Sztuka biznesu w teatrze Przedmieście, czyli Meetup Biznes Hub reaktywacja

Pandemia mocno ograniczyła możliwości spotykania się, dlatego po dość długiej przerwie na kalendarz wydarzeń biznesowych powrócił Meetup Biznes Hub. Spotkanie odbyło się w rzeszowskim Teatrze Przedmieście, zaś frekwencja uczestników była zadowalająco wysoka. Podczas Meetupu zostały wygłoszone trzy prelekcje, o tematyce media relations, psychologii biznesu oraz marketingu w social mediach. Jak dokładnie wyglądało całe spotkanie i dlaczego warto uczestniczyć w kolejnych edycjach?

Media Relations, czyli skuteczny PR i budowanie wizerunku eksperta

Damian Jemioło – zdjęcie Koala Marketing

Pierwsza prelekcja została poprowadzona przez Damiana Jemioło – dziennikarza i copywritera, który na co dzień pracuje w Nowym MarketinguMamStartup, a także prowadzi podcast „Marketing Przegadany”. Podczas prelekcji „Media relations – dlaczego prawie 1/3 marek z nich korzysta i jak robić to dobrze?” Damian przekazał uczestnikom najważniejsze informacje i zagadnienia dotyczące relacji z mediami oraz tego, w jaki sposób budować własną markę jako eksperta w danej dziedzinie. Poruszony został także temat tworzenia informacji prasowej, czyli krótkich artykułów, które mogą być cytowane przez dziennikarzy mediów cyfrowych i tych tradycyjnych.

Damian przyznał, że była to jego pierwsza wygłoszona prelekcja, jednakże niski i dźwięczny głos oraz ogrom informacji, które przekazał, sprawiły, że nagrodzony został gromkimi brawami, zaś uczestnicy spotkania bardzo chętnie podchodzili do niego i wypytywali o różne szczegóły.

Warto dodać, że podczas spotkania zorganizowany był konkurs, podczas którego można było wygrać książkę „Prawo dla biznesu e-commerce” autorstwa Piotra Kantorowskiego oraz Pawła Głąba.

Psychologia biznesu – inteligencja emocjonalna w komunikacji wewnętrznej w firmie

Magdalena Popek – zdjęcie Koala Marketing

W biznesie psychologia ma bardzo duże znaczenie, o czym możemy przekonać się każdego dnia. To właśnie dlatego tak popularnym dziś tematem jest psychologia biznesu – osoby parające się tym zawodem są w stanie rozwiązać wiele problemów, które dotykają pracowników firm oraz tych, którzy zasiadają na kierowniczych stanowiskach.

Dlatego też druga prelekcja podczas Meetup Biznes Hub dotyczyła inteligencji emocjonalnej w biznesie. Prelekcja poprowadzona została przez psycholog biznesu Magdalenę Popek, której praca polega na m.in. rozwiązywaniu konfliktów i nieporozumień wśród pracowników danej firmy. Na początek Magdalena wyjaśniła uczestnikom czym jest inteligencja emocjonalna, a także jak wpływa ona na biznes.

Dzięki analizie typologii kompetencji emocjonalnych wykonanej przez prelegentkę, uczestnicy spotkania dowiedzieli się, w jaki sposób kierować swoimi emocjami podczas pracy. Biznes to pełen wachlarz emocji, dlatego warto wiedzieć, w jaki sposób sobie z nimi radzić. Bardzo interesującą kwestią było wskazanie tego, jak ważna jest asertywność przy prowadzeniu własnego biznesu, ponieważ przytakiwanie klientowi, który dociska nas do ściany, prowadzi do zgubnej, wypalającej i często patowej sytuacji.

Na koniec prelekcji uczestnicy mogli zadawać pytania i wygrać książkę, podobnie jak w przypadku pierwszego wystąpienia.

Ta reklama znów mnie śledzi, czyli trzecia prelekcja na Meetup Biznes Hub 4

Marcina Ziobro z Koala Marketing

Ostatnia prelekcja Meetupu Biznes Hub, została poprowadzona przez Marcina Ziobro z Koala Marketing i dotyczyła kampanii remarketingowych na Facebooku. Podczas prelekcji Marcin wyjaśnił na jakiej zasadzie działa pixel Facebooka, a także pokazał, w jaki sposób prowadzić Facebookowe kampanie marketingowe, aby trafiały we właściwą grupę docelową. Marcin wyraźnie podkreślił, że zostawienie ustawień grupy docelowej „by default” jest nieefektywne, ponieważ algorytm Facebooka błędnie interpretuje interakcje, które wykonuje użytkownik na dany temat. Dlatego należy wykorzystywać pixel Facebooka tak, aby reklama wyświetlana była osobom, które odwiedziły dany sklep lub z jakiegoś powodu nie sfinalizowały swoich zakupów, zostawiając produkty w wirtualnym koszyku.

Podsumowanie

Spotkanie Meetupp Biznes Hub 4 reaktywacja zostało zainicjowane przez Kuźnię e-Biznesu oraz Koala Marketing. Głównym motorem napędowym był sukces konferencji Kolbuszowa 2.0 podczas której pojawiła się idea organizowania małych, kameralnych spotkań biznesowych poszerzających wiedzę i dających możliwość budować siatki znajomych.

Warto podkreślić, że partnerami wydarzenia byli Kancelaria prawna Kantorowski, Głąb i Wspólnicy oraz restauracja Kozlovna Rzeszów, która ufundowała uczestnikom pizzę podczas przerwy. Patronat medialny nad wydarzeniem został objęty przez MamStartupStartup Voice, NowyMarketing, zaś patronem honorowym został Prezydent Miasta Rzeszowa.

Paweł Kosmala

Posiadam ponad 13 letnie doświadczenie w branży internetowej, oraz ponad 20 letnie w programowaniu. Czarodziej od e-handlu: SEO, Analityka, Strategie, Koordynacja zespołu. Nie znam zwrotu „nie da się”