Blog e-commerce - eCommerceCafe.pl

Pomysł na skuteczny newsletter

Od wielu lat e-mail marketing to jedno z najbardziej efektywnych narzędzi marketingu internetowego. Wysyłka newslettera to nie tylko popularna, ale i lubiana przez klientów forma skutecznej komunikacji z marką. Jeśli posiadasz odpowiednie narzędzie do wysyłki maili, masz zgromadzoną bazę odbiorców, to możesz w doskonały sposób to wykorzystać. Nie masz pomysłu na skuteczny newsletter? Ten artykuł pozwoli Ci na poznanie kilku trików, które możesz zrealizować w swojej firmie.

Każda okazja jest dobra na newsletter!

Bez wątpienia wielu z nas chociaż raz w roku obchodzi jakieś popularne święto. Gwiazdka, Walentynki, Dzień Matki. To jedynie namiastka tego, co może zaproponować Ci kalendarz. Wykorzystaj go do promocji swojej marki! Wcale nie musisz sprzedawać koronkowej bielizny, aby przed świętem zakochanych wysłać mailing z propozycjami swoich produktów. Jeśli w asortymencie masz, chociażby farby do wnętrz możesz przygotować zabawny newsletter z najbardziej gorącymi odcieniami dla zakochanych. Walentynki kojarzą się głównie z czerwonym kolorem – na pewno kilka jego barw znajduje się w Twojej palecie.

Warto również pamiętać o tym, że przy tak rozpoznawalnych okazjach odbiorcy cenią sobie, a nawet wręcz kochają zniżki i promocje. Darmowa wysyłka lub 10% rabatu zwiększa szanse na zakupy w Twoim sklepie.

Wiem, że te najbardziej popularne okazje są oblegane przez marketerów. Weźmy pod lupę wspomniane wcześniej Walentynki. Skrzynki odbiorców w tym czasie są przepełnione wiadomościami o zbliżającej się promocji na romantyczne upominki. Jest jednak sposób, aby utrzeć nosa innym marketerom. Jaki? Postaw na nietypowe święta! Światowy Dzień Morza, czy Światowy Dzień Kawy także można wykorzystać w branży remontowo-budowlanej.

Pierwsze wrażenie… razy kilka!

Pewnie nie raz, a nawet nie dwa dostałeś powitalny newsletter, zazwyczaj będący potwierdzeniem subskrypcji lub założenia konta. Wielu marketerów kończy taką powitalną wiadomość jedynie na jednym e-mailu. To błąd, który nie pozwala na wykorzystanie potencjału, drzemiącego w newsletterze powitalnym.

Jak wyjść cało w takiej sytuacji? Rozbij mail powitalny na kilka części i wysyłaj je w regularnych odstępach. Mogą zawierać informacje o Twojej marce, sprzedawanych przez Ciebie produktach, czy oferowanych usługach. Pamiętaj, by były nienachalne i zawierały w sobie merytoryczną treść przyjazną dla użytkownika.

Dlaczego warto postawić na takie rozwiązanie? Bo jest skuteczne! W przeciwieństwie do jedynie sprzedażowych newsletterów osiągają większe wyniki (open rate i CTR), a także pozytywnie wpływają na wizerunek firmy. Odbiorcy chętniej angażują się z marką, o której wiedzą niemal wszystko.

Ach te promocje

Czym byłby świat e-commerce bez wyprzedaży, promocji i zniżek? Nie ma chyba osoby, która nie skorzystałaby choćby z jednego malutkiego rabaciku. Ukrywać tego nie będę – mailing promocyjny to ponadczasowa forma skutecznego dotarcia do klienta. Ale wszystko z rozwagą! Nie trzeba wyciągać odbiorcom promocji jak asy z rękawa! Podpowiem, kiedy można wykorzystać taki newsletter nawet z rabatem na kilkadziesiąt procent.

Na magazynie masz zalegający towar i chcesz się pozbyć uciążliwego nadmiaru? A może zależy Ci na jego szybkiej sprzedaży? Wykorzystaj do tego newsletter z mega zniżką! Działa prawie zawsze.

Społeczny dowód słuszności w Twoim newsletterze

Masz w swoim sklepie produkt, który bije rekordy sprzedażowe? A może Twoje konto na Instagramie osiągnęło znaczącą liczbę followersów? Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś pochwalił się tym w newsletterze. Zastanawiasz się w czym Ci to pomoże? Ludzie z natury są ciekawscy – chętnie sprawdzą, co jest popularne wśród Twoich klientów, czy w mediach społecznościowych. To społeczny dowód słuszności, dzięki któremu zyskasz lepsze wyniki kampanii e-mail marketingowej.

Udawane przeprosiny

Nie ma chyba osoby, na której przeprosiny połączone z przykrością nie wywarłyby poczucia winy. Takie udawane zagranie możesz wykorzystać podczas tworzenia kampanii dla odbiorców, którzy rzadko, a nawet wcale nie otwierają Twoich maili. Jeśli wyrazisz swój smutek spowodowany brakiem aktywności ponownie zachęcisz i skłonisz ich do zaangażowania w Twoje newslettery. Możesz również zamieścić w nim krótką ankietę, która pozwoli Ci na otrzymanie odpowiedzi na pytanie, dlaczego nie czytają Twoich maili.

Taki sprytny sposób co prawda nie pozwoli Ci na odzyskanie nieaktywnych odbiorców, ale bez wątpienia uda Ci się uratować kilka z nich ze swojej bazy.

Pamiętaj jednak o tym, aby tytuł takiego maila był chwytliwy, aby adresat od razu chciał w niego kliknąć. Również sam wygląd wiadomości musi być prosty – bez grafik, czy przycisków. Postaraj się, aby wyglądał maksymalnie naturalnie.

Newsletter jako narzędzie po Twojej stronie

Jak widzisz przedstawione pomysły na skuteczny newsletter śmiało możesz wykorzystać u siebie. Jeśli chciałbyś jeszcze bardziej zaangażować swoich odbiorców oraz odróżnić się od konkurencji, to zostaw komentarz. Skontaktuję się z Tobą.

Redakcja

Redakcja serwisu eCommerceCafe.pl


Inne artykuły

Organizacja pracy w marketingu internetowym – jak zwiększyć wydajność

Któż nie zmagał się kiedykolwiek z problemem prokrastynacji? Od razu kojarzy mi się Scarlett O’Hara i jej słynne “Pomyślę o tym jutro”. Akurat ja jestem osobnikiem który lubi mieć czas pracy wypełniony właśnie pracą, ale miewam problemy ze skupieniem uwagi i skakaniem po tematach. W konsekwencji zdarzało mi się doświadczać paradoksu robienia. Cały czas coś […]

7 najczęstszych błędów SEO Copywriterów

SEO copywriting, to dział copywritingu który w ostatnich latach zyskał na znaczeniu. Wymaga specyficznego podejścia i umiejętności, ale gra jest warta świeczki. Niestety, bardzo często osoby chcące napisać tekst który zawojuje wyniki wyszukiwarek, popełniają podstawowe błędy, które kładą treść już na wstępie. Poznaj 7 najczęściej popełnianych przez copywriterów błędów i staraj się ich wystrzegać. Tworzenie […]

Jak napisać wartościowy content?

Co chwilę słyszy się, że Content is king, a wiele strategii marketingowych opiera są na pozyskiwaniu klientów online poprzez klepanie i rozpowszechnianie potężnych ilości contentu. Terminy gonią, efekt ma być i jakoś w tym wszystkim zapomina się o tym, o kim powinno się pamiętać w pierwszej kolejności : o odbiorcy.  Ci z kolei wykształcają w […]