SEO copywriting wygodnie rozsiadł się w internecie. Jest to dziedzina wymagająca, ale mająca potencjał aby przynosić duże efekty. Pod warunkiem, że piszący stosuje się do kilku z nich. Poznaj 5 najważniejszych zasad tekstów SEO.
Zadbaj o skrupulatny Keyword research
Niektórzy z niego rezygnują, bo fraza na którą chcą się pozycjonować wydaje im się oczywista. Tymczasem, to co wydaje się nam, wcale nie musi się pokrywać z intencjami użytkowników, którzy buszują po wynikach wyszukiwarki w poszukiwaniu odpowiedzi na wpisane zapytania. Keyword research to podstawa.
Nie strzelaj, a sprawdzaj co wyszukują użytkownicy i jak często. Przyda się do tego Senuto, lub jeżeli budżet nie pozwala Ubersuggest i im podobne narzędzia. Jest duże prawdopodobieństwo, że zlokalizujesz frazy które przyniosą sporo dobrego dla strony, a na które nie wpadłbyś sam.
Sprawdź o czym warto napisać
Frazy do tekstu są, ale skąd wziąć temat tekstu? Aby uzyskać najlepsze efekty warto sprawdzić co interesuje ludzi w kontekście danego produktu/usługi. Istną kopalnią wiedzy były kiedyś fora dyskusyjne, teraz są nimi grupy na FB. Dzięki takiemu researchowi wpadniesz na dziesiątki tematów, na które z dużym prawdopodobieństwem ludzie będą szukać odpowiedzi w sieci. Napisz świetny, zoptymalizowany pod SEO tekst odpowiadający na wątpliwości czy zainteresowania internautów i przysłuż się do zwiększenia widoczności witryny.
Dbaj o jakość tekstu
Kiedyś wystarczyło tekst do piosenki “Szła dzieweczka do laseczka” ubogacić konkretnymi słowami kluczowymi, w zaporowej ilości i już się pozycjonowało. Czasy te mamy za sobą.. i dobrze, bo nie zniosłabym tego.
Google premiuje content nie tylko unikalny, ale taki faktycznie użyteczny dla użytkownika. Merytoryczny, dlatego przyłóż się do tego, aby Twój SEO tekst niósł ze sobą jakąś wartość, a nie był tylko wydmuszką.
Struktura i formatowanie treści się liczą
Frazy grają, więc bez publikujesz tekst bez obróbki? Wstrzymaj konie, nie tędy droga.
Po pierwsze: nagłówki. Zadbaj o ich odpowiednią hierarchię i nie szastaj H1.
Po drugie: Webwriting. Kładź nacisk na to, aby tekst wyglądał dobrze, zachęcał do czytania, a nie odstraszał swoją niczym nie podzieloną, gargantuiczną objętością. Co zrobić aby tekst był bardziej przyjazny dla czytelnika?
- stosuj krótkie akapity
- poszczególne akapity czy bloki tekstu rozdzielaj nagłówkami i nie zapomnij w owym nagłówku umieścić frazy kluczowej
- urozmaicaj tekst grafikami lub infografikami
- stosuj pogrubienia aby podkreślić priorytet danego tematu Używane z głową urozmaicą Twój tekst i sprawią, że stanie się on bardziej czytelny.
Nie przesadzaj z ilością słów kluczowych
Tyle fajnych fraz, na które chciałoby się wyświetlać sprawia, że istnieje pokusa by poupychać je gdzie się da. Tymczasem jest to działanie które nie dość, że nie zadziała to jeszcze odbije się czkawką. Frazy stosuj z umiarem i używaj ich gramatycznie, w naturalny sposób. Innymi słowy: odmień frazę jeżeli wymaga tego konstrukcja zdania. Algorytmy coraz lepiej radzą sobie z synonimami, co oznacza, że z liczbą mnogą też dadzą radę.
Pisząc tekst skup się na jednej frazie. Umieść ją w tytule, w nagłówku i gdzieniegdzie w akapitach. Wzbogać synonimami i nie przesadzaj tworząc masło maślane.
Czy coś dorzuciłbyś do tej listy?
Lidia Szpara
Pasjonatka dobrego copywritingu i marketingu online zafascynowana mocą jaką ma słowo pisane. Interesuje się psychologią i pochłania książki na kilogramy. Dba o najwyższą jakość tekstów jakie wychodzą spod jej pióra i dzieli się swoją wiedzą z innymi.