Blog e-commerce - eCommerceCafe.pl

Promocja firmy w internecie – jak zostać liderem w swojej okolicy?

Promocja firmy w internecie, ale jednak lokalnie – jak się do tego zabrać?

Pozycjonowanie lokalne strony internetowej to temat którym warto się zająć, szczególnie jeżeli Twój biznes w dużej mierze (lub całkowicie) opiera się na działaniach lokalnych / regionalnych- działasz w swoim mieście i okolicach i stamtąd starasz się pozyskiwać klientów. Często obserwujemy, że nasi klienci chcą pozycjonować się głównie na frazy ogólne, np. „kwiaciarnia” w przypadku florystów, sęk w tym, że kwiaciarni wszędzie bez liku jak kraj długi i szeroki. Załóżmy, że wybieram się na wesele i chcę zamówić bukiet – a po wpisaniu tej frazy w wynikach wyszukiwania(nie mówię o Google maps) wyświetlą mi się silne strony kwiaciarni np. z Suwałk. Jako iż szczęśliwie mieszkam sobie na podkarpaciu, raczej nie będę wybierać się w tak daleką wyprawę po kwiatki- zamiast tego wpiszę np. „kwiaciarnia kolbuszowa”, życząc znaleźć sobie fajne kwiaciarnie na miejscu, gdzie miła florystka uwije mi dzieło sztuki.

Dlaczego warto zadbać o widoczność na „lokalne” frazy – korzyści

Dlaczego warto o nie zadbać i zaistnieć w internecie w czołówce lokalnych przedstawicieli branży?

  • ludzkość szuka informacji w internecie – jeżeli Twojego biznesu tam nie ma, to jakby go nie było. Pozycjonowanie lokalne firmy przekłada się przede wszystkim na możliwość zdobycia większej ilości klientów.
  • branding czyli budowanie wizerunku firmy to obecnie silny element wpływający na jej powodzenie – dzięki niemu wzmocnisz swój wizerunek w okolicy.
  • dzięki starannie zaplanowanym działaniom zyskasz przewagę nad konkurencją
  • ograniczasz przypadkowy ruch na Twojej stronie – dzięki pozycjonowaniu na lokalną frazę Twój lokal gastronomiczny nie będzie się wyświetlał poszukiwaczom pierogów ruskich z dowozem, pochodzącym z drugiego końca Polski.

Sprawdź jak działa konkurencja

Jaka jest podstawowa zasada do której należy się stosować aby być o krok przed konkurencją? Warto wiedzieć jakie działania podejmują. Dobra konkurencja nie jest zła, motywuje do wysiłku. Na początek warto rozeznać się czy Twoja konkurencja posiada własną stronę www, aktywnie prowadzi fanpage na fb, posiada wizytówkę Google. Jeżeli Ty tego nie masz, warto nadrobić zaległości. Jeżeli konkurencja posiada www dobrze byłoby sprawdzić na jakie frazy się pozycjonują. Po co te przeszpiegi? To nie przeszpiegi a analiza sytuacji na rynku. Przyda się w ustalaniu strategii działań.

Na podstawie analizy konkurencji możesz dobrać frazy kluczowe + nazwa miejscowości w której działasz. Zależnie od działalności, warto też pozycjonować się na nazwę najbliższych okolic. Jeżeli masz już to wszystko opracowane pozostaje Ci prawidłowa optymalizacja stron internetowych i zadbanie o SEO.

Promocja firmy: Wizytówka Google Moja Firma – nie poprzestawaj na założeniu

Wizytówka Google to fajne uzupełnienie działań związanych z pozycjonowaniem się lokalnie. Tym bardziej, że wyniki z mapek przeważnie wyświetlają się na górze, nad wynikami wyszukiwania Do tego możesz wyświetlać się komuś kto szuka frazy ogólnej, ale akurat przebywa w Twojej okolicy. Może to być więc okazja aby „złapać” przejezdnych którzy akurat szukają danego sklepu lub usług w Twojej okolicy.

Wiele osób poprzestaje tylko na założeniu wizytówki – zaistnieliśmy więc ok. Tymczasem o pozycję warto walczyć również tam. Jakie wizytówki Google wyświetla wyżej?

  • te na których ludzie chętnie dzielą się opiniami
  • wizytówki które żyją – właściciele zamieszczają na nich informacje, dodają zdjęcia etc

Do tego wizytówki ze zdjęciami przyciągają większą uwagę użytkowników. Wstawiaj więc zdjęcia, informuj o wydarzeniach, zachęcaj do wystawiania opinii i odpowiadaj na nie. Kompletne wypełnienie wizytówki zaprocentuje – dodaj tam opis działalności firmy i w jego treść wpleć frazy związane z Twoim biznesem.Promocja firmy w internecie, dzięki umiejętnemu pozycjonowaniu lokalnemu dostanie skrzydeł.

Paweł Kosmala

Posiadam ponad 13 letnie doświadczenie w branży internetowej, oraz ponad 20 letnie w programowaniu. Czarodziej od e-handlu: SEO, Analityka, Strategie, Koordynacja zespołu. Nie znam zwrotu „nie da się”


Inne artykuły

Jak zostać specjalista Social Media, czyli 6 cech dobrego specjalisty

Specjalista do spraw mediów społecznościowych. Jeszcze kilkanaście lat temu nawet ptaszki nie śpiewały o takim zawodzie. Tymczasem branża ewoluowała, a wykwalifikowanego specjalistę social media warto mieć w zespole. Jakimi cechami powinna charakteryzować się osoba odpowiedzialna za media społecznościowe? Obeznany w platformach Social Media Jest tego trochę, a co więcej każde z nich ma inną charakterystykę. […]

Opisy kategorii – dlaczego są takie ważne i jak je tworzyć

Opisy kategorie w sklepie internetowym Zakładasz sklep internetowy.  Roboty masa, tworzysz kategorie, zapełniasz je produktami wysokiej klasy. Włożyłeś w to serce, lwią część zawartości swojego konta oraz nerwy.  Miło byłoby aby biznes zaczął się kręcić. Często jest tak, że w pośpiechu deprecjonuje się rolę opisów kategorii. Może nawet nie tyle deprecjonuje, co całkiem je olewa […]

Plusy i minusy zakupów na Allegro i w sklepach internetowych według klientów indywidualnych

Przeprowadziliśmy krótką ankietę wśród naszych odbiorców, by porównać sprzedaż na Allegro oraz w sklepach internetowych i można śmiało powiedzieć, że klienci dzielą się na dwie grupy:  osoby, które preferują zakupy na Allegro, osoby, które zdecydowanie częściej wybierają sklepy online.  Zastanawiasz się, gdzie najczęściej ludzie robią zakupy i z jakiego powodu właśnie tam? Chciałbyś przenieść swoją […]