Blog e-commerce - eCommerceCafe.pl

Strona „O mnie” – jak za jej pomocą przekonać klienta do siebie?

Zakładka „o nas” na Twojej stronie firmowej. Jest bo być musi, ale jakoś tak odłogiem leży. Niestety, wielu właścicieli firm zdaje się nie zauważać potencjału tkwiącego w tej podstronie. Jeżeli akurat Ty jesteś tą ambitną osobą, która postanowiła się wziąć poważnie za tę podstronę, lub „szczęśliwcem” któremu to zlecono, ten wpis jest właśnie dla Ciebie! Jak napisać tekst na stronę ” O mnie/ o nas” tak aby przekonać klienta?

Strona „O mnie” – dlaczego warto ją mieć

Gdy ktoś wpadnie na Twoją stronę i  nie zostanie wypłoszony za pomocą archaicznej strony, czy długiego czasu ładowania się witryny ;), możesz mieć właściwie pewność, że po oględzinach strony głównej zahaczy o stronę „O nas”.  Chce po prostu wiedzieć z kim ma do czynienia i tam spodziewa się te informacje znaleźć. Info tam zawarte ma wielką moc przekonania do Ciebie klienta i mówię całkiem serio. Porównując kilka firm, nieraz w końcowym rozrachunku wybrałam tych którzy wydawali mi się… fajniejsi, bardziej profesjonalni i otwarci na bazie informacji zawartych na tej podstronie.

Przedstaw swoją historię

Jak się wyróżnić od konkurencji? Wszak, jakby nie patrzeć często nie robi się niczego odkrywczego. Owszem dbacie o jakość, ale oni też. W tym punkcie to właśnie historia firmy stanowi doskonałe narzędzie, aby zwiększyć jej atrakcyjność  w oczach potencjalnych klientów i nastroić ich pozytywnie.  W sytuacji gdy konkurencja na rynku jest ogromna, o decyzji klienta decydują detale.

Przedstaw historię firmy, zaznacz co nią kierowało, co się zmieniło. Ubierz w piękne słowa, a zaprezentujesz się jako ktoś komu warto zaufać  z kim warto współpracować. Jak to zrobić?

Jak napisać swoją historię na stronę „o mnie”?

Wykorzystaj schemat rodem z Hollywoodzkich filmów! Mianowicie, „od pucybuta do milionera”. Od małego straganu na targu, po sieć butików jak w przypadku mojej znajomej.  Od sprzedaży sadzonek z domowego ogródka, po wielkie centrum ogrodnicze prowadzone już przez drugie pokolenie. Ludzkość kocha takie historie, gdy ktoś małymi kroczkami, realizował swoje marzenia, za nic mając przeciwieństwa losu. Zaliczam się do sceptycznych ludzi, a mimo to mnie samą zawsze porywają historie tego typu, bo dają nadzieję i motywację.

Jak podejść do tego schematu krok po kroku?

  1. Marzenia –  Jak to się zaczęło? Co było Twoim marzeniem? Kiedy w Twojej głowie zrodził się pomysł na biznes?
  2. Przeszkody – życie nie jest usłane płatkami róż, przeszkody się zdarzają, a ich pokonywanie to definicja silnych ludzi. Możesz nakreślić trudności jakie spotkałeś, i ku pokrzepieniu serc wyjaw, jak/dzięki czemu udało Ci się z nimi rozprawić.
  3.  Jak jest teraz – masz się czym pochwalić? Zrób to.

Im większy kontrast między początkami, a sytuacją obecną tym bardziej złapiesz klienta za serce.

Co umieścić na stronie  „O nas”

Oprócz podzielenia się historią, warto się zaprezentować się. Możesz tam umieścić info o:

  • osiągnięciach,
  • uzyskanych nagrodach
  • z Twoich usług korzysta znany klient i nie jest to tajemnica? Pochwal się
  • doświadczeniu zawodowym

To jednak nie wszystko. Niektórzy oczekują tam bardziej osobistego szlifu. Dobry marketing oferuje pomoc, a nie namawia do kupna, tak więc dobrze będzie w opisie ująć info w czym Twoja firma może pomóc odbiorcy. Znajomość tego, jacy klienci składają się na Twoją grupę docelową będzie nieoceniona przy tworzeniu celnego tekstu!

