Blog e-commerce - eCommerceCafe.pl

Jak zostać specjalista Social Media, czyli 6 cech dobrego specjalisty

Specjalista do spraw mediów społecznościowych. Jeszcze kilkanaście lat temu nawet ptaszki nie śpiewały o takim zawodzie. Tymczasem branża ewoluowała, a wykwalifikowanego specjalistę social media warto mieć w zespole. Jakimi cechami powinna charakteryzować się osoba odpowiedzialna za media społecznościowe?

Obeznany w platformach Social Media

Jest tego trochę, a co więcej każde z nich ma inną charakterystykę. Nieco inaczej ćwierka się na Twitterze, co innego prezentuje się na Facebooku, a jeszcze innego podejścia wymaga Instagram, o Tik Toku już nie wspominając. Rozeznanie w nich, znajomość metod komunikacji w każdej z platform, oraz bycie z nimi na bieżąco to must have na tym stanowisku.

Lubi ludzi i nieco zna się na psychologii

Brzmi może nieco banalnie, ale wszak w całej komunikacji w Social Mediach o ludzi chodzi – orientacja na klienta to zasada numer jeden. W całym tym social mediowym zamieszaniu chodzi o ludzkie reakcje, nawiązywanie relacji, wzbudzanie emocji. Otwartość na ludzi i komunikację z nimi, to cecha bez której ani rusz. Wiedza co do tego jak reagują ludzie, na czym im zależy, co do nich trafia jest przydatna tak w copywritingu, tak w reklamie, jak i w soccialach.

Jest zorganizowany i umie pracować pod presją czasu

Publikowanie postów wydaje się taką lekką i przyjemną pracą, prawda? Niestety, realia bywają inne. Często do akcji wkracza stres i presja czasu. Do tego, bardzo często specjalista od sociali pracuje w zespole, a jak wiadomo czasami dochodzi do nieporozumień, czasami ktoś coś zawali, a post wyjść musi. W sytuacji kryzysowej tylko spokój może Was uratować, więc umiejętność zachowania zimnej krwi przydaje się. Bycie zorganizowanym to również walor – mimo wielu zadań warto rozplanować je tak, aby na wszelki wypadek zostawić sobie czas na “gaszenie pożaru” jeżeli jakiś wystąpi.

Umie pracować z liczbami

Praca w mediach społecznościowych to nie tylko pomysły na miłe dla oka wpisy.  To także analizowanie:  zbieranie danych i wyciąganie z nich wniosków aby tworzyć coraz bardziej angażujący content i skuteczne reklamy.  Umiejętności analityczne pozwalają w sporym stopniu przewidzieć jaki typ postu spotka się z pozytywnym przyjęciem, jaki wywoła setki reakcji, a na jaki jednak nie warto tracić cennego czasu.

Chce się uczyć, testować nowe możliwości i być na bieżąco

Media społecznościowe rozwijają się w oszałamiającym tempie. Kto pracował na tym stanowisku, a potem uczynił sobie rok przerwy bez trzymania styczności z tematem, ten będzie miał mnóstwo do nadrobienia. Co jakiś czas pojawiają się nowe funkcjonalności, nowe możliwości w reklamie – sporo tego.

Ktoś kto nie lubi testować i woli trzymać się utartych, sprawdzonych sposobów może zaprzepaścić w ten sposób wiele możliwości. W tym zawodzie bycie na bieżąco to must have. Znakomitą platformą do wymieniania się doswiadczeniami są social mediowe grupy na FB . Warto tam być, aby chłonąć wiedzę, a gdy trzeba zapytać bardziej doświadczonych kolegów po fachu o radę.

Jest elastyczny i dostępny nawet poza godzinami pracy

Social media są żywe, tętnią dyskusjami i życiem również po standardowych godzinach pracy specjalisty od sociali.  Dlatego też czasami warto monitorować co się dzieje na profilu nawet poza godzinami pracy. Może akurat rozgorzała jakaś dyskusja i warto się włączyć? A może jakiś troll przyszedł siać niepokój i zniszczenie i warto go wyciszyć tak szybko jak to możliwe.