Spis treści
Dookoła tematu krążyłeś, węszyłeś i wreszcie zdecydowałeś się. Decyzja zapadła – otwierasz sklep internetowy. Gratulacje! Jak otworzyć sklep internetowy który będzie dobrze sobie radził?
Dzisiaj przedstawiamy kilka wskazówek do których warto się zastosować, aby Twój sklep internetowy prosperował prawidłowo. To co, jedziemy!
Pewnie rozsadza Cię entuzjazm, ale co nagle to po diable. Sklep internetowy to poważne przedsięwzięcie. Dobrze opracowane kwestie techniczne, przełożą się na późniejsze powodzenie Twojego sklepu. Kwestie do ogarnięcia to:
… i zaprojektuj ścieżkę zakupową. Jeżeli obawiasz się, ze nie jesteś obiektywny, poproś o opinię kogoś nie związanego z tematem. Pomoże Ci to wyeliminować elementy, które mogą zniechęcić klienta do zakupu. W obecnych czasach, konkurencja w internecie jest ogromna. Ważne, aby jak najbardziej ułatwić klientowi ścieżkę zakupową, ponieważ gdy coś nie gra nie będzie on zdeterminowany dokończyć zakupów u Ciebie. Pójdzie gdzieś indziej.
Sklep już masz? To czas na działania marketingowe. Najpierw określ swoją grupę docelową. Stworzenie czegoś takiego jak Persona okaże się bardzo pomocne. Dzięki niej łatwiej będzie Ci określić KIM jest klient i gdzie… na niego zapolować Pomoże Ci to opracować odpowiedni:
Pytaj klientów o opinię. Nikt nie jest doskonały, nawet gdy ambitnie podszedłeś do tworzenia sklepu, może zdarzyć się, że coś Ci umknęło. Warto zebrać feedback, szczególnie w fazach rozkręcania sklepu. Krótka, przyjemna ankietka razem z mailem z podziękowaniem za zakup może okazać się pomocna.
W wielu sklepach obserwuję przeróżne wygibasy i wariacje na temat tego, aby pozyskać nowego klienta natomiast często totalnie zlewa się kogoś, kto klientem się już stał. Na trzeciej edycji Konferencji Kolbuszowa 2.0 przewijał się piękny slogan, że nie chodzi o to, żeby sprzedać, ale żeby sprzedawać. Warto stawiać na budowanie długoterminowych relacji z klientem, którego już się ma. Co możesz zrobić? Wykorzystaj informacje które masz o kliencie, np. jego preferencje zakupowe do wysyłania spersonalizowanych ofert. Masz też jego datę urodzenia? Miłym gestem będzie wysłanie takiej personalizowanej oferty z życzeniami i niewielkim rabatem w prezencie. Jeżeli Ci ciężko to ogarnąć, możesz postawić na Marketing automation np. SalesManago. Duża skuteczność i olbrzymia oszczędność czasu.
Zadbaj też o obsługę klienta. Obecnie duża część komunikacji firma-klient przenosi się do Social Media. Dbaj o to aby odpowiadać możliwie jak najszybciej, Ciekawą opcją może być dodanie Callpage do strony. Na pewno się już z tym spotkałeś. Małe okienko, z informacją aby kliknąć, a firma sama do Ciebie zadzwoni. Dzięki temu możliwy jest szybki kontakt, doradzenie, rozwianie wątpliwości i cyk! Konwersja wzrasta aż miło.
To tylko kilka wskazówek. Reasumując – przygotuj się. Zaplanuj kampanię aby nie wyrzucać pieniędzy w błoto, zaplanuj też architekturę sklepu (pod SEO) tak aby od początku walczyć o coraz lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania.