Blog e-commerce - eCommerceCafe.pl

Opisy kategorii – dlaczego są takie ważne i jak je tworzyć

Opisy kategorie w sklepie internetowym

Zakładasz sklep internetowy.  Roboty masa, tworzysz kategorie, zapełniasz je produktami wysokiej klasy. Włożyłeś w to serce, lwią część zawartości swojego konta oraz nerwy.  Miło byłoby aby biznes zaczął się kręcić. Często jest tak, że w pośpiechu deprecjonuje się rolę opisów kategorii. Może nawet nie tyle deprecjonuje, co całkiem je olewa – wszak nie ma czasu.  I po co w ogóle coś pisać, wszak nazwa kategorii sama z siebie sugeruje co tam ma być, więc po co jakieś opisy kategorii?

Oj niedobrze.  Zwolnij tempo i uzupełnij opisy kategorii. SEO Ci za to podziękuje. Jeżeli masz na swoim koncie zaliczone szkolenie SEO to pewnie już wiesz, że kategorie opisywać warto. Ale jak to robić?

Opisy kategorii w sklepie internetowym – po co?

Z jednej strony opisy kategorii to swoisty punkt informacyjny dla potencjalnego klienta, z drugiej mają olbrzymi potencjał jeżeli chodzi o SEO. Wszak opis kategorii to idealne miejsce nie tylko aby wplatać słowa kluczowe na które chcemy się pozycjonować ale i zastosować linkowanie wewnętrzne. Unikalny opis kategorii to coś, co pomoże wyróżnić Twoją ofertę od innych.

Jeżeli nie jesteś potentatem który w zasadzie nie potrzebuje reklamy i wybijania się w wynikach wyszukiwania, powinieneś jednak zadbać o to aby opisy kategorii wypełniły się odpowiednią treścią.

Co powinien zawierać opis kategorii?

Jak zacząć? Opracuj sobie swoistą matrycę. Otóż opis kategorii, aby był zgrabny, powabny i aby było gdzie wkładać SEO powinien być odpowiedzią na następujące zagadnienia

  • Jakie produkty zawiera ta kategoria? Czym się charakteryzują? Czy zawiera produkty znanych producentów?
  • Czy ta kategoria zawiera podkategorie? Jeżeli tak, również ujmij je w opisie.

Gdy już znasz odpowiedź na te zagadnienia, masz już szkielet opisu który możesz zacząć wypełniać treścią. Co jest jeszcze ważne?

  • Buyer persona albo sama persona, czyli kim jest Twój klient. Nakreślenie profilu potencjalnego klienta pomoże Ci wczuć się w rolę potencjalnego nabywcy produktu. Możesz spróbować postawić się na jego miejscu i zastanowić się co interesowałoby go w danej kategorii.
  • słowa kluczowe czyli wabik na boty! To one poinformują algorytm o czym jest dana strona, podstrona. Bez obaw stosuj odmiany, czy też synonimy  fraz kluczowych dla danej kategorii.
  • pisz zrozumiale. Bełkot nie jest mile widziany. Bądź konkretny i oprócz prezentacji kategorii(czy podkategorii) skup się na języku korzyści.  Innymi słowy naszkicuj co zyska klient nabywając akurat te a nie inne produkty.
  • opis powinien być odpowiednio długi. Średnio podaje się, że jest to ok 2000-3000 znaków. Dla niektórych bywa to ciężkie do zrobienia, ale spokojnie: da się! 🙂
  • formatuj tekst: stosuj nagłówki z głową i pogrubiaj najważniejsze frazy. Jakie nagłówki? Zależy od strony. Ja zazwyczaj używam h2 i h3, gdzie h2 jest wyżej w hierarchii , a h3 to jakby podpunkt w nim.
  • Fraza kluczowa dobrze się czuje w nagłówkach właśnie!
  • nie myśl że oszukałeś system, jeżeli jako opis kategorii wkleiłeś listę „gołych” słów kluczowych bez jakiejkolwiek wartościowej treści, bo właśnie podciąłeś sobie skrzydła i przygotowałeś hot wings. Takie działania odbiją się czkawką, a nawet banem od Google.

Opisy kategorii – co jeszcze warto wiedzieć

Rada którą zapewne usłyszycie nie raz – pisz tak aby i ludzki odbiorca wyniósł z tych treści coś wartościowego i jednocześnie aby boty indeksujące prężnie tam działały. Ponadto ważne, aby opis kategorii był unikalny – nie kopiuj z innych sklepów, ani opisów ze strony producenta.  Tzw. duplicate content to zło. Google błyskawicznie orientuje się, że ma do czynienia z plagiatami i obniża pozycję takich stron, bądź nie wyświetla ich wcale(ze stada stron o identycznych opisach wyświetli jedną, reszta jest ukryta, bo i po co ją eksponować skoro nic nie wnosi?).

Owszem, czasami w głowie pustka i potrzebna jest inspiracja, więc sprawdź jak to wygląda u kogoś innego ale oby to nie była tzw. „agresywna inspiracja”. Wyłap tendencję, złap za frazy kluczowe i pisz sam.

Nie masz czasu samodzielnie robić opisów kategorii? Nie trafiasz we frazy kluczowe, albo po prostu czujesz, że to nie Twoja bajka? Skontaktuj się z nami. Profesjonalnie podchodzimy do tematu i  tworzymy unikalne opisy kategorii. Sprawimy, że wykresy pójdą w górę.

Redakcja

Redakcja serwisu eCommerceCafe.pl


Inne artykuły

Czym jest marketing internetowy?

Niemal w każdej branży konkurencja może posiadać identyczne produkty, czy usługi jak Ty. Żeby jednak „wybić się” i dotrzeć do grona potencjalnych klientów potrzebujesz czegoś więcej niż wysokiej jakości produkty i doskonała obsługa. We wcześniejszych artykułach omówiłem czym jest grupa docelowa i persona. Jednak, aby Twoi klienci dowiedzieli się, że istniejesz na rynku i oferujesz coś naprawdę wartościowego […]

Obsługa klienta

Doświadczenie klienta z daną firmą zaczyna się już na etape jego obsługi. To, w jaki sposób będą dobierać Cię Twoi klienci w dużej mierze zależy właśnie od obsługi klienta. To już nie jest taki sam dział, jaki był w przeszłości. Dawniej wystarczyło odpowiedzieć na wiadomość klienta lub po prostu odebrać telefon, aby dać klientowi to, […]

Hasła reklamowe – jak je stworzyć, by zostały zapamiętane

Hasła reklamowe to rodzaj marketingu, który jest dobrze znany nie tylko przez specjalistów z branży. To chwytliwe slogany, które są wykorzystywane nie tylko przez światowe marki, ale również przez lokalnych przedsiębiorców, choć tymi pierwszymi warto się inspirować. Po czym poznać dobre hasło reklamowe? Przede wszystkim po tym, że zostało zapamiętane, a do tego ma się ochotę powtórzyć […]