Blog e-commerce - eCommerceCafe.pl

Jak zachęcić klienta do zakupów w sklepie internetowym?

Sklep internetowy fajna sprawa – wszak koszty jego utrzymania przeważnie są sporo niższe niż sklepu stacjonarnego. Minus jest taki, że w internetowej przestrzeni masz też więcej konkurencji. Sklepy internetowe prezentują swoje oferty niczym paw rozkłada ogon. W Google Analytics widzisz, że ludzie wchodzą na stronę Twojego sklepu, błąkają się po nim chwilę po czym opuszczają stronę zrezygnowawszy z zakupu. Powodów może być wiele, może po prostu robili research, może cena nie odpowiada… a może sklep nie wypada odpowiednio wiarygodnie. Dzisiaj podpowiemy jak zachęcić klienta do zakupów w sklepie internetowym.

Bądź wiarygodny – Social Media i serwisy opiniotwórcze

Nie łudź się – jeżeli nie jesteś jeszcze gigantem którego marka mówi sama za siebie, zostaniesz prześwietlony, przynajmniej ten pierwszy raz kiedy klient będzie rozważać zakup w Twoim e-sklepie. W Twoim interesie jest aby to prześwietlenie ułatwić i zaprezentować w nim jak najwięcej. Co sprawdzi potencjalny klient zanim powierzy Ci swoje zamówienie i ciężko zarobione pieniądze dokonując zakupów w sklepie internetowym?

  • czy prowadzisz firmowy fanpage na facebooku – Twoja firma zostanie sprawdzona nie tylko pod względem samej obecności, ale i tego kiedy był ostatni wpis. Funpage leżący odłogiem, prezentujący archaiczne wpisy sprzed paru miesięcy czy nawet lat to prosta droga, aby klient rączo pomknął w stronę bardziej aktywnego w social Media konkurenta.
  • czy masz powiązanie sklepu z serwisem opiniotwórczym np. opineo.pl – dla klienta jest to znak, że nie boisz się opinii konsumentów
  • czy prowadzisz też sprzedaż poprzez serwisy aukcyjne, np. allegro – allegro to również dostęp do opinii. Ze swojej strony podpowiem, że warto sprzedawać na allegro, traktować je jako swojego rodzaju wystawę produktów. Często jest tak, że klienci zainteresowani produktem, w poszukiwaniu korzystniejszych cen trafią z allegro do Twojego e-sklepu. Allegro ma nieocenioną moc reklamową.
  • czy strona zabezpieczona jest certyfikatem SSL – dużo osób nie zechce powierzać swoich danych niezabezpieczonym stronom!

Prowadź bloga

Prowadzenie bloga firmowego to nie tylko część strategii content marketingowej. To okazja aby budować swoją markę, nawiązywać kontakt z klientami i móc szerzej zaprezentować produkty ze sklepu( i cyk, link do produktu). O zaletach jakie niesie ze sobą prowadzenie bloga firmowego już kiedyś pisaliśmy na blogu. Po prostu warto!

Opisy produktów w sklepie internetowym

W sklepie stacjonarnym klient przeważnie może „pomacać” produkt którym jest zainteresowany. W sklepie internetowym jest zdany na zdjęcia i opis. Dlatego ważne aby zdjęcia były dobre, a opis pełny. Dobrze, jeżeli opis zawiera specyfikację techniczną ale to nie wszystko. Jaki jest ten produkt? Jakie korzyści z tego produktu będzie miał potencjalny klient? Napisz to.

PS. W wielu branżach oprócz zdjęć dodaje się też filmiki i jest to strzał w 10. Pozwala to na dokładniejsze zaprezentowanie produktu.

Możliwość robienia zakupów bez zakładania konta

Załóżmy, że klient już zdecydował się na zakup, chce sfinalizować transakcję a tu okazuje się, że wymagana jest rejestracja. Nie każdy ma na to ochotę, dlatego warto umożliwić klientom robienie zakupów bez konieczności rejestracji. Oczywiście możesz zarysować korzyści jakie płyną z posiadania konta w sklepie(śledzenie przesyłki etc) ale ważne jest aby dać klientom wybór, a nie zmuszać ich do zakładania konta.

Darmowa dostawa i zwrot zachęcą do zakupów w sklepie internetowym

..i już słyszę jęk właścicieli sklepów internetowych. Cóż, koszty. Sęk w tym, że opcja darmowej dostawy i takowego zwrotu w razie czego, wyraźnie ośmiela klientów do zakupu. Najczęściej klienci są skłonni zapłacić więcej za produkt w sklepie, gdzie wysyłka i zwrot są za free niż zakupić go sporo taniej, ale ponosić koszty dostawy i ewentualnego zwrotu.

Czas realizacji zamówienia i inne ważne informacje w widocznym miejscu!

Dla wielu klientów czas wysyłki to bardzo istotna informacja. Często potrzebują danego produktu jak najszybciej. Umieść informację o czasie realizacji zamówienia w widocznym miejscu, podobnie jak inne istotne info(masz 30 dni na zwrot? Pochwal się tym). Taka klarowność popłaca – zachęca klienta i pomaga uniknąć nieporozumień.

Responsywność – dostosuj sklep do urządzeń mobilnych

Coraz więcej ludzi zakupów w sklepie internetowym dokonuje z telefonu! Są i tacy, którzy ofertę przeglądają na telefonie, ale zakupu dokonują już z komputera – tak czy inaczej telefon jest  tutaj kluczowy. Zadbaj o to aby Twój sklep nie „rozjeżdżał się” na mobile’u i aby całość strony, wraz z grafikami ładowała się szybko i sprawnie.

Wybór jeżeli chodzi o formę dostawy i płatności

Najczęstsza postawa jest taka: na co mi usługi kilku firm kurierskich? Albo po co mi Inpost skoro mam Pocztę? I dochodzi tutaj do uproszczenia które bywa odstraszające dla klientów. Cóż, bywa, że ktoś ma bardzo negatywne doświadczenia z firmą kurierską z której usług korzystasz i wizja kuriera firmy X grającego jego przesyłką w piłkę może być na tyle odstraszająca, że zrezygnuje z zakupu.

Zdradzę, że coraz więcej osób dokonując zakupów w sklepie internetowym stawia na InPost (albo odbiór paczki w punkcie, np podczas zakupów w sieci sklepów z zielonym zwierzakiem w logo)- ludzie często pracują w godzinach kiedy listonosze i kurierzy dostarczają paczki, a nie zawsze istnieje możliwość odebrać paczkę w pracy. Paczkomat jest tutaj ukłonem dla zapracowanych – paczkę z paczkomatu można odebrać o każdej porze.

Podobnie sprawa ma się z rodzajami płatności: jedni płacą przez PayU, inni wolą zapłacić przy odbiorze. Daj możliwość wyboru. Szerszą niż uważasz za konieczne.

Wszystkie wymienione wyżej wskazówki wpłyną na wiarygodność waszego wizerunku, jak i wygodę potencjalnego użytkownika co zaowocuje większą konwersją (ach ta konwersja! )

Co już macie w swoim sklepie, a co dopiero macie zamiar wdrożyć?