Spis treści
Gdy zaczynałam pracę w branży SEO i marketingu internetowego, zewsząd, niczym komary latem atakował mnie slogan „content is king”. Cóż, atakuje dalej bo w tym szaleństwie jest metoda. Dobra treść to jeden z elementów rankingujących – pozycjonowanie stron www znacząco na tym zyskuje. Jak stworzyć treść jednocześnie atrakcyjną i dla użytkowników i botów wyszukiwarek?
Ponoć na ulubiony obiad statystycznego Polaka składają się ziemniaki, schabowy i kapusta. Treści smakowite dla Google również powinny spełnić 3 warunki. Powinny być:
Treści te powinny zawierać odpowiedzi na możliwe pytania użytkowników i odpowiadać na nie możliwie przystępnie i wyczerpująco. Dobrej jakości treści to również narzędzie do budowania autorytetu w swojej dziedzinie. Dobrze podejść do tematu ambitnie, tworząc sieć powiązanych tematycznie artykułów co pozwoli wyczerpać temat w każdym jego zakamarku i odpowiedzieć na każde pytanie użytkownika. Tym samym buduje się topical authority strony.
Dbałość o pozycjonowanie stron internetowych przy wsparciu treści wymaga nieco zachodu. Niestety, nie wystarczy aby raz na jakiś czas zasilić stronę contentem najlepszego sortu. Otóż okazuje się, że Google docenia dobry content dodawany, oraz aktualizowany regularnie. Z kolei użytkownicy z krwi i kości docenią dobrze sformatowany tekst, wzbogacony o zdjęcia czy video. Jak ognia unikajcie zwalistej ściany suchego, nie obrobionego tekstu! Dajcie treści powietrze czyli… dzielcie tekst na paragrafy. Stosujcie też nagłówki, śródtytuły które i dla ludzi i dla botów będą informacją o tym co zawiera dany fragment tekstu.
Uwaga! Wśród naszych klientów początkujących w tworzeniu treści często dostrzegamy tendencję do kierowania się wyłącznie frazą kluczową – stosujcie też pełne zdania, jakie być może wypowie (wyszukiwanie głosowe) lub wpisze klient np. w kontekście tego wpisu będzie to „Jak treść wpływa na pozycję strony internetowej” .
Dobrą treść powinno się budować dookoła tematu który interesuje użytkowników. Tutaj staniecie przed wyzwaniem: jak dobierać tematy pasujące do specyfiki serwisu aby były chwytliwe i miały potencjał osiągnąć wysokie pozycje?
Z pomocą przyjdą narzędzia SEO – do wyboru macie szeroki wachlarz narzędzi płatnych lub darmowych. Dzięki nim dowiecie się jakie frazy są najczęściej wyszukiwane, jak również zasugerują pytania na które warto udzielić odpowiedzi pisząc artykuł. Z jakich narzędzi warto skorzystać? Wymienię kilka najpopularniejszych:
Czy zatem content is the king? Ten odpowiednio zoptymalizowany jest na pewno. Dbacie o super jakości treści na swoich stronach? A może prowadzicie bloga?