej branży bez podjęcia studiów na danym kierunku. Moim zdaniem w e-marketingu ważna jest praktyka. Wprowadzanie tego co już niby wiesz w życie, żeby to wytrenować lub dowiedzieć się, że jednak nie ogarniasz tak dobrze jak myślałeś. Daje to impuls do działania- wiesz nad czym pracować. Nie żebym deprecjonowała znaczenie uczelni wyższych, ale akurat w marketingu internetowym liczy się szybkie reagowanie i praktyka. Jeżeli chcesz wsiąknąć w swiat e-commerce raczej sugerowałabym udział w szkoleniach, kursach, konferencjach i zatrudnienie się w firmie z tym związanej, niż studia. Studia może i są fajne, ale dużo w nich sztucznego wypełniacza, takich kulek styropianowych jak nieraz w przesyłkach. Chłonięcie wiedzy od specjalistów w swoich dziedzinach, fascynowanie się nowinkami to droga do sukcesu w branży.

Jak się uczyć – skoro nie umiem

Od rodziców dostałam kręcone włosy, ziemniaczany nosek i sporą dozę braku pewności siebie nad którą pracuję każdego dnia. Raz jest lepiej, raz jest gorzej. Ze względu na to i na długi przewód myślowy mam odwieczny problem w początkowych stadiach nauki. Wkurza mnie to, że nie umiem i od razu lawina myśli: to nie dla nie, ja się do tego nie nadaję. Ciężko zaakceptować fakt, że nauka to jest proces . Daj sobie ten czas i daj sobie prawo do nieumienia. Dopiero się uczysz to normalne, że nie umiesz. Po prostu jesteś w drodze.

Daj sobie czas

Pędząc za tematem jak się uczyć, czasami wiedza musi się.. uleżeć. Odpocząć niby nie ruszana, aby dobrze ukorzenić się w Twojej głowie i zacząć działać.  Nie możesz czegoś ogarnąć? Podejdź do tematu z każdej strony, rozwałkuj go myślowo wzdłuż i wszerz a potem.. zostaw go. Ty pójdziesz na spacer, lub zajmiesz się czymś innym a Twoja podświadomość, poza Tobą będzie pracowała nad rozwiązaniem problemu. Nowe połączenia w Twoim mózgu potrzebują czasu aby się utrwalić. Może się okazać, że po jakimś czasie “nie ruszania” problemu, okazuje się, ze już to umiesz.

Pobaw się

Nauka poprzez zabawę jest najfajniejsza, ale jak to wdrożyć w świat marketingu? Wszystko jest w głowie. Osobiście bardzo lubię tworzyć teksty pod SEO. Nauka SEO copywriting była dla mnie fajną zabawą, trochę jak scrabble. Wiadomo, nie wszystkie elementy pracy sprawią Ci przyjemność, ale znajdź metodę na siebie. I bądź skuteczny .

Lidia Szpara

Pasjonatka dobrego copywritingu i marketingu online zafascynowana mocą jaką ma słowo pisane. Interesuje się psychologią i pochłania książki na kilogramy. Dba o najwyższą jakość tekstów jakie wychodzą spod jej pióra i dzieli się swoją wiedzą z innymi.


Inne artykuły

Jak prowadzić fanpage na facebooku? Tych błędów unikaj.

Facebook jest wszędzie, facebook wszystko wie, ponadto stał się prężnie działającą platformą reklamową.  Prowadzenie firmowego profilu na Facebook’u ma same plusy. Zaznajamiasz potencjalnych klientów ze swoją ofertą, a przede wszystkim dzięki fanpage’owi możesz budować wizerunek firmy oraz nawiązywać kontakt z klientami. To poprzez facebook możesz realizować część strategii jeżeli chodzi o content marketing. Jak prowadzić fanpage na facebooku tak, aby […]

Tajniki warsztatu legendarnego copywritera – Claude Hopkins

Poszukując wiedzy copywritersko-marketingowej być może natknąłeś się na takiego jegomościa jak Claude Hopkins. Może nawet jego książkę czytać zapragnąłeś, gdy wtem zdałeś sobie sprawę, że facet urodził się w 1866 i stwierdziłeś, że szkoda czasu bo pewnie wiedza się zdezaktualizowała? Nic bardziej mylnego! Tendencje jakie ujął w swojej książce C. Hopkins nie mają terminu przydatności […]

Wywieranie wpływu na ludzi – recenzja książki Roberta Cialdini

Poszukując wiedzy wertujesz internetowe przestworza w poszukiwaniu idealnej książki do marketingu? Super! Mam cenną wskazówkę – nie ograniczaj się się jednak tylko do książek o tematyce stricte marketingowej. Sięgnij, dalej i głębiej – a Twój biznes, Twoja praca zyskają solidniejsze podstawy i pozwolą Ci przenieść się na wyższy poziom. Będziesz tworzyć skuteczniejsze oferty, a także […]