Blog e-commerce - eCommerceCafe.pl

Zasady SEO copywritingu – czyli 5 zasad o których warto pamiętać pisząc teksty

SEO copywriting wygodnie rozsiadł się w internecie. Jest to dziedzina wymagająca, ale mająca potencjał aby przynosić duże efekty. Pod warunkiem, że piszący stosuje się do kilku z nich. Poznaj 5 najważniejszych zasad tekstów SEO.

Zadbaj o skrupulatny Keyword research

Niektórzy z niego rezygnują, bo fraza na którą chcą się pozycjonować wydaje im się oczywista. Tymczasem, to co wydaje się nam, wcale nie musi się pokrywać z intencjami użytkowników, którzy buszują po wynikach wyszukiwarki w poszukiwaniu odpowiedzi na wpisane zapytania. Keyword research to podstawa.

Nie strzelaj, a sprawdzaj co wyszukują użytkownicy i jak często. Przyda się do tego Senuto, lub jeżeli budżet nie pozwala Ubersuggest i im podobne narzędzia. Jest duże prawdopodobieństwo, że zlokalizujesz frazy które przyniosą sporo dobrego dla strony, a na które nie wpadłbyś sam.

Sprawdź o czym warto napisać

Frazy do tekstu są, ale skąd wziąć temat tekstu? Aby uzyskać najlepsze efekty warto sprawdzić co interesuje ludzi w kontekście danego produktu/usługi. Istną kopalnią wiedzy były kiedyś fora dyskusyjne, teraz są nimi grupy na FB.  Dzięki takiemu researchowi wpadniesz na dziesiątki tematów, na które z dużym prawdopodobieństwem ludzie będą szukać odpowiedzi w sieci. Napisz świetny, zoptymalizowany pod SEO tekst odpowiadający na wątpliwości czy zainteresowania internautów i przysłuż się do zwiększenia widoczności witryny.

Dbaj o jakość tekstu

Kiedyś wystarczyło tekst do piosenki “Szła dzieweczka do laseczka” ubogacić konkretnymi słowami kluczowymi, w zaporowej ilości i już się pozycjonowało. Czasy te mamy za sobą.. i dobrze, bo nie zniosłabym tego.

Google premiuje content nie tylko unikalny, ale taki faktycznie użyteczny dla użytkownika. Merytoryczny, dlatego  przyłóż się do tego, aby Twój SEO tekst niósł ze sobą jakąś wartość, a nie był tylko wydmuszką.

Struktura i formatowanie treści się liczą

Frazy grają, więc bez publikujesz tekst bez obróbki? Wstrzymaj konie, nie tędy droga.

Po pierwsze: nagłówki. Zadbaj o ich odpowiednią hierarchię i nie szastaj H1.

Po drugie: Webwriting. Kładź nacisk na to, aby tekst wyglądał dobrze, zachęcał do czytania, a nie odstraszał swoją niczym nie podzieloną, gargantuiczną objętością. Co zrobić aby tekst był bardziej przyjazny dla czytelnika?

  • stosuj krótkie akapity
  • poszczególne akapity czy bloki tekstu rozdzielaj nagłówkami i nie zapomnij w owym nagłówku umieścić frazy kluczowej
  • urozmaicaj tekst grafikami lub infografikami
  • stosuj pogrubienia aby podkreślić priorytet danego tematu Używane z głową urozmaicą Twój tekst i sprawią, że stanie się on bardziej czytelny.

Nie przesadzaj z ilością słów kluczowych

Tyle fajnych fraz, na które chciałoby się wyświetlać sprawia, że istnieje pokusa by poupychać je gdzie się da. Tymczasem jest to działanie które nie dość, że nie zadziała to jeszcze odbije się czkawką. Frazy stosuj z umiarem i używaj ich gramatycznie, w naturalny sposób. Innymi słowy: odmień frazę jeżeli wymaga tego konstrukcja zdania. Algorytmy coraz lepiej radzą sobie z synonimami, co oznacza, że z liczbą mnogą też dadzą radę.

Pisząc tekst skup się na jednej frazie. Umieść ją w tytule, w nagłówku i gdzieniegdzie w akapitach. Wzbogać synonimami i nie przesadzaj tworząc masło maślane.

Czy coś dorzuciłbyś do tej listy?

Lidia Szpara

Pasjonatka dobrego copywritingu i marketingu online zafascynowana mocą jaką ma słowo pisane. Interesuje się psychologią i pochłania książki na kilogramy. Dba o najwyższą jakość tekstów jakie wychodzą spod jej pióra i dzieli się swoją wiedzą z innymi.


Inne artykuły

Strategia marketingowa

Przemyślana strategia marketingowa to fundament skutecznej kampanii reklamowej. Dzięki niej możesz rozwinąć swoją firmę szybciej i co najważniejsze efektywniej. Od dłuższego czasu strategie marketingowe cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem – wszelkie reklamy i kampanie prowadzone są teraz w Internecie, tradycyjne sposoby reklamy, takie jak ulotki i gazetki odeszły w zapomnienie. Dzięki dobrze opracowanej strategii firmy mają szansę […]

SEO i pozycjonowanie – po co się w To bawić? 3 powody

Stało się, masz stronę. Majstersztyk i cacuszko, webmaster się napracował w pocie czoła, ale efekt jest. Twoja przejrzysta, piękna i funkcjonalna witryna internetowa – Twoje miejsce w internecie. Powód do dumy, który cieszy, ale i chciałoby się, żeby strona na siebie pracowała. Bywa, że debiutujący posiadacze stron internetowych odpuszczają SEO i pozycjonowanie myśląc, że strona […]

Recykling treści – jak wykorzystać treści które już masz?

Recykling treści, cóż to takiego? Człowiek może i kiedyś podśmiewał się z tego, że jest taki zawód jak blogger… Do czasu aż sam nie zasiadł do tworzenia treści na stronę.  Wszak ma być to merytoryczne, wartościowe, unikatowe, zoptymalizowane pod SEO. Zbierasz materiały, piszesz. Optymalizujesz, publikujesz. Bujasz się z dystrybucją treści, wszak trzeba sprawić aby ktoś ten wpis […]