Blog e-commerce - eCommerceCafe.pl

Pomysły na bloga – Poznaj 7 sposobów skąd je brać!

Content marketing to dziedzina bardzo obszerna i wymagająca. Aby osiągnąć jak najlepsze wyniki optymalnym nakładzie czasu nie strzelaj treściami na oślep, a stwórz strategię.  Skąd brać pomysły na pasujące i chwytliwe teksty? Sprawdź te 7 wskazówek!

Dowiedz się kim jest Twój odbiorca

Dosyć często zdarza się tak, że content tworzony jest dookoła wątku, który jak sądzą pracownicy firmy będzie interesował ludzi. Często będzie to chybiona decyzja. Już legendarny mistrz reklamy, Claude Hopkins zwracał uwagę aby nie opierać się na naszych odczuciach i preferencjach, a zbadać czego oczekują odbiorcy, co ich trapi, a co sprawia, że się ożywiają.

Dane z Google Analytics pozwolą Ci naszkicować personę, ale te działania warto uzupełnić o pewien prosty zabieg, a mianowicie…

Zapytaj odbiorców co ich interesuje – co chcieliby oglądnąć/ o czym przeczytać

Jeżeli prężnie działasz w mediach społecznościowych, wykorzystaj możliwości jakie one dają i zaserwuj swoim fanom pytanie.  Przy pomyślnych wiatrach dostaniesz cały worek inspiracji z najbardziej wiarygodnego źródła – od ludzi dla których tworzysz.

Sprawdź o czym się mówi

Namierz grupy tematyczne dotyczące Twojej branży i pław się w bogactwie wątków które warto poruszyć. Zyskasz tematy które faktycznie nurtują użytkowników, świeżutkie, aktualne i przede wszystkim – poszukiwane. Możesz się udzielać i np. w ramach pomocy podesłać link do artykułu czy filmu który pasuje idealnie.

Z pomocą przyjdą też fora dyskusyjne – wiele z nich wciąż żyje i ma się dobrze, a admini dzielnie walczą z pozycjonerskim spamem.

Wniknij w komentarze

W sekcji komentarzy do wpisów, produktów itd możecie znaleźć spam, jak i również mnóstwo cennych informacji. Na co ktoś zwraca uwagę, czego oczekiwał, a czego mu zabrakło? Bierz notes i zapisuj, to cenny pomysł na content!

Sprawdź blogi i portale z branży

Internet to bogactwo blogów i magazynów z wszelakich branży – również z Twojej.  Zobacz o czym traktują te najbardziej poczytne. Wyłów kwestie które spotkały się z największym odbiorem(na portalach często osądzisz po liczbie polubień) czytelników i rozwiń je u siebie.

Wyszukaj frazy kluczowe

Gdy chcesz się cieszyć naprawdę dobrymi wynikami nie zapominaj o SEO. Dowiedz się, jakich słów kluczowych szukają Twoi potencjalni klienci i co wpisują w wyszukiwarkę i wplataj je w teksty.  Z darmowych narzędzi które pomogą takie namierzyć polecam Keyword.io, Ubersuggest.

Sprawdź podpowiedzi wujka Google

To co podpowiada Google to nieoceniona pomoc w tworzeniu contentu! Przejdź w tryb incognito, wpisz frazy tyczące się Twojej branży i śledź co pojawia się w podpowiedziach.  Pytania zaczynające się od “Jak” lub “Co..” mogą być pomysłami na Twoje treści. Przykład poniżej – każda z podpowiedzi może być tematem na osobny wpis/filmik – co tam chcesz.

Wykorzystaj ponownie treści które już masz

No to jeszcze nadprogramowy, 8 podpunkt – nie zapomnijmy o recyklingu treści o którym pisaliśmy niedawno. Odśwież odbiorcom coś, o czym już kiedyś pisałeś, lub zmień format.  Mówiąc o zmianie formatu mam na myśli stworzenie np. infografiki na bazie danego materiału, nakręcenie filmiku, bądź utworzenie mini ebooka. Wiele treści nie ma daty przydatności do użycia – aktualizuj je, baw się formami i ciesz uniwersalnym pomysłem na tworzenie angażującego contentu.

Redakcja

Redakcja serwisu eCommerceCafe.pl


Inne artykuły

Zasady webwritingu – czyli jak pisać artykuły do Internetu

Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Jak piszesz tak Cie czytają… lub nie. Webwriting rządzi się swoimi prawami, które ujawnili liczni badacze. Wiemy już, że nie czytamy od deski do deski, a skanujemy stronę w poszukiwaniu najsmaczniejszych kąsków. Wiemy też, że nasz wzrok błądzi po zawartości strony wypalając nań ślad w kształcie litery F. Jak […]

Wywieranie wpływu na ludzi – recenzja książki Roberta Cialdini

Poszukując wiedzy wertujesz internetowe przestworza w poszukiwaniu idealnej książki do marketingu? Super! Mam cenną wskazówkę – nie ograniczaj się się jednak tylko do książek o tematyce stricte marketingowej. Sięgnij, dalej i głębiej – a Twój biznes, Twoja praca zyskają solidniejsze podstawy i pozwolą Ci przenieść się na wyższy poziom. Będziesz tworzyć skuteczniejsze oferty, a także […]

Darmowa strona internetowa w Google Moja Firma

W obecnych czasach posiadanie firmowej strony internetowej zdaje się być obowiązkiem. Wiele osób nie wyobraża sobie, że jakaś firma może jej nie mieć. A jednak. Istnieje sporo firm które, owszem być może posiłkują się możliwościami jakie dają social media, z mniejszą lub większa werwą prowadzą funpage firmowy na Facebooku, jednak nie posiadają własnej witryny internetowej. […]