Blog e-commerce - eCommerceCafe.pl

SEO i pozycjonowanie – po co się w To bawić? 3 powody

Stało się, masz stronę. Majstersztyk i cacuszko, webmaster się napracował w pocie czoła, ale efekt jest. Twoja przejrzysta, piękna i funkcjonalna witryna internetowa – Twoje miejsce w internecie. Powód do dumy, który cieszy, ale i chciałoby się, żeby strona na siebie pracowała. Bywa, że debiutujący posiadacze stron internetowych odpuszczają SEO i pozycjonowanie myśląc, że strona obroni się sama. Niestety tak nie jest. Aby dać się znaleźć osobom które nie znają konkretnego adresu Twojej witryny internetowej, warto uczynić stronę gościnną dla algorytmów, które ją zaindeksują i będą eksponować w wynikach wyszukiwarki potencjalnym odbiorcom.

Po co Ci to całe SEO i pozycjonowanie?

Niektórzy sądzą, że zamawiając stronę w pakiecie otrzymują również pozycjonowanie. Cóż, tak jak i ja nie zaprojektuje wypasionej strony internetowej(podstawową jeszcze dam radę), tak i webmaster i programista raczej nie wypozycjonują Wam  strony internetowej. Pozycjonowanie stron www to jednak zupełnie inna para kaloszy – inna branża, inne działania i inny zakres wiedzy. W większości przypadków w pozycjonowanie będziesz musiał zagłębić się sam, lub zlecić to profesjonalistom. Dlaczego więc warto zatroszczyć się o SEO?

1. Niech Cię zobaczą – widoczność

O widoczności strony być może już słyszałeś. Chodzi o to, aby Twoja strona była wyświetlana potencjalnym użytkownikom w wynikach wyszukiwarki. Im bardziej zadbasz o optymalizację witryny, tym częściej będzie się ona wyświetlać – a to bardzo dobrze! Większa widoczność to szansa na dotarcie do większej liczby osób – w tym np. do przyszłych klientów. Nie ukrywaj się, daj Internetowi znać, że tam jesteś.

2.Ale ruch! Wzrost ruchu na stronie

Większa widoczność może się przełożyć na zwiększenie się ruchu na Twojej stronie. Twoja strona pokazuje się w wynikach wyszukiwarki, więc jest szansa, że ktoś wejdzie na Twoją stronę. Wejścia na stronę to bardzo ważna rzecz – użytkownicy poznają czym się zajmujesz, a może i dokonają konwersji? Kupią coś, podejmą kontakt, zapiszą się na newsletter – w zależności od specyfikacji strony.

Po co te zmagania o pozycję witryny? Przypomnijcie sobie,  jak coś wyszukujecie. Skupiacie się na tym, co najpierw wypluło Wam Google, czy grzebiecie w odległych stronach zaprezentowanych wyników? No właśnie! 😉 Ponoć najlepszym miejscem na ukrycie zwłok jest druga strona wyników wyszukiwania, bo kto tam zagląda?

3. Dobre SEO to wzrost konwersji i wzrost sprzedaży

Widać Cię, zgarniasz ruch – to podstawa do tego aby mocno rozruszać Twój biznes np. sprzedaż. Zarówno jeżeli masz sklep online, lub prowadzisz biznes stacjonarnie a w bezkresnych przestworzach internetu dajesz znać, że jesteś, kim jesteś, czym się zajmujesz i jesteś w tym najlepszy.

Kiedyś wchodziło się do internetu… a teraz ludzkość właściwie w nim mieszka i tylko czasem wychodzi. Ludzie na bieżąco poszukują informacji, opinii, produktów lub usług, przeczesując oferty za pomocą komputerów lub telefonów. Warto więc tam być, i to być jak najwyżej – dlatego też dobrze zatroszczyć się o SEO i pozycjonowanie, nawet w przypadku małych, lokalnych biznesów (wtedy będzie to pozycjonowanie lokalne firmy).

Jak dbać o SEO strony – działania regularne czy raz a dobrze?

Z SEO wiele jest dłubania. Analizowania. Tworzenia opisów zawierające frazy kluczowe. Jeżeli równolegle do strony prowadzicie bloga, to wpisy powinny być i merytoryczne, i regularne i również opracowane pod SEO aby wspomóc ściąganie większego ruchu i osiąganie przez stronę coraz lepszych pozycji w SERPach czyli rezultatach wyników wyszukiwania. Linkowanie również wymaga pewnej strategii. Działania związane z SEO zaliczają się do tych które pochłaniają ogromne ilości czasu, a na efekty każą czekać – trzeba się uzbroić w cierpliwość. Przy czym efekty warte są wcześniejszego zachodu.  Zanim wystartujesz stronę zadbaj o jej architekturę – dostosowaną pod SEO. Zatroszcz się o opisy kategorii, frazy kluczowe, odpowiednie nagłówki a także linkowanie. Spraw aby strona była przyjazna dla użytkownika i czytelna dla algorytmów indeksujących.

Tylko co potem? Czy w SEO należy bawić się cały czas? Otóż, nawet gdy zaprzestaniecie działań pozycjonujących, a macie dobrze zoptymalizowaną stronę, świetne opisy i solidnie zbudowane linkowanie, sprawią, że jeszcze długo możecie płynąć „na fali”. Jak wspomnieliśmy, na efekty optymalizacji trzeba czekać, ale potem długo pracują na siebie – w związku z tym, czy po pewnym czasie można sobie zrobić wakacje od SEO? Można przy czym należy pamiętać o dwóch rzeczach:

  • konkurencja nie śpi – podczas gdy Ty ciesząc się wysokimi pozycjami wrzuciłeś na luz, oni mogą prężnie działać z SEO co poskutkuje tym, że zepchną Cię z podium. Zanim się zorientujesz już możesz być daleeeeeko.
  • aktualizacja algorytmu potrafi nieco namieszać – dobrze trzymać rękę na pulsie, aby nie zostać w tyle ze względu na zmiany

Ze swojej strony rekomendujemy zadbanie o solidne zadbanie o SEO fundamenty na początku + monitorowanie pozycji i regularne działania(linkowanie, opracowane pod SEO wpisy na bloga itp ). Lepiej reagować od razu, gdy coś się dzieje niż zorientować się poniewczasie.