Co warto mieć na uwadze pisząc tekst na stronę ” O mnie”

Niby na tej stronie chodzi o Ciebie…ale nie do końca.  Nie skupiaj się na tym co produkujesz/sprzedajesz tylko na tym co Twoje wyroby bądź usługi mogą dać ludziom. Przykładowo, obróbka blach dla wielu wydaje się zbyt mało fascynującym zajęciem, aby epopeje o tym pisać(chociaż można), ale pokaż, ze Twoja praca jest ważna. Nakreśl jak wiele branż z tego korzysta, jak ważna jest dokładność i odpowiednia wiedza.

Czytając akapit o podzieleniu się historią, machnąłeś ręką bo dopiero zaczynasz, więc historia nie istnieje? Ależ istnieje. Wszak wszystko zaczęło się od marzeń, od zbierania informacji – od decyzji żeby zacząć coś robi w tym temacie. Od niepewności, zarwanych nocy i mobilizacji nawet, gdy wydawało się, że sił już brak.

Pasja, wizja i misja Firmy – podziel się nimi z innymi

Zastanów się, kogo podziwiamy – przedsiębiorców którzy mają chłodne podejście do biznesu, czy tych którzy żyją tym co robią? No właśnie. Kochamy pasjonatów i ludzi, dla których praca jest czymś więcej niż tylko pracą. Jak to kiedyś za czasów mojej kariery w sklepie powiedział klient(z tego co pamiętam spawający figurki zwierzątek z drutu) – Człowiek z pasją czuje, że żyje.

Pasja i wizja to sprawy które odróżnią was od konkurencji i nadadzą przedsiębiorstwu ludzki charakter, z którym odbiorcy mogą się identyfikować.

Gorąco zachęcam, aby nie tworzyć wyłącznie sztywnych opisów, opiewających same kompetencje firmy. Zaprezentujcie się jako ludzie oryginalni, ale i przystępni. Tacy, dla których praca to pasja. Zobaczcie jakie da to efekty.

Redakcja

Redakcja serwisu eCommerceCafe.pl


Inne artykuły

Książki o copywritingu – 5 książek które copywriter powinien przeczytać

Jeżeli uważasz, że aby zostać dobrym copywriterem wystarczy rekomendacja polonistki z liceum, to niestety – jesteś w błędzie. Copywriting to dziedzina pojemna, jak również wymagająca. Różnorodne teksty rządzą się swoimi prawami. Bywa, że copywriter w swojej pracy musi być trochę psychologiem, trochę sprzedawcą, a trochę socjologiem… przede wszystkim zaś świetnym marketingowcem.  Jakie umiejętności powinien posiąść […]

Darmowa strona internetowa w Google Moja Firma

W obecnych czasach posiadanie firmowej strony internetowej zdaje się być obowiązkiem. Wiele osób nie wyobraża sobie, że jakaś firma może jej nie mieć. A jednak. Istnieje sporo firm które, owszem być może posiłkują się możliwościami jakie dają social media, z mniejszą lub większa werwą prowadzą funpage firmowy na Facebooku, jednak nie posiadają własnej witryny internetowej. […]

Tajniki warsztatu legendarnego copywritera – Claude Hopkins

Poszukując wiedzy copywritersko-marketingowej być może natknąłeś się na takiego jegomościa jak Claude Hopkins. Może nawet jego książkę czytać zapragnąłeś, gdy wtem zdałeś sobie sprawę, że facet urodził się w 1866 i stwierdziłeś, że szkoda czasu bo pewnie wiedza się zdezaktualizowała? Nic bardziej mylnego! Tendencje jakie ujął w swojej książce C. Hopkins nie mają terminu przydatności […]